בעיות זיכרון בגיל צעיר

חושבים שאתם צעירים מדי בשביל בעיות זיכרון, ובכל זאת אתם לא מפסיקים לשכוח, להילחץ מזה, ואז… שוב לשכוח? בואו תורידו לחץ, או לפחות תנסו, כי בעידן המודרני, הלחוץ והאינטנסיבי, בעיות זיכרון בגיל צעיר הן שכיחות, ובדרך כלל הן גם שונות מבעיות הזיכרון של אנשים מבוגרים.

אצל מבוגרים הירידה בזיכרון בדרך כלל קשורה לגיל, ולעובדה שעם ההתבגרות מתרחשים תהליכים הפוגעים בתאי העצב של המוח וגורמים לירידה קוגניטיבית ולפגיעה גם בזיכרון. אצל אנשים צעירים, לעומת זאת, מדובר בדרך כלל בירידה בזיכרון על רקע לחץ, אורח חיים אינטנסיבי ועומס רגשי. לרוב, בעיות הזיכרון בגיל צעיר נובעות מחוסר מיקוד ותשומת לב.

אז איך בעצם אפשר להתמודד עם בעיות זיכרון בגיל צעיר?

פעילות גופנית – עיסוק שגרתי בפעילות גופנית המגבירה את זרימת הדם למוח עשוי לסייע בשמירה על הזיכרון.

שינה הולמת – למרות שסדר היום העמוס מקשה עלינו לישון שינה טובה ומספקת, חשוב לזכור שמחסור בשעות שינה עלול לפגוע בזיכרון.

משחקים לשיפור הריכוז – משחקי חשיבה כמו סודוקו, תשחצים, שחמט או פזלים יכולים להשפיע לחיוב על הזיכרון.

תזונה מגוונת – צריכת מגוון מזונות טריים ולא מעובדים כמו קטניות, זרעים, אגוזים, ירקות ופירות עשויה אף היא לשפר את הזיכרון.

אסטרטגיה נוספת לשמירה על תפקוד המוח היא באמצעות תזונה המכילה פוליפנולים, קבוצת תרכובות של נוגדי חמצון ובעלות יכולת אנטי דלקתית הנמצאות בשפע במזונות כמו פירות יער, אוכמניות, ענבים, תותים, קקאו, יין אדום ועוד.

ממחקרים עולה שתזונה עשירה בפוליפנולים משפרת יכולות קוגניטיביות כמו זיכרון ולמידה ואף קשורה בהפחתת הסיכון לירידה קוגניטיבית בגילאים מאוחרים יותר.

התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן