תיאוריית האבולוציה? לא מה שחשבתם…

האם אכן תיאוריית האבולוציה שמדענים רבים דוגלים בה - מבוססת מדעית כמו שהיא מוצגת? בספרו "אבולוציה במבחן" של ד"ר שלמה קאפח היוצא כעת במהדורה חדשה, מתברר שממש לא.
קוף אבולוציה הוצאה לאור ספר קאפח
קוף אבולוציה הוצאה לאור ספר קאפח

כל יהודי חושב, מצא את עצמו פעם עוסק בצורה זו או אחרת בנושאי תורה ומדע כחלק ממכלול הנושאים המקיפים את האמונה.

אחד מן הנושאים הבוערים ביותר בשיח הזה, ובוויכוח בין התורה למדע כביכול, הוא תיאורית האבולוציה, שלפיה מקור בעלי החיים בעולמנו הוא על ידי התפתחות רצופה של צורות חיים זו מזו, למן תא חי פשוט ועד לאדם. אדם שחונך ומאמין כי העולם נברא על ידי הקב"ה בקומתו, לא רואה בכך הסבר הגיוני, אך עדיין – רוב אנשי המדע בעולם סוברים כי כך נוצרו החיים, עד לרמה כי יש שאמונתם אף התערערה לנוכח הסברים מדעיים אלו, ויש יהודים רחוקים שהתקשו לקבל את הסברי התורה על מקור החיים, שמהווים את ההיפך ממה שהם חונכו.

במהלך השנים ניסו להציג הסברים שונים שיישבו את הסתירה בין גישת המדע לבין הגישה היהודית לנושא, ויש שאף 'כופפו' את מדרשי חז"ל ופסוקי התורה בניסיונות שווא להתאימם לתיאורית האבולוציה.

ד"ר שלמה קאפח, רופא פנימי בעל עשרות שנות ניסיון ברפואה ובתום מחקר בן עשרות שנים בתחום האבולוציה, מתייצב כנגד כל אלו וטוען כי תיאוריית האבולוציה אינה מוכחת לכל אורך חלקיה. בנוסף, הוא מצביע על חורים רבים בשלבי התיאוריה, בוחן לעומק את ההיתכנות הסטטיסטית והמתמטית של התרחשות האירועים בצורה זו, ומוכיח כי תיאוריה זו עומדת על כרעי התרנגולת – רק ללא התרנגולת עצמה.

ד"ר קאפח שאינו חובבן ויודע מדע מהו, דואג לגבות את כל דבריו במערכת טיעונים מנומקים ובעלי הוכחות לוגיות והגיוניות, וכן מתבסס ומצוטט מדבריהם של מאות אנשי מדע בעלי שם עולמי, מהם זוכי פרסי נובל ודייקני אוניברסיטאות מהנחשבות ביותר בעולם האקדמי.

הספר נערך על ידי הרב ישראל מאיר כהן, ובעריכת הספר נעשה מאמץ מיוחד להבהיר ולהנגיש את הטיעונים והמונחים השונים לכל קהלי הקוראים, ובייחוד לקוראים שאין להם את הרקע האקדמי הנדרש להבנת הדברים. הטיעונים כולם מוצגים בסדר מופתי, כל מונח מקצועי מוסבר בבהירות רבה ובנוסף – הוכן מילון מונחים מקצועיים בסוף הספר לנוחות הקורא.

הספר מונה שני חלקים, כאשר הראשון עוסק בתיאוריית האבולוציה, והשני הוקדש לסוגיית גיל העולם. על פי המדע, גיל היקום הינו כ-15,000,000 שנים, ועל פי התורה – 5779 שנים. גם בנושא זה נוגע קאפח ובוחן האם אכן ממצאי המדע מדויקים. מסקנתו הבלתי נמנעת היא כי דעתם של אנשי המדע מבוססת על השערות הנסמכות על השערות חסרות כל בסיס אמפירי.

הספר אבולוציה במבחן זכה לברכתו ולהסכמתו של הגאון רבי יוסף צבי הכהן בן פורת שליט"א, ראש ישיבת אשרי האיש שנודע בהיקף ידיעותיו האגדי גם בתחומים אלו.

הספר הופק במהדורה מושקעת ומוקפדת בהוצאת טקסט רץ, וניתן לרכשו בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה לאור.

לבירורים ולהזמנת המחבר להרצאות בנושא, ניתן להתקשר לטל'; 050-647-9753

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן