זכרונות ממרן שר התורה זצוק"ל בחודש אלול

זכרונות ממרן שר התורה זצוק"ל בחודש אלול

 

נמצאים אנו בעיצומם של הימים הקדושים של חודש 'אלול'. בסייעתא דשמיא ליקטנו מעט דברים מהקודש פנימה זכרונות מחודש אלול.

 

***

 

סיפרה אחות רבינו, הרבנית ברזם תחי', שרבינו שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל בצעירותו (עד החתונה), היה עושה תענית דיבור מראש חודש אלול עד לאחר יום כיפור.

 

***

 

שמעתי מרבינו שמסיים את התהילים באמצע חודש אב (בסדרי לימודו) ומאז אומר כל יום עשרה פרקים לסיים שוב התהילים עד ראש חודש אלול, ובחודש אלול אומר כל יום עשרה פרקים, כדי לסיים אמירת תהילים פעמיים עד ראש השנה, ובעשרת ימי תשובה אומר כל יום את כל ספר תהילים.

 

***

 

אמר רבינו שאביו מרן הקהילות יעקב זצוק"ל, סיפר לו שאצלם בישיבה בנובהרדוק שכתבו מכתב באלול סיימו המכתב, והימים ימי בקורי [עם ק'] ענוים [עם ו'], לבטא שאלו ימים שבודקים את המעשים וחוזרים בתשובה.

סיפר רבינו, שאביו זצוק"ל היה קם לתפלת ותיקין מאלול עד אחר סוכות.

 

***

 

הרבנית ע"ה אמרה בסעודה בשולחן שבת, שהיום היא"צ של גב' לדרמן ע"ה, י"א אלול (שבית הכנסת לדרמן קרוי ע"ש) וצריך לדבר בשבחה שיהיו לה הרבה זכויות, ופתחה ואמרה שהיא תרמה שישה ספרי תורה ובכל פעם שתרמה ס"ת אמרה שמרגישה כמו להכניס כלה לחופה (לא היו לו ילדים) וכל פעם אני אפיתי לה עוגות. היא לא נהנתה כלום מכאן בעולם הזה, היא הייתה מאד חכמה ורצתה שבטוח יעשו מביתה בית הכנסת אז כבר בחייה עשתה בביתה בית הכנסת.

חלק מבנותיי היו ישנות עמה בלילה במשך כמה שנים, וזה היה הרבה מסירות מצידו שהיו קטנות, וב"ה ד' שילם להן עבור מצוה חשובה זו.

 

***

 

רבינו אמר שכבר לומדים מסכת גיטין בסדר לימודו וכבר מריחים את ראש השנה.

 

***

 

סיפרו לרבינו שבאו אנשים לשמוע חיזוק לאלול. אמר רבינו, עצם הדבר שאומרים אלול, זה כבר מספיק.

 

***

 

היום, י"ח אלול, עשה רבינו סיום על מסכת גיטין. רבינו נתן לשתות מהיין וסימן רבינו לתת יין להרבנית.

יש לציין שכל סיום המתין רבינו שהרבנית תבא להשתתף בסיום ודאג שתשתה מהיין של הסיום, והרבנית היתה מברכת את רבינו שתזכה לעשות עוד הרבה סיומים ביחד איתי.

 

***

 

נסיים במשפט שרבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל היה מזכיר לנכנסים אליו בתקופת חודש אלול, כי מתקרבים ימי האלול, ואומר: "עס קומט שוין אלול, מען מעג שוין תשובה טאן" – אלול מתקרב, מותר כבר לעשות תשובה…

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן