"מי יודע מה עוד יעוללו לנו פראי אדם אלו באחרית הימים"

רבי יהושע ברכץ
רבי יהושע ברכץ
בשיחת חיזוק מיוחדת שמסר הגאון הגדול רבי יהושע ברכץ שליט"א לאברכי הכוללים ולכלל הציבור, אמר כי לצערנו ראינו כיצד התגשם והתקיים בנו הקללה הכתובה בפ' האזינו "איכה ירדף אחד אלף ושנים יניסו רבבה אם לא כי צורם מכרם וה' הסגירם", בטבח הנורא שנערך על ידי חבורת הישמעאלים פראי האדם".
והוסיף הגר"י ברכץ עדות מעניינת: "מורי ורבי הגרח"י חייקין זצוק"ל היה אומר לנו בשם מרן החפץ חיים "מי יודע מה עוד יעוללו לנו 'פראי אדם' אלו באחרית הימים".

לגבי הדברים שיש להתחזק בהם, הורה: "הדבר הראשון הנצרך הוא חיזוק לימוד התורה, שהיא מגנא ומצלא, אך לא די בכך. כפי שמצינו במימי אחאב שהיו יוצאין למלחמה ונוצחין מפני שלא היה בהם לשון הרע.

ולכך החיזוק הנוסף הנדרש הוא בבין אדם לחברו, ולא רק בעזרה פיזית בממון או בגוף, אלא במחשבה והזדהות, הבנה עמוקה ואמיתית ללב חברינו, לחיות את השני ואת צרכיו ומשם לראות כיצד ניתן לעזור לו.

כעת אין להתעסק באיך קרה מה ומדוע, אלא בנשיאת עול עם חברינו, להרגיש את הצער של אחינו הנתונים בצרה ובשביה, לזעוק ולקרוע שערי שמים!

וכפי שאמרו חז"ל "למה נקרא שמו ישמעאל שעתיד הקב"ה לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים, לפיכך נקרא שמו ישמעאל". ולכן עלינו להשמיע קול שוועתנו מצרות ישמעאל, ונזכה עוד היום לשמוע קול תקיעת שופר גדול לחירותינו ובא לציון גואל אמן".

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן