הגר"מ צדקה שליט"א על מצוקת הסמינרים: "תהיו לראש ולא לזנב!"

הגר"מ צדקה: "תהיו לראש ולא לזנב!"
הגר"מ צדקה: "תהיו לראש ולא לזנב!"

בביקור מיוחד של צוות מרכז ההכוון ברישום לבנות סמינרים בירושלים, בבית ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א, הציבו בפניו צוות מרכז ההכוון את הקשיים והבעיות השוררים בתחום הרישום לסמינרים בתקופת הקיץ הנוכחית. וציינו כי  מרכז ההכוון הפועל בהתנדבות, מטפל ביותר ממאה ועשרים תלמידות ספרדיות מצוינות שטרם קבלו תשובה חיובית מהסמינרים הגדולים שאליהם רצו להתקבל.

צפו:

במהלך השיחה, נשאל ראש הישיבה מה לומר להורים שלמדו בישיבות ליטאיות ושלחו את כל ילדיהם למוסדות ליטאיים, וכיום מתקשים לשלוח את הבנות לסמינר ספרדי. על כך השיב: "יבואו, יראו את הסמינר, יש סמינרים ספרדים טובים! כבר כשיגיעו לכיתות הגדולות, לדבר איתם על זה; מה אתם חושבים, רק אשכנזים יש בעולם? הנה יש ישיבות ספרדיות מצליחות מאוד! גם סמינרים ספרדים יצליחו! מה אתם צריכים להיות לזנב? תהיו לראש ולא לזנב!".

בסיום השיחה, ראש הישיבה שליט"א הביע את שמחתו הרבה על פעילות המרכז הנחוצה והביע את תקוותו כי ההורים כולם יתפכחו ויבינו כי הגיעה השעה לבנות את עצמנו ואת הציבור שלנו באיכות והמעלות העצומות השמורות לחינוך בדרך אבותינו ורבותינו זיע"א. עוד הביע את שאיפתו כי הורים אברכים ובני תורה ידעו כיצד להתאחד ולהציב מול הסמינרים עצמם את הדרישה להעמיד חינוך טהור ואיכותי, אשר יתעלה בכל המובנים על כלל מקומות החינוך הקיימים כיום, ויהפוך לבחירה לכתחילה של כל הורה החפץ לגדל ולחנך את ביתו לחיי תורה ויראה.

תוכן קשור

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן