טיפים לחיי רווחה כלכלית

רות פרידליס, מאמנת לכלכלת הבית והמשפחה

 

 

ביטחון כלכלי איננו בהכרח צמצום הוצאות והידוק החגורה. להיפך, הוא מביא עמו שפע מבורך ורווחה כספית. הסוד הוא בהתנהלות כלכלית נכונה, בשימת לב לפרטים הקטנים ולפעמים גם בחישוב מסלול מחדש.

רוצים לצאת לדרך כלכלית בטוחה בבית ובמשפחה ולא יודעים איך להתחיל? הכנתי בשבילכם חמישה

סודות ראשונים שיפתחו לכם את השער לחיי רווחה כלכלית. מוכנים? קדימה!

 

1 .הפתעה ושמה חגים

חגים ומועדים משובצים מראש במעגל השנה, בין היתר כדי להיערך אליהם מבעוד מועד, גם כלכלית. שבו וחשבו מראש את סך הוצאות הקניות הצפויות לקראת החג התורן המתקרב, חלקו את הסכום המשוער במספר החודשים שתוכלו להיערך לקראתו מראש. הפרישו סכום כסף במזומן בכל חודש לפני החג, וכך תגיעו אליו עם כל הכסף ביד.

 

2 .חוסכים ומרוויחים

הידעתם? חיסכון הוא הקטגוריה היחידה בתקציב שתעלה לכם את רמת החיים. התחילו ליצור חסכונות שישמשו אתכם להשקעה וליצירת ביטחון כלכלי.

אז לא ממחר… מהיום! החליטו את גובה הסכום שתשמרו לחיסכון בתחילת כל חודש ותופתעו לגלות שגם סכומים קטנים מצטברים ועושים את העבודה היטב.

 

  1. מבצע? לא רוצה!

הגיע הזמן להפסיק להתפתות למבצעים ברשתות השיווק ובחנויות. לא קונים כי יש מבצע. קונים כי

יש צורך. ואיך תדעו מה אתם צריכים? ערכו רשימה מסודרת עם כל הפריטים אשר אותם הנכם זקוקים באמת לרכוש והתמקדו רק בהם. במקביל, בדקו את התקציב העומד לרשותם לרכישות הללו.

אל תתפתו לשיטת התשלומים, בצעו את הקניות לפי נתוני החודש הנוכחי.

 

  1. על השולחן: תקציב

הסוד להתנהלות נכונה בבית הוא תקציב. התקציב מאפשר הצגת תמונה ברורה של הכנסות מול הוצאות. בנו לעצמכם רשימת תקציב מפורטת וספציפית. פרקו את כל ההוצאות לפי סעיפים, הניחו ממול את ההכנסות ובדקו האם קיים פער חיובי או שלילי. אחרי בדיקת התקציב, התנהלו מולו בהתאמה מדי חודש. נכון, זמן שווה כסף, אבל הקדשת זמן לניהול הכסף שווה הרבה יותר.

 

  1. שבוע טוב

העדיפו את קניית המזון השבועית על פני היומית או החודשית. בקניה חודשית, תרכשו מן הסתם מלאי מוצרים שאינכם יודעים עדיין אם תשתמשו בו בקרוב. בנוסף, הקניה החודשית גוררת אחריה השלמות במהלך החודש, וכל השלמה סופחת עוד ועוד קניות של מוצרים שאינכם צריכים באמת.

בתחילת השבוע ערכו רשימה שבועית של הארוחות הצפויות ומרכיביהן והכינו רשימת קניות בהתאמה, אותה תקחו עמכם כשתצאו לקנות. הקפידו לצאת שבעים! כשרעבים, קונים הרבה יותר…

מרגישים שהארנק נהיה כבד יותר? צודקים, הכסף נשאר אצלכם!

בואו ליצור תמונה משפחתית כלכלית. רותי פרידליס rutyfridlis@GMAIL.COM

0532274174

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן