סוד הניהול הכלכלי

ישבתי לא מזמן עם משפחה כשבמהלך כל הפגישה הפלאפון של הבעל השמיע כל מיני קולות מקרטעים. הוא התנצל והסביר שהוא נמצא ללא בטריה, או יותר נכון הבטריה בפלאפון ריקה ולכן הפלאפון מגיב כמו שהוא יודע להגיב. הוא המשיך להתנצל לתומו שאין שום בעיה טכנית אמיתית בטלפון או בבטריה, רק פשוט אין לו את הזמן לחפש כל לילה את המטען ולהטעין את הפלאפון.

שאלתי אותו אז איך אתה מסתדר? מתי אתה מטעין אותו בכל זאת? הרי ללא מטען לא ניתן לדבר בפלאפון?

הוא השיב, האמת שאני כל היום מוטרד מכך, ובכל מקום שאני נכנס במשך היום אני תר אחרי מטען לרפואה שיוכל להטעין לי אותו לעוד כמה דקות של שיחות, שגם בהם אני מקצר כדי שלא תגמר הבטריה באמצע…

פתאום נפל אצלי ההבנה שישנם כאלו שהניהול הכלכלי של הבית שלהם דומה להפליא לאותו אחד… אין להם זמן להביא הכנסות מתי שצריך להביא הכנסות וכל החודש הם במרדף אחרי עוד כמה שקלים או הלוואות ומסגרות שיצילו להם את המצב לעוד כמה הוצאות דחופות, וכשאין ברירה הם מתקמצנים על כל שקל כדי שלא תגמר להם ההכנסה המועטה או ההלוואה שהצילה אותם לכמה ימים.

בקיצור אם אין בטריה מלאה, כמובן שלא ניתן להוציא שיחות עם יישוב הדעת כמו שצריך.

אם היינו משקיעים את הזמן במקומות הנכונים, בניהול נכון של הכסף כשצריך ובהבאתו בהתאם לצרכים, היינו יכולים לחסוך הרבה טרדות אחרות במהלך החודש.

 

***

 

לפעמים יש אכן בעיה בפלאפון שכבר לא שומעים בו כמו שצריך, הוא מתנתק כל כמה דקות ומתסכל אותנו מחדש או בטריה שכבר לא מתפקדת גם כשמטעינים אותה וצריך להחליף אותה.

גם בהכנסות, ישנן משפחות שיודעות שהן צריכות להחליף או לשדרג עבודה מסיבות כלשהן, ההכנסה מקרטעת ולא מגיעה בזמן, היא לא מספיקה ושואבת מאתנו אנרגיות כל העת, אך קשה לנו להיפרד ולשנות מקום עבודה ולעשות סטופ כמו אותם אנשים שמתקשים להיפרד מאותו טלפון ישן ואהוב שבו שמענו בשורות משמחות מסוימות ועושה לנו הרבה נוסטלגיה, אבל עכשיו התפוקה שלו רק עושה לנו נזקים יום יום…

הגיע הזמן להטעין את הבטריה בשום שכל, בצורה הנכונה ולהחליף אותה אם צריך! כי בסופו של דבר, כמו שלא ניתן לדבר בטלפון אם אין בטריה, כך אי אפשר להוציא שום הוצאה ולו הקטנה בלבד, אם אין לה הכנסה כנגד.

אני יודע שבעיני רבים זה נשמע קצת חידוש שההוצאות מגיעות מההכנסות, אבל זה אחד מהדברים שאנו לומדים בתהליכי הליווי, שלא שייך להוציא שום שקל בעולם, אם אין לנו הכנסה כנגד!

גם כשמשפחה מספרת לי בהתרגשות על שינוי משמעותי שעשו ושכיום הם מוציאים על מתנה מסוימת 150 ₪ במקום 700 ₪, אני מפרגן ומצדיע, אבל בד בבד שואל, ומהיכן יש לכם את ה-150 ₪? הלא יצא לנו בפגישה הקודמת שחסר לכם כל חודש 5000 ₪?

רק לאחר שההבנה חודרת להם לעצמות שההוצאות מגיעות אך ורק מההכנסות ושאין שום הגיון בעולם שכוס מים תביא לנו 2 כוסות או עט אחד יצמיח לנו שניים, רק אז הם עפים קדימה לשינוי הכלכלי והכי חשוב שזה יהיה בשמחה!

לפני שתלכו להטעין את ההכנסות ובמהלך הטענת ההכנסות נפנה בתפילה להשם יתברך שהבטריה תעבוד כמו שצריך ולא תשבוק חיים באמצע היום ותוכל לשמש אותנו כל החודש ושיהיה שפע של ברכה והצלחה בכל מעשי ידינו!

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן