מיוחד: סדר העבודה ביום כיפור אצל רבן של כל בני הגולה

מיוחד: סדר העבודה ביום כיפור אצל רבן של כל בני הגולה

סדר העבודה של היום הקדוש אצל רבן של כל בני הגולה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א מתחיל זמן רב לפני התקדש היום.

כל הבאים במחיצתו מכל קצות ישראל לקבלת הדרכה והכוונה, עצה וברכה לקראת ימי הדין, מרגישים את חרדת הדין האופפת את הבית הגדול משם יוצאת הוראה לכל בית ישראל, ויחד עם זאת את סדר העבודה המוקפד והמדוקדק כאשר הכל נעשה לפי דעת תורה, תוך הנחיה ברורה לכל רב ולכל יחיד מהי הדרך הנכונה בימים אלה.

ברכת השנים

 

במשך כל עשרת ימי תשובה לאחר התפילות עולים ובאים המוני בית ישראל לברכת השנים. לצורך כך אף סודרו מעברים מיוחדים על מנת שיוכל כל הקהל העצום, מבוגרים וצעירים המגיעים מכל רחבי הארץ והעולם, לעבור לקבל ברכה לקראת יום כיפור, ללא כל תקלות.

 

ערב היום הקדוש

 

בעריכת הכפרות, רבינו שליט"א מקפיד לערוך את הכפרות עם תרנגול ועם כסף ומקיף ג' פעמים סביב לראשו.

בערב היום הקדוש סועד מרן רבינו שליט"א את סעודות החג עם משפחת חתנו, הגאון הגדול רבי איתמר גרבוז שליט"א, ראש ישיבת ארחות תורה, כאשר במשך כל היום נכנסים הנכדים והנינים עם בני משפחותיהם להתברך לקראת יום הדין.

 

ברכה מיוחדת

 

ליל יום כיפור, עם התקדש היום הגדול, דמותו הישישה של מרן שליט"א העטויה בגדי לבן, ממחישה את יום הדין הניצב לפתחינו. מלך ביופיו, מרן שליט"א מגיע עם הקיטל לתפילת כל נדרי. הבחורים המבוגרים בישיבה זוכים לנצל את הדקות האחרונות לפני התקדש החג לזכות בברכה מיוחדת ממרן ראש הישיבה שליט"א.

הס מושלך בהיכל הישיבה לקראת תפילת כל נדרי. מרן שליט"א עומד ליד הש"ץ עם ספר התורה בידו. בשנים האחרונות מובא ספר תורה קטן במיוחד על מנת שמרן שליט"א יוכל להחזיקו.

אווירת התפילה נאמרת בסילודין, כאשר כולם חפצים לזכות לשהות ליד מרן שליט"א, ובכך להרגיש יותר בטוחים ביום הדין.

 

ניגש לפני העמוד

 

מעמד מיוחד מתקיים מדי שנה בהיכל ישיבת פוניבז', כאשר מרן שליט"א ניגש לפני העמוד לאמירת שיר הייחוד במשך שעה ארוכה פסוק בפסוק במתינות. המונים מכל רחבי העיר נקבצים ובאים למעמד המרומם. בשנים האחרונות ניגש ראש הישיבה מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א.

את כל תפילות היום הקדוש מתפלל מרן רבינו שליט"א בהיכל הישיבה, כאשר התפילה ביום מתחילה בשעת בוקר מוקדמת ומתקיימת לאורך כל היום ללא הפסקה עד מוצאי היום הקדוש.

בעת שמרן שליט"א עולה לתורה, במשך דקות ארוכות מובאים לפניו שמות התורמים של קופות הצדקה, להעתיר ולברך את כלל בית ישראל בשנה טובה ומתוקה. כמו כן עורך מרן שליט"א תפילה מיוחדת של'מי שברך' עבור הצלחת המוני תלמידיו בני הישיבה הקדושה ועלייתם בתורה ויראת שמים.

סדר מיוחד במוצאי יום כיפור

 

מזה שנים ארוכות הנהיג מרן רבינו שליט"א סדר לימוד מיוחד בישיבת פוניבז' במוצאי יום כיפור, בבחינת "ילכו מחיל אל חיל". על מנת להראות את החשיבות הרבה בסדר לימוד זה, עד לפני שנים ספורות אף היה טורח מרן שליט"א לעלות בעצמו להשתתף בסדר הלימוד בהיכל הישיבה, וזאת לאחר שבמשך כל היום כבר שהה בישיבה הקדושה בתפילות מבוקר ועד מוצאי הצום.

 

שמחה מיוחדת

 

במוצאי יום כיפור מדי שנה ניכרת על מרן רבינו שליט"א שמחה גדולה ומיוחדת. מרן שליט"א רגיל לספר על מרן הרב מפוניבז' זיע"א שהיה נוהג במוצאי יום כיפור לקחת עמו בחור מתלמידי הישיבה ולשוחח עמו על תכניותיו הרבות בזיכוי הרבים במשך כל השנה. וכ מתוך שמחה מיוחדת זו שניכרת על פניו של רבינו שליט"א, ממשיך מיד בסדר העבודה של עבודת ד' בחוק לימודיו ובהנהגת כלל ישראל לאורך ימים ושנים טובות.

צילומים: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן