הכלי שיגרום לך לשינוי כלכלי

אחרי שלמדנו בטורים הקודמים שאנחנו לא אוהבים להפסיד ויותר מכך, מוכנים לעשות כל מאמץ שזה לא יקרה, הפעם נלמד איך להניע תהליך כלכלי ע"י הכוח הנפלא הזה.

השבוע ישבתי עם יהודי מהצפון הרחוק, בנקאי מכובד, שהגיע עם מינוס של 2000 ₪ בחודש וכיום הוא בפלוס של 2000 ₪, כשהיעד שלנו הוא לקנות דירה בקריות. 

ההון העצמי כבר מוכן, אך הוא עדיין משלם שכירות של 3000 ₪ ודוחה מעת לעת את רכישת הדירה. החלטתי להפעיל עליו את כוח שנאת ההפסד ולהגדיל את הכאב.

המחשתי לו כיצד כל תחילת חודש הוא ניגש לפח במטבח וזורק שם שטרות בסך 3000 ₪, כשזה קורה כל חודש מחדש! רק כשהוא התחבר והרגיש את הכאב כמה הוא מפסיד בשנה (36,000 ₪ שנזרקו בשנה האחרונה), רק אז הוא התחיל לחפש ברצינות את הדירה המדוברת. כל השיקולים שהיו לחכות עם הרכישה כבר היו לא רלוונטיים.

שנאת ההפסד מניעה אותו לפעולה.

דוגמה נוספת, זוג שהגיע אלינו לפגישה בודדת על מנת להגדיל הכנסות, כשבסופה של פגישה הם קיבלו כלים כיצד להרוויח עוד 3500 ₪ כל חודש מעסק עצמאי שהם מפתחים בעצמם. לפני מספר ימים התקשר אלי הבעל וסיפר שהם אכן עשו את מה שעלה בפגישה כדי להגדיל את העסק, אבל הסיבה שהם עשו את זה רק כדי לא להרגיש מופסדים בזה שהם שילמו 850 ₪ על פגישה ובסוף לא לעשות עם זה כלום, הרגשה איומה...

המדהים הוא, שמה שהם הולכים להרוויח כל חודש 3500 ₪ לא היה מספיק כדי להניע אותם לפעולה, רק ההרגשה שהם שילמו לחינם סכום כזה יקר הניע אותם לפעולה. וזו אגב אחת הסיבות שאנשים שמשלמים יקר על יעוץ יעשו שינויים גדולים יותר לעומת אלו שיקבלו יעוץ בחינם…

ובכן, יש כמה וכמה סיבות מדוע אנשים עושים שינויים בחיים, בכל תחום, רוחני וגשמי ולא משה כרגע באיזה גיל אנחנו.

גם מי שיאמר שלא שייך לעשות שינוי במרום גילנו, נזכיר לו שהשבוע עשינו שינוי בתפילה מ-ותן ברכה, ל-ותן טל ומטר לברכה. גם יהודי בגיל 90 עושה את השינוי בתפילה ואחרי 90 פעם (אצל רובנו בהרבה פחות) זה כבר נהיה אוטומט. איך זה עובד?

השבוע נתמקד באחד הכוחות המרכזיים לעריכת שינויים, למרות שבסופו של דבר, לאורך זמן, נצטרך לגייס כוחות וסיבות נוספות לעשות שינוי.

הסיבה הראשונית היא בגלל שכואב. מפסיקים לעשן כי כואב. עושים דיאטה אחרי שכואב ובדיקות הדם או המראה כבר מחייבים. גם לרופא שיניים אנו מגיעים אחרי שהשן מתחילה לאותת, למרות שהוא כבר הזהיר אותנו לבוא לביקורת כל חצי שנה. אשרי המגיע…

גם שינוי כלכלי מגיע פעמים רבות רק לאחר שחווינו כאב בהתנהלות שהייתה עד היום או ראינו מישהו אחר שהגיע למצב כלכלי לא טוב בגלל סיבות כאלו ואחרות (יכול להיות אחד מבני המשפחה הקרובה), או בגלל שהבנו שאנחנו מפסידים בתשלום של הריבית דריבית על המינוס וזה כשלעצמו גרם לנו לכאב.

אבל כדי ששינוי כלכלי יחזיק מעמד לאורך זמן ולא יהיה כמו עוד דיאטה, חשוב להכניס כאן כלים עוצמתיים נוספים שייגרמו שהשינוי יהיה אחת ולתמיד! על כך ועוד בס"ד בשבוע הבא.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן