לפתוח שנה בהחלטה מקצועית

 

הקמפוס החרדי לנשים של אוניברסיטת בר אילן פותח מסלול חדש ואטרקטיבי: תואר במדעי המידע// המסלול החדש מצטרף למסלול המצליח בפסיכולוגיה // יצאנו לשטח, להכיר קצת את המסלולים. חזרנו רעננים עם אוויר פסגות

כשטוב ללמוד, לומדים טוב

בין עשרות מבנים וכמעט שש מאות דונמים שמרכיבים את אוניברסיטת בר-אילן, אנחנו נכנסים בקלות מפתיעה לבניין הקמפוס החרדי. "וזה לא סתם", מחייכת ר', בוגרת הקמפוס שכיום לומדת לתואר שני. "דאגו לנו לפינה חמה ומקבלת". זה רק סמל בעיניה להתחשבות בכל פרט: "יצרו פה חממה אמיתית, לנשים חרדיות איכותיות שרוצות תואר".

היא מתארת את קבוצות הלימוד הקטנות, וההיכרות האישית עם הצוות המינהלי בקמפוס. לנו זה לגמרי נשמע כמו חממה. אבל אנחנו לא מוותרים: "מה עם הלימודים עצמם"?

היא מדברת על הלימודים לתואר ראשון ואור דולק בעיניה. "היה מרתק, מסעיר, עמוק ונוגע". לר' יש תשוקה אמיתית להיות אשת טיפול, אין ספק. "זה הדבר האמיתי שהופך אותך לכזו".

בואי ניגע בחלק המאתגר: מבחנים, מטלות.

"חווית לימודים טובה כוללת הכל", היא צוחקת, "גם את חווית המבחנים. ושאף אחד לא יטעה אותך: הם לא קלים ולא עושים הנחות. בכלל, תואר אוניברסיטאי יוקרתי, זה לא ממש משהו למי שמחפש הנחות וקיצורי דרך", אנחנו בטוחים. "אבל גם כשלא עושים הנחה, אפשר להתחשב. הלימודים כאן בקמפוס הוכיחו לי את זה".

וגם כשמדובר במוסד אקדמי גדול ויוקרתי, אפשר ללמוד באווירה חמה, קהילתית.

"לגמרי. הצוות כאן הוא 'משלנו', והתחושה כמו בבית. דואגים לך לכל פרט: אם זה לרישום, למלגות, להטבות לסטודנטים, לכרטיס סטודנט, לשיעורי עזר ותגבור אם צריך… הכול! לך נשאר רק ללמוד". חממה, אמרנו? אפשר לומר שההגדרה 'מוסד לימודים' לא ממש שייכת לכאן.

גם מהמרצים עצמם הייתה גישה של הקשבה, של היענות. "לחברה אחרת הייתה הערה כלשהי על התוכן. הקשיבו לה ושינו כבקשתה". כל זה, היא מזכירה לנו, לפני ההווי החברתי העשיר. מספרת על חברויות שנוצרו בקמפוס, ומסכמת: "היה טוב ללמוד, אז למדנו טוב".

 

בוחרים בעתיד מצליח

 

נפרדנו מר' בלבביות, ואנחנו עוברים לשוחח עם נ', ראש המדור החרדי בבר אילן. לגמרי 'משלנו', אנחנו מתרשמים. היא מקבלת אותנו בחיוך, אבל אנחנו לא מתאפקים: "מה גרם לכם לבחור דווקא במסלולים לפסיכולוגיה ומדעי המידע"? תקפנו בשאלה שסקרנה אותנו

נ' אהבה את השאלה. "שאלה טובה, ויותר מכך. התשובה עליה היא המהות של הקמפוס שלנו, השאיפה והחזון שמובילים אותנו. אומר בשתי מילים, שהחזון שלנו הוא הקריירה העתידית של הסטודנטיות".

מסתבר שבקמפוס חשבו על הכל. "כשאני מדברת על הקריירה העתידית, אני מתכוונת לכל מה שזה כולל. זה אומר פרנסה והגשמה עצמית; אפשרויות תעסוקה, והשתלבות בתפקידי מפתח. ולא פחות חשוב – עבודה שמתאימה גם לאם למשפחה ברוכת ילדים".

עבודה בהייטק ובטיפול מאפשרת עיסוק ריווחי, משתלם וממלא סיפוק, אבל כזה שמאפשר חיי משפחה ואימהות לצד הקריירה. ככה זה כשהצוות בקמפוס הוא חרדי, ומכיר את השאיפות והערכים מבפנים.

כשחושבים על זה, אלו הם תחומים פופולריים במגזר שלנו. אבל בקמפוס החרדי של בר אילן לקחו את זה צעד קדימה.

 

להיות ראש לאריות: התארים היוקרתיים ביותר בטיפול ובהייטק

נכון, תמיד כדאי לעסוק במקצוע טוב. אבל איך אומרים לנו בקמפוס, אם כבר – אז כבר. "אם משקיעים ולומדים לתואר, אז רק לתואר היוקרתי ביותר, זה שמעניק אפשרויות תעסוקה רבות וביקוש גבוה".

"חשיבה על תואר נגיש וזמין כוללת גם נתונים נוספים, כמו האפשרות לעבוד ולנהל חיי משפחה במהלך התואר", מסבירה נ'. "לא מעט סטודנטיות שלנו משלבות לימודים עם עבודה ובית".

שאיפה נוספת היא תואר יישומי, ללא קורסים תיאורטיים שלרוב נשכחים לאחר הלימודים. "זאת הפואנטה של התואר במדעי המידע". מדעי המידע הוא תואר יישומי בתכנות, שמשאיר מאחור את התיאוריות המתמטיות הסבוכות, ומכשיר את הסטודנטיות לתכנת בפועל.

"זה כולל את כל תחומי המידע הקיימים, כולל Big Data ו- Data Sience, סביבת Web, בניית אתרים ופיתוח אפליקציות". מדובר בתחומים החמים ביותר. החברות מייחלות לעובדים טובים, והשכר הממוצע נתון בעלייה מתמדת.

מכוונות אישית, מצוינות אקדמית

לצד המכוונות האנושית והאווירה ה'היימיש' ששוררת בקמפוס, מורגשת כאן הישגיות, אמביציה ושאיפה למצוינות גבוהה. "אוניברסיטת בר-אילן עטורת פרסים בינלאומיים", מציינים בגאווה בצוות, "בפיזיקה, כימיה, רפואה, סייבר ומדעי המחשב. המחלקה למדעי המידע של האוניברסיטה קיבלה את הדירוג היוקרתי 76, ע"פ דירוג שנחאי העולמי לאקדמיה".

ברמה האקדמית, הקמפוס החרדי תואם במלואו לאוניברסיטה הכללית. "המרצים בקמפוס הם אותם המרצים כמו במחלקה המקבילה באוניברסיטה". גם התכנים זהים, וההתאמה למגזר החרדי מתבטאת רק בצורת ההגשה. האווירה המוטיבציונית בקמפוס מביאה להישגים גבוהים במיוחד. אחוזי הקבלה של סטודנטיות הקמפוס לתואר שני, גבוהים יותר מאשר במחלקה הכללית!

"המצוינות הזו ניכרת בהשמה, והביקוש לסטודנטיות שלנו הוא אדיר", מדגישה נ' בעיניים נוצצות. כחרדית שמכירה מבפנים את התסכול של נשים החרדיות מעולם התעסוקה, היא מלאה בסיפוק: "בר-אילן היא אחת האוניברסיטאות הוותיקות והיוקרתיות בישראל, ואנחנו גאים להגיע למצוינות בתוך מוסד אקדמי מוביל".

תכל'ס, זאת הדלת הראשית להייטק

אפשר רק עוד הסבר קצר על התואר החדש בקמפוס – תואר במדעי המידע?

"בשמחה", מחייכים אלינו בצוות המנהלי, "אנחנו מודעים לכך שכל חידוש מעורר שאלות ורצון להבין עד הסוף, ואנחנו כאן בדיוק בשביל זה".

קיבלנו הסבר עשיר ומדויק, שגרם לנו להבין דבר אחד: מדעי המידע זה הטרנד הבא, המקצוע של העתיד בה"א הידיעה. בדיוק כמו שמדעי המחשב היו לפני עשרים וחמש שנה! התואר מאפשר לעבוד במגוון משרות, כולל תפקידים ניהוליים בכירים. הביקוש אדיר, וכל חברות הענק במשק מחפשות עובדים בתחום: משרדי ממשלה, גופי תחבורה, סטארטאפים ויצרניות. "עבודה בחברות גדולות כוללת תנאים מעולים", מחייכת ראש המדור החרדי, "היא משתלמת במיוחד ומתאימה לנשים חרדיות".

נפגשים בפסגה: שני המסלולים להצלחה

הקמפוס החרדי לנשים של אוניברסיטת בר אילן הוא רמה חדשה של אקדמיה חרדית. במפגש בין מצוינות לאנושיות, נוצרת נקודת זינוק לקריירה: שני המסלולים מעניקים תואר יוקרתי, בתחומים המבוקשים ביותר! ההווי החברתי והאווירה המחבקת הם רק הבונוס שעל הדרך. האמת, בונוס כזה לבד משכנע אותנו.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן