במצוקי הארבל ללא מים

לפני כשבועיים כתבנו על כך שההשתדלות לחתונות הילדים שלנו לא מתחילה ביום שהם מתארסים. כתבנו גם על כך שלחתן את הילדים רק מהלוואות זו לא אופציה (כי הלוואות כידוע צריכים גם להחזיר), וחשוב לתת על כך את הדעת כשהילדים כבר בגיל צעיר.

קיבלנו הרבה מאוד תגובות על כך. חלק מהתגובות היו על אנשים ששיתפו אותנו בשינוי החשיבה והמעשי שעשו, בכך שהתחילו לשים כסף בצד לחתונות הילדים. אך אחת התגובות היתה כואבת במיוחד וחשבתי לשתף אתכם: אני עומד היום לפני האירוסין של הבת ואיזה פתרון יש לך בשבילי?

צריך לדעת שלכל דבר יש פתרון בסייעתא דשמיא (כך הונחנו וכך אנחנו פועלים), אבל השאלה מה יהיו הפתרונות וכמה הם יעלו.

כשהוא דיבר איתי הרגשתי כמו אותו אחד שנסע לטיול לצוק הארבל שליד טבריה וכשהוא על הצוק למעלה לאחר כמה שעות טובות של הליכה, הוא שם לב שאין לו מים.

הוא מזדעק: אמרתי לכם! אין לכם פתרון! אין לי מים. מה אתם יכולים להציע לי?

כשאנחנו יוצאים לטיול לארבל, אם מתכוננים מבעוד מועד, ניתן למלא את הבקבוקים במים (מהמיני בר או מהברז), לשים במקפיא ולהתכונן כמו שצריך. אני חושב שהעלות של הבקבוקים עם המים תהיה מזערית, אולי אפילו לא 10 אג'.

אם לא היינו מוכנים… והטיול נפל עלינו בהפתעה על הבוקר ויצאנו לדרך ועברנו דרך הסופר השכונתי, בקבוק מים יעלה לנו כמה שקלים בודדים. ואם נזכרנו באמצע כביש 6, נאלץ לשלם על כל בקבוק של ליטר וחצי יותר מ-10 ש"ח! ואם נזכרנו רק בכניסה למסלול… אל דאגה גם שם יש את הקיוסקים שימכרו לנו בקבוקים ב15/20 ש"ח לליטר וחצי ואף יותר…

אבל אם אמרנו לעצמינו, בואו ונזרום… חבל לסחוב ולהיסחב עם בקבוקים, זה סתם טרחה, מיותר. נצא לדרך וכבר נסתדר איכשהו… ראינו גם כמה חברים שיצאו כך לטיול ובסוף הם הסתדרו… 'פתאום' באמצע הדרך כשצמאים ואין מים, זה מאוד מעיק!

אל תדאגו, גם כאן יש פתרונות, אבל הם יעלו לנו מאות ואלפי אחוזים מאשר אם היינו סוחבים איתנו את הבקבוקים מהבית. אפשר לנוח בצל כל שהוא ולהמתין ליחידת חילוץ שתבוא עם בקבוקים… אפשר גם להזמין מסוק או רחפן שינחית לנו בקבוקי מים. יש הרבה פתרונות, אולם הם יעלו הרבה כסף.

גם לקראת חתונות ילדים, אנו לומדים בקורסים שלנו איך לעבוד עם חשיבה נכונה כבר מהבית. לא רק ברגע שיצאנו לדרך או שהגענו לוורט של הבן או הבת הראשונה.

כי בסופו של דבר לא מדובר בהפתעה בכלל. אחרי הכל, 18 שנה ויותר היו לנו להתכונן לרגע המכונן והמאושר של אירוסי הבן או הבת. חשוב לדעת, אנו לא מדברים על הנושא של הדירות כלל, תקופת חתונה עולה בממוצע בין 100 ל-150 אלף ₪ וחשוב לעשות את ההשתדלות הנכונה בסייעתא דשמיא הרבה מאוד קודם לכן.

מי שעושה השתדלות נכונה, גם אם זה לא יספיק לו לכל החתונות של הילדים, יהיה לו פרופורציות כמה להתחייב ומה הוא מסוגל להחזיר כל חודש. מי שלא עשה שום השתדלות אמיתית והוא חי בתחושה שממילא 'אין', חשוב שיידע של'אין' אין גבולות! הוא יתחייב כפול מאחרים ויוציא הוצאות הרבה יותר מאלו ששמו בצד!

לעמוד למעלה על הצוק ולצעוק לכולם ראיתם?! זה לא חכמה…

בהצלחה עצומה ובשורות טובות בעיתו ובזמנו מתוך הרחבת הדעת.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן