כלים פשוטים להרוויח 30.000 ש"ח

הפעם נלמד על 'חשיבה יחסית', איך הראש שלנו מקבל החלטות כלכליות. 

נניח שבחנות מתחת לביתכם מוכרים נגן של חברת X ב 150 ש"ח, ואילו במרחק שני רחובות מוכרים את אותו מכשיר רק ב-50 ש"ח, כדי שלא נכניס את השיקול של המאמץ וזמן ההליכה (במרחק שני רחובות, אמרנו), נספר שמדובר בחנות שאתם עוברים ליד פיתחה באופן קבוע כל יום. היכן נקנה? ברור שלא נשלם עוד 100 ש"ח לבעל החנות שמתחת לבית.

יש כאלו שאפילו היו משקיעים שעת נסיעה לקצה השני של העיר כדי לרכוש את המוצר הזה במחיר הזול, התנהגות של 'דווקא' כזו.

עכשיו בואו ונכיר את אותם מאה שקלים מזווית ראיה שונה.

מכונת הכביסה התקלקלה, מבררים ומשווים מחירים ומגלים שבחנות הסמוכה לבית מוכרים את הדגם שרצינו ב-3200 ש"ח, ושוב מגלים שבמרחק של כמה רחובות אותו הדגם נמכר ב-3100 ש"ח, שוב ההפרש הוא 100 ש"ח בדיוק. 

רוב האנשים יבחרו באפשרות הראשונה וירדו לקנות מתחת לבית. גם אם אתם באופן אישי תרחיקו מעט לחנות הזולה יותר, בוודאי תוכלו להבין את ההיגיון שברכישה בחנות מתחת לבית, מה שלא תוכלו להגיד על המקרה של הנגן.

מדוע באמת? הרי בשני המקרים מדובר באותו הפרש סכום ובמכשיר חשמלי כזה שרוכשים אותו לא כל יום.. אז מה באמת מניע אותנו?

כאן טמון הסוד הקרא 'חשיבה יחסית'.

אם היינו חושבים באופן ריאלי וכלכלי, החישוב היה צריך להיות מהיכן אנו מביאים את אותם 100 ש"ח. וכמה שעות עבודה צריך בשבילם. ככל שההוצאה גדולה יותר, אנחנו נוטים לוותר על 'השקלים הקטנים' שלעיתים הם סכומים נכבדים בפני עצמם.

עכשיו נופל האסימון לגבי החלטות כלכליות רבות.

זאת הסיבה שבתקופות חתונה או רכישת דירה חדשה ושיפוצים, מערכת השיקולים שלנו כל כך שונה ומתקבלים בה החלטות הרות גורל, שלפעמים ישפיעו עלינו עשרות שנים קדימה בריביות של הלוואות ותוספת של כמה עשרות אלפים במשכנתא וכדו'. כי מה זה עוד כמה מאות או אלפי שקלים לכאן או לכאן.

אחד הדברים שאנו מלמדים בקורסים הוא כיצד להיערך לתקופת חתונות ילדים. בכלים פשוטים וישימים, ניתן להרוויח בס"ד בכל חתונה עד כ-30,000 ש"ח! וזו רק התחלה.

מפני שערב חתונה או סגירת שידוך, הסכומים שמתעופפים באוויר הם עשרות ומאות אלפים שנחתכים בהינף יד. אם נחשוב מעט לעתיד על ההשפעה שיהיו להתחייבויות להמשך החיים, ברור שהחשיבה הייתה אחרת.

נכון שהחדירו לנו בשנים האחרונות שרק על-ידי הלוואות ניתן לחתן ילדים, וההצעות להלוואות רק עולות משנה לשנה. אבל חשוב שלא יסתירו מאיתנו שיש דרכים נוספות ולא חייבים לעבור את התקופה הנפלאה הזו בסבל וכאב נורא. כי בתכנון וחשיבה נכונה בסייעתא דשמיא עצומה ניתן להגיע למקומות אחרים בכלל.

ניתן להגיע למקום שבו נמצאים כ-30% ממשקי הבית החרדיים שצולחים את התקופה הזו בצורה רגועה ומסודרת, גם אם הם משלמים קצת הלוואות פה ושם, אבל יש להם תכנית מאוד ברורה וממוקדת, כי הם היו מוכנים.

זה מתחיל בעיקר בשינוי חשיבה! וחשוב שזה יעשה מתוך שמחה ועונג.

נקודה למחשבה !

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן