מרן הגר"ד כהן שליט"א: "גיוס משמעותו סגירת הישיבות"

 

"עם ישראל אינו יכול להיות אומה ככל האומות, הישיבות הקדושות הן קיומו של עם ישראל, ואם יתחילו לגייס בני ישיבות ח"ו, עולם הישיבות יתרסק לרסיסים", דברים אלו אומר מרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א, בשיחת השקפה נדירה ונוקבת למגזין 'במה'.

"ברור לכל שהישיבה היא תיבת נח, וכל גדולי ישראל היו מאוחדים בדעה אחת שאי גיוס בני ישיבות הוא שורש קיומו של עם ישראל, הוא מקום ההתבדלות מכל הרחוב החילוני, בני התורה חיים בישיבה בעולם אחר, ואנחנו מאמינים שרק זה מקיים את עם ישראל, ובלי זה אין לעם ישראל קיום. את האמונה הזו עלינו לחזק בדורינו. אנו צריכים להתחזק מבפנים, לזכור ולדעת שכלל ישראל עבר הרבה קשיים והתמודדויות, ובכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו כפשוטו. אנחנו בגלות, ומאמינים שהקב"ה מצילנו מידם"

 

בהמשך השיחה מתייחס ראש הישיבה שליט"א כלפי ההסברה הנדרשת ואומר בתוקף כי אין דרך להסביר זאת לעולם מבחוץ. "בעניין ההסברה, לאדם שאינו מאמין בכח התורה שזה קיומו של עם ישראל, איני רואה דרך כיצד ניתן להסביר להם ולענות להם תשובה, וגם בין חוגי המזרחי ישנם כאלו ששינו מעט את עמדותיהם בנוגע לסוגיית גיוס בני הישיבות, אך בציבור הרחב שלא מכיר בערך התורה לא נראה שיש לנו דרך להסביר להם באופן שישנה את עמדתם".

 

במהלך השיחה נשאל ראש הישיבה על ידי עורכי 'במה' הרב אליאב מילר, יו"ר 'לב שומע', והרב יחיאל סבר, האם הדרך הנכונה כעת היא להיות כמו סאטמר? הרי כל מה שהחזון איש התיר ללכת לכנסת היה בכדי להציל, ואם זה כבר לא רלוונטי, כבר אין מה לעשות שם.

על כך אמר מרן ראש הישיבה שליט"א, כי "השיטה של סאטמר היא שאין למדינה כלל זכות קיום בארץ ישראל, בגלל ג' השבועות שהשביע הקב"ה, אמנם בכנסיה הגדולה רובם לא סברו כך, והגישה שלנו היא שאנחנו נמצאים במערכת הזו לשמור על זכויותינו להחזיק מעמד".

בשלב זה רמז ראש הישיבה שליט"א לגבי המשך הישארותן של המפלגות החרדיות בקואליציה ואמר: "יש שני נושאים בכנסת, עצם החברות בכנסת, וחברות בממשלה ובקואליציה. חברות בכנסת זהו בוודאי נושא בעל חשיבות בפני עצמו שיכולים לפעול לטובת הציבור, אבל בנושא הממשלה קשה מאוד יהיה להחזיק מעמד ולשבת בממשלה שכל תכליתה לעקור את עולם הישיבות".

עוד אמר ראש הישיבה כי מדובר בסימני הגאולה: "אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהקב"ה מנהיג את העולם, והכל לטובה, איך זה יהיה לטובה איני יודע, אולי זה חלק מסימני ביאת המשיח, רבינו הגר"א אומר שהסימן הכי מובהק של ביאת המשיח הוא שתיהיה עניות אצל בני תורה והערב רב לא יתמכו בבני תורה. וזה עכשיו".

השיחה המלאה מתפרסמת במגזין במה.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן