עיר התורה במקסיקו

עיר התורה במקסיקו

אין ספק שמדובר בבשורה דרמטית. בימים אלו הולכת ונבנית בקצב מהיר עיר התורה במקסיקו, המיועדת לזוגות צעירים ואברכים לאור העובדה שמחירי הנדל"ן בבירה האמירו ופרנסי הקהילה היהודית נדרשו לספק מענה למשפחות הצעירות. לפני כשבוע, לאחר שנפתחה האפשרות, גם למי שמתגוררים מחוץ למקסיקו להשקיע בקניית נכס במקום, אנחנו מבקשים לשוחח עם הרוח החיה מאחורי הקמת העיר, הנגיד ר' משה שמריה ממקסיקו-סיטי.

ר' משה שמריה הוא יהודי בן תורה, יזם נדל"ן מצליח ובעליה של רשת מסעדות מצליחה במדינה. דמות מוערכת בקהילה היהודית במקסיקו, בן למשפחה המוכרת כאחת מעמודי החסד, ממפעילי פרויקט 'תורה עד הבית' – מיזם מקומי שרשם עד כה עשרות אלפי שעות של תורה, שעיקרו אברכים המגיעים עד לבית להעברת שיעורי תורה במטרה לזכות את הרבים.

מי קהל היעד שאתם פונים אליו בהקמת העיר החדשה?

מקסיקו היא המודל לחיי תורה עבור כל דרום אמריקה, אבל העיר מיועדת לא רק לבני מקסיקו, אלא לכל בני התורה בדרום אמריקה. הצורך למקום כזה – שהוא מיוחד לבני תורה – הוא אותו צורך שקיים באמריקה ובארץ ישראל.

אנחנו רוצים להקים עיר דומה לליקווד שבניו ג'רזי עם תנאים גשמיים טובים אף יותר. המטרה היא לייצר עיר שבה דרים אברכים המקדישים חייהם לתורה, כשלרשותם עומדות האפשרויות הטובות ביותר לחינוך הילדים, וניהול אורח חיים יהודיים על פי התורה, ובמקביל, יתאפשרו למשפחות האברכים, חיי תורה שלווים ורגועים, עם כל המעטפת הנדרשת למשפחה ולילדים, במיקום שהוא מהטובים בעולם. המטרה – פחות עיסוק מצידם בביזנס, יותר תורה בהרחבת הדעת, במנוחה ובשלווה.

לצד זאת, גם אנשים מהארץ או מכל מקום אחר שירצו לקנות דירה להשקעה במקום, יוכלו לעשות זאת, מכיוון שבשלב הראשון יגיעו בעיקר אברכי כולל צעירים להתגורר בעיר, והם בשנים הראשונות לאחר הנישואין מעדיפים לשכור דירות, כך שצפוי ביקוש רב לשכירות דירות במקום.

מה הצפי שלכם היזמים לאכלוס הראשוני במקום?

בניית העיר נעשית בשלבים. בשנת תשפ"ד הבעל"ט אנו מקווים ומייחלים לחנוכת העיר עם כ-100 משפחות של בני תורה. עם הקמת העיר, אנו היזמים מתחייבים לבתי כנסת, ספרדי ואשכנזי, ישיבה, כולל, מקווה טהרה, גני ילדים, בית חינוך לבנות ות"ת לבנים. כל זה כבר בשלב הראשון.

לסיום, מה החזון שלך לעיר התורה?

החזון שלנו הוא בניית כאלף בתים תוך עשר שנים, נראה לי שזה הצורך של בני הגולה במקסיקו. אם יהיה צורך נבנה יותר בע"ה. אני יודע שלכתחילה הכי חשוב לחיות בארץ ישראל, אבל אנחנו צריכים להעמיד חלופה הכי טובה בגולה, כדי שלכל בן תורה שכבר חי בגולה, יהיה לו הזכות לגור ולהחזיק בבית משלו בעיר התורה, או לפחות לשכור במחירים נוחים שיאפשרו לו ללמוד תורה ולחנך את ילדיו בלי טרדות מיותרות.

המשווקת הבלעדית של הדירות בארץ היא חברת "קרן ירושלים המאוחדת". מנכ"ל החברה הרב גד גבריאל מציין, שהמחירים המוזלים הם רק לעשרות הדירות הראשונות, כאשר לאחר מכן, המחירים צפויים לעלות.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן