מבצע שלג באישון ליל

למעלה מ-24 שעות ארך מבצע השלג של "טהרת המשפחה" להכשרת מקווה ייעודי לחולי קורונה, אליו נאלצו להביא שלג ממרומי הר החרמון * בסיום המלאכה עת נצנצו כוכבי בוקר פרצו הרבנים בשירה נרגשת "לפני מי אתם מיטהרין"

10:00 בבוקר, יום חמישי, בשבוע שעבר.

הרבנים הגאונים רבי אברהם ישעיה פויפר שליט"א ורבי מנדל רנד שליט"א, מרבני "טהרת המשפחה", יוצאים מירושלים לעבר היישוב ניר עציון, לבדיקת והכשרת מקווה ייעודי עבור חולי קורונה. גם הם לא ידעו עדיין מה מצפה להם.

הר סגור ומסוגר

"יצאנו מירושלים לכיוון ניר עציון", מספר הגר"מ רנד שליט"א, "לאחר שאמרו לנו שבאופן עקרוני המקווה בניר עציון בסדר, אך לפני ש'טהרת המשפחה' נותנים אישור למקווה, חובה עלינו לבדוק שאכן המקווה בסדר ועומד בכל הסטנדרטים הכשרותיים המחמירים והמהודרים של 'טהרת המשפחה'.

"כאשר הגענו למקום הבנו שהמקווה אינו עומד בסטנדרטים של 'טהרת המשפחה', מבלי להיכנס לפרטים הלכתיים על גבי העיתון, אך עלינו לעשות מאמץ דחוף להכשרת המקווה משום שהביקוש והדרישה למקווה ייעודי עבור חולי קורונה זועקים לשמים.

"חשבנו על פתרון אפשרי של הבאת קרח אך בדקנו וראינו שהדבר אינו מציאותי. לאחר בדיקת כל הנושא הוברר מעל לכל ספק כי לשם הכשרת המקווה עלינו להביא שלג לאוצרות המקווה".

כעת עמדו רבני "טהרת המשפחה" וצוות הארגון בפני משימה מורכבת במיוחד. אם בכל פעם הבאת שלג מהחרמון למילוי אוצרות של מקווה טהרה כרוכה באישורים מיוחדים, הרי שהפעם בשל מגיפת הקורונה הר החרמון כולו היה סגור ומסוגר.

המנכ"ל הרב עקיבא ויינר, פעל מיד מול גורמי הצבא ושאר הגורמים הרלוונטיים הקשורים להר החרמון לאפשר פתיחה מיוחדת של ההר עבור "טהרת המשפחה" ואכן תוך זמן קצר הושגו האישורים הנדרשים.

המבצע יוצא לדרך

16:00: רבני "טהרת המשפחה" יוצאים מהיישוב ניר עציון להר החרמון.

במקביל משאית קירור עושה אף היא את דרכה להר מכיוון עכו, להביא עימה את השלג לאוצר המקווה בניר עציון.

18:15: בכניסה להר חרמון ניצבים רבני "טהרת המשפחה", ההר סגור ומסוגר, גם בחלקו התחתון. אנשי הצבא במקום כבר מעודכנים על האישור המיוחד שניתן לרבני "טהרת המשפחה" ויחד עם הצוות עולים הרבנים מתחתית ההר עד למעלה ההר ממש, שם נותר מעט שלג.

העברת השלג אל משאית הקירור כרוכה בהוראות הלכתיות מיוחדות, כאשר כל פרטי המבצע המורכב על כל הנושאים ההלכתיים הובאו בפני נשיא "טהרת המשפה" הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א והדברים הזקוקים להכרעה הועלו על שולחנו של רבן של ישראל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, אשר הורה במדויק כיצד לפעול.

"באופן ההלכתי המותר", מספר הגר"מ רנד שליט"א, "הכנסנו את השלג למשאית קירור והיא יצאה לדרכה. הספקנו עדיין להתפלל מנחה בחרמון ומיד 'ברחנו' לניר עציון. הגענו עוד לפני המשאית והתחלנו באופן מיידי בייבוש האוצרות.

פרצו בשירה נרגשת

"המשאית הגיעה, הכנסנו מיד את השלג כפי פרטי ההלכה הנדרשים ובאופן שיזרום בהמשכה על קרקע לתוך האוצר. העבודה שם ארכה שעות ארוכות ורק סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר יצאנו מהמקום, כשהמקווה מוכן בתכלית ההידור. הגענו לירושלים בשעה חמש לפנות בוקר בתחושת סיפוק עצומה.

כאשר כוכבי בוקר החלו לנצנץ ברקיע והמלאכה הגיעה לסיומה בסייעתא דשמיא מופלאה, פרצו הרבנים וכל הצוות העושה במלאכה בשירה נרגשת של "לפני מי אתם מיטהרין", בהודיה לד' יתברך על החסד הגדול, לשמחתם הרבה של חולי הקורונה אשר שיוועו למקווה ייעודי עבורם.

"אין לך מושג כמה טלפונים אנו מקבלים על המקווה הזה שהוא ייעודי לחולי קורונה האם המקווה תחת פיקוח 'טהרת המשפחה'", מוסיף הגר"מ רנד שליט"א. "כמות הטלפונים הזו מעידה יותר מכל עד כמה הייתה דרישה עצומה וחשובה להפעלת המקווה הייעודי הזה ובהחלט היה כדאי להיות ער יותר מעשרים וארבע שעות בפעילות רצופה ובלתי פוסקת לשם מצווה גדולה ונשגבה זו שהיא מיסודות טהרת וקדושת הבית היהודי".

מנכ"ל "טהרת המשפחה" הרב עקיבא ויינר, מדגיש את הזכות העצומה והשותפות של כל הנושאים בעול עם "טהרת המשפחה" בקדושת הבית היהודי, בהיותם זוכים להיות שותפים של ממש בפעולות כבירות אלו, בנוסף לפעילות השוטפת בהקמת, הכשרת ואחזקת מקוואות הטהרה. "'טהרת המשפחה' נשאה בעול הקמת המקווה הייעודי לקורונה בניר עציון וכן בשאר המלוניות, הארגון יזם את ההליך, תפעל אותו ומימן אותו מראשיתו ועד לסיומו המוצלח.

"כל הפעילות של מוקד הקורונה ושאר הפעילות בנושא וכן הפרויקט של הכשרת והפעלת המקווה בניר עציון מנוהל, מתופעל וממומן באופן מלא על-ידי 'טהרת המשפחה' ללא כל תקציב שהוא מהרשויות או גופים ציבוריים כלשהם. כל הפעילות הקדושה נזקפת לזכותם של התורמים אשר מוזילים מכספם בהוראות קבע חודשיות ומחזיקות את הפעילות הקדושה הנ"ל וכן את כלל פעילות המרכז הארצי בכל השנה כולה".

הוראת רבן של ישראל שליט"א

"מבצע השלג" הגדול שנערך בימים אלו על-ידי "טהרת המשפחה" למקווה הייעודי לתקופת הקורונה במלון ניר עציון, יחד עם שאר המקוואות הייעודיים לחולי קורונה שהכשיר "טהרת המשפחה" במלוניות לביא וכינר, הוא רק חלק זעיר מהתקופה עמוסת הפעילות של ארגון הטהרה הגדול מאז פרצה הקורונה לחיינו.

הכשרת המקוואות הללו אינם דבר של מה בכך. לדוגמא הכשרת המקווה במלונית לביא, כללה החלפת משאבות, חיטוי המערכת והחלפת מים ועוד.

המורכבות הרבה שנאלץ ארגון "טהרת המשפחה" להתמודד בתקופה קשה זו, היא מעל ומעבר לכל מחשבה. החל מדאגה לחולי הקורונה ועד לדאגה לבריאים שיוכלו לטבול במקוואות ללא חשש.

מוקד קורונה ייעודי הוקם על-ידי "טהרת המשפחה" בטלפון מספר 5993* בו ניתן מענה אנושי מדי יום החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות, בשפות עברית, אידיש ואנגלית, לכל הפונים בכל נושא וענין.

בשיחה עם יו"ר "טהרת המשפחה" הרב חיים לוי שליט"א, הוא מספר על ימי הבראשית של הקורונה, אז נוצר חשש גדול מאוד של הרבנים לטפל במקוואות, בפרט במקוואות הייעודיים לחולי קורונה, מפאת הסיכון לעבוד בהם.

כדרכו של ארגון "טהרת המשפחה" בכל השאלות הניצבות לפתחו ודורשות דעת תורה, הועברה השאלה להכרעתו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, אשר הורה כי אין מה לחשוש ובירך את כל העוסקים בזה בברכת הצלחה מיוחדת. ואכן, רבני "טהרת המשפחה" וכל צוות הארגון נרתם לפעול בנושא במלוא המרץ, כאשר כיום מפעיל הארגון שלושה מקוואות ייעודיות לחולי קורונה.

"הפעילות המורכבת היומיומית בכלל ובתקופה זו בפרט נעשית בהכוונתו של נשיא 'טהרת המשפחה' הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א, המעורב בכל הפרטים", מספר היו"ר הרב לוי שליט"א. "שאלות הלכתיות סבוכות שהתעוררו במהלך השבועות האחרונים נידונו אצל נשיא הארגון והובאו להכרעת רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א".

מקווה טהרה מהודר ומפואר שנחנך לאחרונה על ידי "טהרת המשפחה"

מוקד קורונה

הרב חיים לוי שליט"א, מספר על ההתמודדות הרבה בתחילת ימי הקורונה לנוכח החשש מטבילה במקוואות. "פתחנו מיד בפעילות הסברה מקיפה ביישובים השונים לפי הצורך וגם במוקד קורונה המיוחד שהפעלנו, לתת מענה לכל מי שצריך שלא תהיה חלילה שום פגיעה בכמות המשתמשים במקוואות עצמם וגם ברמת השטח לבדוק שהכל מתנהל כנדרש, על מנת שכל המשתמשים במקוואות ירגישו בטוחים".

"הגוף היחיד מלבד משרד הבריאות אשר הקים מוקד קורונה הוא 'טהרת המשפחה'", מספר היו"ר הרב חיים לוי שליט"א, "אשר הקים מוקד עצמאי פרטי הנמצא בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים, הן ברמה הלכתית והן ברמה הרפואית, ליתן מענה לכל פונה. מאז שנחנך הקו ועד היום הגיעו אל הקו למעלה מ-4,700 פניות!"

יודגש, כי אין להסתמך על הנתונים שהובאו בכתבה מבחינה הלכתית מאחר והדברים כרוכים בהלכות רבות שעיקרי הדת תלויים בהן, על כן בכל נושא הלכתי יש לברר את הפרטים מול פוסקי הוראה או באופן ישיר מול רבני "טהרת המשפחה". ניתן לפנות במספר טלפון של "טהרת המשפחה": *3046

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן