הפתעה: האם אפשר לחתן ילדים בכבוד

 

ישבה אצלי משפחה חשובה שעמדה מספר ימים לפני בר המצוה של בנה הבכור כשהיא בשוקת שבורה כיצד לממן את הוצאות בר המצוה (למי שמונח במספרים מדובר בין 20 ל-30 אלף ₪, כולל תפילין וביגוד).

שוחחנו על כך שיש לנו 'הפתעות' בחיים. "פתאום" מגיע פסח (בע"ה הוא יבוא כמו כל שנה…)! ועוד קודם לכן קניית בגדי החורף שיבואו עלינו ב"הפתעה" בתקווה בשבועות הקרובים (ייחדנו לכך פרק שלם בספר איך להרוויח 2 מליון מכלכלה התנהגותית שיצא לאור השבוע)…

הרבה מאיתנו מתנהלים כך לגבי חתונות הילדים. אנו "מופתעים" כל פעם מחדש כשזה מגיע. כדאי לדעת! עלויות של חתונה בציבור החרדי (מהאירוסין עד השבע ברכות האחרון) נע בין 100,000 ל-150,000 ₪, כך שגם אם נתעלם מקניית דירה לזוג, אנו נמצאים בעלויות גבוהות לכל משפחה שנעות בין מיליון ל-2 מיליון ₪!

חשוב לציין שב-5 שנים הקרובות יש פיק גדול של משפחות שמחתנות ילדים. לסבר את האוזן, לפני כעשרים וכמה שנים התאכלסו בבת אחת בציבור החרדי כמה ערים גדולות כמו ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ובית שמש על שכונותיה הוותיקות יותר (רמה א' וב'). כעת רבים מהם מגיעים לשלב חתונות הילדים.

מדובר במשפחות רבות ששיפצו, עברו לדירות גדולות יותר והוסיפו יחידות דיור שכעת משלמות עליהן משכנתאות ל-30 שנים הקרובות ועתה הן מגיעות לתקופת חתונות הילדים. גם אם את החתונה של הילד הראשון והשני הם צולחים בשלום בעזרת הלוואות מקרנות ותוכניות שונות, יותר מזה הן כבר לא מסוגלות!

נקודה למחשבה למי שנכנס לפרויקטים כאלו, שישקול איך לעשות בחכמה.

חשוב לדעת שיש דרך אחרת!

כמובן שיש סייעתא דשמיא עצומה בדור הזה לחתן ילדים, אבל במקביל צריך לעשות את ההשתדלות הנכונה ולהתייעץ כשצריך וכמובן בלי לוותר על הערכים שלנו.

קראתי (לא הצלחתי לאמת את הסיפור) שמספרים על מרן בעל הקהילות יעקב זצוק"ל, שהגיע אליו יהודי לבקש ברכה לשידוכים לבתו. שאלו הסטייפלער, כמה נדוניה יש לך בשבילה? השיב היהודי: כלום, לא שמתי כסף בצד כלל, אני בוטח בהקב"ה! ענה לו בעל הקהילות יעקב, אם אין לך 10,000 $ עוד לא התחלת לעשות את ההשתדלות לחתונה של בתך! מי שזוכר לפני 35 שנה סכום זה היה כמעט שליש דירה… בין אם המעשה היה נכון או שלא, ברור שיש השתדלות שצריך לעשות כדי שתחול הברכה.

להתחיל לעשות שינוי חשיבה והתנהלות רק בתקופת חתונות ילדים, זוהי משימה מורכבת יותר שבסייעתא דשמיא ביצירתיות ומקצועיות ניתן לעשות, אבל זה לא צריך להתחיל שם. הרבה הרבה לפני. והכי חשוב שזה יבוא ממקום של עונג ושמחה ולא מתוך דקדוקי עניות ח"ו.

אם אתה, קורא יקר נמצא עדיין לפני שלב שידוכי הילדים, זה הזמן לחשוב ולשלם מעכשיו(!!!) את ההוצאות של החתונה (לא רק באמצעות יחידות לזכות להלוואה…) ותרוויח שלווה ושקט, תדע כמה אתה מסוגל באמת להתחייב ובעוד כמה שנים ישאלו אתכם: איך הצלחת לחתן בשמחה ובכבוד?

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן