מה יהיה עם המינוס בבנק

בהמשך לנושא שהעלנו בטור הקודם שתחושת ההפסד גורמת לנו לעיתים לנקוט בפעולה מהירה יותר מאשר להרוויח, לפנינו דוגמה נוספת על 'שנאת ההפסד'.

ביקרנו בחנות נעלים? בוודאי! כל אחד מאיתנו.

נכנסנו לחנות, בחרנו נעליים שמתאימות היטב למידות שלנו ואז מגיע רגע התשלום (לא נכנס כעת באיזה אמצעי תשלום אנו משלמים, נושא מרתק פני עצמו…). בואו ונניח שהנעליים עולות 200 ש"ח. אנו מוציאים שטר של 200 ש"ח או משלמים באשראי ונפרדים מאותם 200 ש"ח.

מדוע אנו מסכימים להיפרד מאותם 200 ש"ח, הרי אנחנו מפסידים כאן 200 ש"ח?

אפשר לשאול את מוכר הנעליים מדוע הוא מוכן להיפרד מאותו זוג נעליים, הרי הוא מפסיד את אחת הזוגות שעומדות כל כך יפה בתצוגה?

התשובה היא פשוטה. גם אנחנו וגם המוכר לא מרגישים נפסדים!

המוכר, אינו צריך את הנעליים אצלו בחנות, הוא צריך את ה-200 ש"ח שיבואו אחר כבוד לקופתו. גם אנחנו נהנים לשלם את אותם 200 ש"ח עבור נעליים שאנו זקוקים להם נואשות!

כך הוא דרכו של מסחר, הכסף והסחורה עוברים מיד ליד וכל אחד מקבל את מבוקשו. הכל טוב ויפה עד ש…

אם אנחנו נמצאים בבלגן, ולא ברור לנו כמה כסף יש וכמה אין. יותר אין מאשר יש… כל סכום שנוציא מגיע על חשבון משהו אחר שלא נוכל לקנות. הכל מגיע ממינוס אחד גדול.

התחושה קשה!

כי ה-200 ש"ח של הנעליים היו מיועדים גם לקניה של המזון השבועי וגם להוראות קבע שיוצאות מהחשבון וגם לביגוד וכן הלאה…

למעשה ברגע ששילמנו את ה-200 ש"ח על הנעליים, הפסדנו לקנות בהם בגדים או כל דבר אחר. לרכישת הנעליים נלווית תחושת הפסד נוראה. זהו! הלכו ה-200 ש"ח שחשבנו שנקנה בהם גם וגם וגם…

 

***

 

למעשה כל מי מתנהל עם תקציב מסודר, מוציא בכיף ובשמחה את הכסף לנעליים כי לכך הוא מיועד, הכסף של הוראת הקבע מהחשבון לא קשור לנעליים וכן הלאה.

מי שמתנהל ללא תקציב ויש לו חסר חודשי אפילו של כמה מאות ש"ח בודדים בחודש! כמעט כל מה שיוציא יבוא בתחושת הפסד, הוא כל הזמן בהפסדים, כשלמעשה המחשבה היא רק היכן אני מפסיד פחות. כי כל מה שנקנה יבוא על חשבון משהו אחר.

עכשיו מובן ביותר מדוע ישנם אנשים שקונים בפנים חמוצות כאילו מישהו 'גנב' או 'עשק' אותם ויש אנשים שקונים בשמחה. כמה פשוט וכמה מדהים.

למעשה, זה פוגש אותנו גם בריצה למכירות ומבצעים. למרות שבמקרים רבים מתברר שהרכישה במכירות בסופו של דבר גורמת לנו לקנות יותר ולהוציא יותר כסף, פשוט ישנה הרגשה של 'הפסד' אם לא נקנה את המוצר שמוצע למכירה 'רק' היום. חשוב לנו לא להפסיד. שימו לב עד להיכן 'שנאת ההפסד' לוקחת אותנו בהחלטות כלכליות רבות.

יש לכם שבוע לחשוב על 'שנאת ההפסד', היכן זה פוגש אותנו ביומיום…

בטור הבא נלמד בס"ד איך הטכניקה של 'שנאת ההפסד' עוצמתית כל כך שבכוחה להביא משפחה לשינוי כלכלי רב עוצמה.

 

לקבלת הטור במייל לפני כולם יש לשלוח בקשה ל: info@ygutman.co.il

לקביעת פגישות: 052-7644750

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן