חורף מתוק: מתכונים לקינוחים מתוקים

טארט לימון ואוכמניות

שף יוני טובול, מסעדת בשארעט

 

במסעדת השף החדשה והכשרה למהדרין בצפת, תיהנו ממגוון רחב של מנות שף בשריות, חלק לא מבוטל מהן נעשה במעשנה בבישול איטי של 12-20 שעות. שף וקונדיטור המסעדה יוני טובול, ממליץ על טארט לימון ואוכמניות, עם שכבת קרם לימון, אוכמניות ומרנג ענן.

מתכון לטארט: כוס ו- 2 כפות קמח, 3 כפות שקדים טחונים, חצי כוס אבקת סוכר, קורט מלח, 90 גרם נטורינה קרה חתוכה לקוביות, 2-4 כפות מים קרים.

למלית אוכמניות: 400 גרם אוכמניות קפואות, 3/4 כוס סוכר, מיץ מחצי לימון, 2 כוכבי אניס, 1/2 כוס יין לבן יבש. לקרם לימון: גרדת לימון מ-4 לימונים+ פילוט הלימונים, 1/3 כוס דבש, מקל קינמון, 1/2 כפית סוכר וניל.

למרנג: 250 גר' סוכר, 4 חלבונים בטמפרטורת החדר, גרידת לימון מלימון אחד שלם.

 

 

טארט פטיסייר ותותים

שף נועם בכר מסעדת בולונג'רי

 

 

במסעדת השף החלבית בולונג'רי שבצפת – נועם בכר ממליץ על טארט תותים וקרם פטיסייר כקינוח חורפי מפנק המשלב בין פרי עונתי טרי לקרם עשיר מפנק.

מרכיבים: 200  גרם קמח, 100 גרם חמאה חתוכה לקוביות, 1/2  כפית מלח, 2 חלמונים ו-4 כפיות סוכר.

אופן ההכנה: מכניסים את הקמח והמלח והסוכר למעבד מזון בפולסים קצרים, משפשפים את התערובת בין כפות הידיים, עד שמתקבלים פירורים דקים במרקם של חול רטוב,  מוסיפים חלמונים ומלח ומעבדים בפולסים קצרים במעבד מזון, לוקחים מהבצק ומהדקים ומכניסים לקרר של חצי שעה, מהדקים את הבצק אל התחתית ואל השוליים של התבנית באחידות. מניחים נייר אפייה על הבצק דוקרים את כל שטח הבצק במזלג, אופים בחום של 180 מעלות.

שף נועם בכר מציין כי את הטארט ניתן למלא במגוון מילויים.

 

צילום: בולונג'רי

 

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן