איך מוציאים לאור ספר קודש בימינו?

איך מוציאים לאור ספר קודש
איך מוציאים לאור ספר קודש

לרגל שבוע הספר יצאנו לסיקור אחר אחת מההוצאות הגדולות בציבור החרדי – הוצאת טקסט רץ, כדי ללמוד מעט על תהליך הוצאת הספרים.

לשם כך העפלנו למשרדי טקסט רץ בירושלים, ופגשנו את שמואל, אחראי המכירות ושירות הלקוחות של החברה. השיחה הייתה מרתקת במיוחד, וחזרנו עם תובנות של מחבר ספר חייב לקרוא.

מה בעצם אתם עושים בשביל מחבר הספר?

תהליך הוצאת ספר, ובמיוחד הוצאת ספר קודש, הוא מורכב, יקר, ורוב השלבים בו קריטיים. אם אתה כאדם לא מנוסה תנסה להוציא ספר בכוחות עצמך – סביר להניח שתיכשל במשימה, ובדיוק בשביל זה – אנחנו כאן!

אנחנו מציעים את כל שירותי ההוצאה לאור; החל הקלדה תמלול או סריקה של הטקסט, עובר לעריכה לשונית וספרותית, עריכה תורנית, מפתחות והגהות כפי הנדרש, משם עוברים לעימוד פנים הספר, עיצוב הכריכה, ההדפסה, ולבסוף גם פרסום הספר והפצתו בכל חנויות הספרים ובכל ערוצי המכירה. 

מה המיוחד בהוצאת ספר אצלכם?

ראשית כל, אצלנו – כל לקוח הוא פרסומת, ואנו עושים הכל כדי שכל אחד שבחר בנו – יצא שבע רצון ולמעלה מכך. ב"ה התוצאות שהוצאנו עד כה הפעימו את כל רואיהן, הלקוחות יצאו כולם מרוצים עד מאוד ואי"ה נעשה הכל כדי שמצב ייחודי זה יימשך.

אנו משקיעים בכל עבודה את הנשמה, בדרך כלל מוסיפים גם מזמננו הפרטי ומשקיעים מחשבה רבה, אנרגיה ושיתוף פעולה בכדי להביא את התוצאה אל הרמה הגבוהה ביותר האפשרית. זה חשוב לנו, זה אכפת לנו!

בנוסף, אנו משקיעים מאוד בשירות אדיב ומתחשב, גם מול לקוחות מאתגרים ובעלי צרכים מרובים ומיוחדים, ועושים הכל כדי שהלקוח יצא בסופו של דבר עם התוצאה הטובה ביותר ביד, ועם חיוך על הפנים.

לא בכל מקום זה כך?

לצערנו לא. כל מי שנכנס או התנסה מעט בתחום, מכיר את המציאות הכואבת בה מגיע מחבר ספר עם ספרו שעליו עמל ויזע תקופה ארוכה, והיחס אליו הוא זוכה הוא כשל מי שבא לרכוש נעליים…

מאז תחילת דרכנו בתחום, היה ברור לנו חד-משמעית כי אצלנו לא נאפשר מצב כזה. כל לקוח, קטן או גדול, זוכה ליחס אישי וחם לאורך כל הדרך, להבנה מעמיקה של צרכיו ולליווי מקצועי ומקיף ללא כל הגבלה.

אחד היתרונות המשמעותיים שלנו הוא היותנו הוצאה לאור, ולא נותן שירות פרטי.

מה היתרון בזה?

ישנם כמה יתרונות; ראשית, כהוצאה לאור היכולות הכלכליות שלנו גבוהות יותר, מה שמאפשר לנו לרכוש את הציוד העדכני ביותר, את התוכנות המתקדמות בשוק ולהעסיק רק אנשי מקצוע מנוסים בתחומם (למעט אנשי צוות מתחילים שמוצעים למי שחפץ בעלויות נמוכות).

בנוסף, במקום בו קיים צוות מקצועי ומאוחד, הלקוח יכול ליהנות משיתוף פעולה בין כל חלקי הצוות בכל שלב בו הוא נמצא. למשל, אם אתה מתלבט כיצד כדאי לעצב את הכריכה או לעמד קטע מסוים בספר תורני – תוכל להתייעץ עם העורך התורני שלנו שמאחוריו שנות ניסיון רבות, והוא יביע את דעתו המקצועית בנוסף לדעתם של הגרפיקאים והמעמדים.

על כל זאת ישנו שירות מיוחד שאנו מציעים, והוא – ייעוץ וליווי מקצועי וחינמי לכל לקוח בכל שלבי ההפקה של ספרו, וזאת – אף אם הוא בחר לבצע דרכנו רק חלק אחד מההפקה.

ברצינות?! אתם מייעצים חינם בלי שום רווח?

אכן כן! גם אם עשית אצלנו רק עיצוב כריכה למשל, תזכה לשיחת עומק עם עורך-תוכן שיוכל לייעץ לך על שאלות בנוגע לתוכן שלך, עם מפיק הדפסה בנוגע לדפוס שאליו אתה עומד לפנות, עם קופירייטר שיסייע לך לגבש קמפיין פרסום אפקטיבי בתקציב שלך ועוד, וכל זאת גם אם אינך מבצע זאת דרכנו!

באופן כללי, אנו מעניקים ייעוץ חינמי לכל מוציא ספר באשר הוא, גם אם לא עשה אצלנו דבר.

האכפתיות שלנו כלפי אדם שמשקיע את אונו והונו ביצירה שכה חשובה לו, קודמת אצלנו לשיקולים המסחריים ולכן הוא יזכה לייעוץ חינמי על כל שלב בהוצאה, ולא משנה כיצד והיכן הוא עושה זאת!

וואו, אז אתם בטח לא זולים…

האמת היא שבשנים האחרונות ישנה תחרות קשה בתחום, עקב נותני שירות חדשים חסרי ניסיון (וכנראה גם עבודה) שמוכנים להוריד את המחיר לרמה שכמעט לא משתלם לעסוק בתחום. עם כל מאמצנו להגיש ללקוח הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת – אנו איננו מתכוונים להיכנס לסחרור הזה, וסבורים שמחירנו בהחלט שווים את התמורה והרבה יותר מכך.

בקצרה ניתן לומר כי אנחנו לא מתיימרים להיות הזולים ביותר בשוק, אך בהחלט שואפים להיות המשתלמים ביותר בשוק.

מחבר ספר שהמחיר אצלו הוא מעל לכל – מוטב וישקול לפני שהוא פונה אלינו, אך אנו סבורים שאדם שמוכן להשקיע אלפי או עשרות אלפי שקלים בהוצאת ספר או קונטרס, יהיה מוכן לשלם עוד כמה אחוזים בכדי לקבל שירות אדיב ומקצועי בכל שעה, ותוצאה איכותית ברמה גבוהה.

במיוחד לאור זאת שאנו מסייעים ללקוחותינו גם בייעוץ להשגת מימון ותרומות להוצאת הספר, מה שבסופו של דבר גורם שאצלנו – הוא משלם פחות ומקבל יותר…

כמה ניסיון יש לכם בהוצאת ספרי קודש?

ב"ה הוצאנו עד היום מאות ספרי קודש, מתוכם עשרות ספרים של מחברים מוכרים ומפורסמים מאוד, ראשי ישיבות, רבני קהילות ועוד.

יש לנו חיבה מיוחדת לספרי גאוני ארצות המזרח, ובמסגרת זו הוצאנו לאור את ספריהם של מרנן ורבנן זצוק"ל, רבי יעקב מוצפי, רבי עזרא עטיה, רבי יוסף משאש, מרן הבן איש חי (שני ספרים), רבי שלמה אליעזר אלפנדרי ועוד רבים.

לצידם הוצאנו גם ספרים רבים של רבותינו הקדמונים מארצות אשכנז, ספרי חסידות, מוסר, השקפה, הגות ועוד.

מה אתם ממליצים למחברי ספרים?

אנחנו ממליצים לכל מחבר ספר לכבד את הספר שלו.

אם הוא השקיע בו שעות רבות וחפץ לראותו נמכר ומצליח – הוא אינו יכול לעשות זאת כלאחר יד. בתהליך ההוצאה לאור יש להשקיע, הן משאבים והן מאמצים, כדי להשיג תוצאה איכותית וטובה. חשוב להתייעץ, לברר, לבדוק, ולא לקבל החלטות במהירות ובחוסר מחשבה.

משפט סיכום?

טקסט רץ. מחברי הספרים כבר יודעים.

רוצים לדבר איתנו? חייגו כעת: 039-111-444. אנחנו מחכים לכם!

הוצאת ספרי קודש
הוצאת ספרי קודש
תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן