המיליונרים האמיתיים

בקיץ האחרון הוזמנתי להרצאה בקהילת קרלין המעטירה בעיה"ק טבריה. קופת הצדקה של הקהילה ארגנה ערב מרשים ומכובד באולם רחב ידיים בהשתתפות בני הקהילה. הנושא היה שיפוצים והרחבות ושדרוגי דירות. בני הקהילה רכשו בשיכון ד' בטבריה לפני כעשור, דירות בני 52 מ"ר והצפיפות הורגשה. חלק מבני הקהילה החלו בשיפוצים או במעבר לדירות רחבות יותר וחשוב היה לקופה המקומית שזה ייעשה בשום שכל.

ההרצאה שלי נסבה כיצד מבצעים מעבר דירה או שיפוץ בצורה מקצועית וכלכלית ואיך לא ליפול למערבולת של חובות. לסיום ההרצאה נתתי להם את 'כלי ההודאה' או כמו שאבי שליט"א נוהג לומר 99.99!

במה מדובר?

ובכן, תרגיל קטן.

 

***

 

הביטו סביבכם ותראו עשרות ומאות דברים, פריטים קטנים, שבשיטוט קצר תשימו אליהם לב. מדוע מקודם לפני שהתחלנו את התרגיל לא שמנו לב אליהם?

הקב"ה ברא את המוח והעין כך שהם רואים מאות פרטים בכל פעם, אך מתמקדים רק על מה שחשוב לנו, על מה שמעניין אותנו. לכן עכשיו כשאני מרצה לכם אתם מביטים בי, במצגת ולא במנורות בתקרה או בנברשות ליד החלונות וכן הלאה. הקב"ה ברא בנו את התכונה שנתמקד במה שחשוב לנו ונשמיט את מה שפחות חשוב. אחרת המוח שלנו היה מתפוצץ מרוב המידע והמראות שסביבנו.

במה אנחנו מתמקדים ומה אנו משמיטים?

מתברר שכל אחד מתמקד במה שחשוב לו. אנו שמים לב למה שמעניין אותנו ומשמיטים את מה שלא חשוב לנו כרגע. ונביא דוגמה:

אולם חתונות מלא מפה לפה באורחים שבאו לשמוח. כשמוכר נעליים נכנס לאולם, הוא שם לב לנעליים שהמשתתפים לובשים, כשספר נכנס הוא רואה מיד את התספורת של כולם ושם לב כמובן גם לפשלות. בגלל שהם עוסקים בתחום הזה, הם שמים לב למה שמעניין אותם.

במאמר המוסגר, לכן בחורים בגילאים מסוימים שמים לב לביגוד של חבריהם, על העניבה או החליפה… כי זה גיל שהנושא הזה מעסיק אותם וכן הלאה. גם מאמר חז"ל מום שבך וכו' מגיע כמובן מאותה מקום.

גם המבט על החיים יכול להיות להיות משתי זוויות, החיובית והשלילית. אני יכול לראות את כל הטוב שהקב"ה השפיע עלינו, מה יש לנו ואני יכול לשים לב למה שאין, למה שחסר לנו עדיין. האפשרות לראות את ה'יש' או את ה'אין' מתחילה במחשבה שלנו!

אמרתי להם, שימו לב מה יש לכם: יש לכם ברוך השם בית, משפחה נפלאה, בריאות, יש במקרר מה לאכול. וכן הלאה. ככל שתתמקדו במה שיש, לא תשימו לב שהמרצפות שלכם רק 30 ס"מ ולא מטר על מטר.

מי שמתמקד כל הזמן במה שחסר לו, לעולם לא יבוא לידי סיפוקו, כל הזמן הוא ישים לב רק למה שאין לו כי בזה הראש שלו יהיה עסוק. הוא אפילו לא ישים לב למה שכן יש לו. ודעו לכם שזה לעולם לא נגמר. כי לחבר הזה יש בית עם חצר, והשני שדרג את הדירה והשלישי קנה רכב והרביעי נסע לחו"ל לחופש וכן הלאה.

***

מספרים על אדם שזכה במפעל הפיס בכמה מיליונים. הוא עלה על אוטובוס המוביל לרחוב הפטמן 3 בתל אביב בו שוכן בית מפעל הפיס, קורן מאושר בדרכו לקחת את הצ'ק (רכב עדיין לא היה לו…). האוטובוס היה מלא וצפוף והוא נאלץ לעמוד, כשלפתע אחד הנוסעים שעמד לידו דרך לו בטעות על הרגל. אך דא עקא האצבע שחטפה את המכה היתה בדיוק האצבע עם הציפורן החודרנית שלא טופלה כראוי. הוא קפץ ממקומו, אך החיוך לא מש ממנו, אחרי הכל הוא בדרך לקבל כמה מיליונים ואין שום סיבה שמכה כזו או אחרת תקלקל את החגיגה. הדורך התנצל מלוא קומתו בפני המיליונר העתידי, אך מיודענו הרגיע אותו ואמר הכל בסדר, הרי המיליונים בדרך…

דעו לכם, אמרתי להם, כולנו מיליונרים! ברוך השם, העיניים עובדות, הגוף מתפקד, אתם יודעים כמה עולה השתלת קרנית או רשתית? מאות אלפי דולרים ומה עם לב וכבד? הכליות עובדות ברוך השם. אנחנו מיליונרים אם רק נתמקד ונשים לב למה שיש.

אבי שליט"א אומר תמיד, אנו רגילים לומר שגם אם משהו לא מסתדר כמו שצריך, צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה… אבל האמת שיש כאן טעות! לא מדובר בחצי כוס (50%) אלא 99.99% הכוס המלאה! אם רק נביט סביבנו ונראה את השפע של הברכה והטוב שבורא עולם משפיע עלינו.

***

לסיום נתתי להם תרגיל: כל בוקר מיד לאחר שתתעוררו ותאמרו מודה אני, תודו בפה מלא על חמישה דברים שהקב"ה נתן לכם. אבל להודות מכל הלב, בלי הרגשה של חסר! זה ייתן לכם שפע של ברכה והצלחה מאיתו יתברך וגם מבט אחר על מה שיש לכם.

קוראים נכבדים, עכשיו תורכם לתרגל כל בוקר חמישה דברים שהקב"ה השפיע עליכם. בעל, אשה, ילדים, נכדים, בריאות, פרנסה, חכמה ובאמת לא חסר…

היה שווה לכם לקנות את הספר ולקרוא עד לכאן גם אם זה התרגיל היחיד שתיישמו!

נסיים פרק זה בתגובות הרבות שהגיעו מאותם משתתפים ומראשי הקופה שאמרו שזה עשה מהפכה! ורבים שוקלים שוב את צעדיהם, האם להיכנס לחובות או להמשיך וליהנות מהמצב במקרה שזה לא ממש הכרחי.

זה הזמן להודות לקב"ה על השפע שנתן לנו, ברוחניות ובגשמיות, על בריאות ועוד עד בלי די. ומתוך הודאה זו נתפלל להי"ת שנזכה לתקציב שיענה על כל צרכינו בשנת תשפ"ב. הצלחה עצומה לכולנו!

(פרק מתוך הספר: איך להרוויח 2 מיליון מכלכלה התנהגותית שיצא לאור בס"ד בימים הקרובים)

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן