הילד משך את המפה וכלי הקריסטל בבית רשכבה"ג מרן הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל התנפץ לרסיסים…

הנה הימים האלו של בין הזמנים שנמצאים יותר בבית, כדאי להביא כמה עובדות מרבותינו זצוק"ל, בענייני בין אדם לחבירו.

כיון שנמצאים אנו סמוך לסילוקו של אותו צדיק מרן רבינו ראש הישיבה רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל, נביא כמה עובדות ממרן זצוק"ל.

לפני יותר משלושים שנה זכיתי להיכנס לקודש פנימה באחד מערבי ימי חוה"מ  להקבלת פני רבו. בזמן זה הגיע גם אברך עם בנו הקטן להתברך בברכת המועדים וכדרכם של ילדים הסתובב בחדר אנה ואנה. היה שם על הארון כלי קריסטל לנוי, והילד שהסתובב משך את המפה, הכלי נפל והתנפץ לרסיסים.

קל להבין את המבוכה שאחזה באברך שהגיע להקביל פני רבו. מיד קם רבינו ואמר: "זה בסדר, זה עומד לשבירה", ושוב חזר ואמר, "זה עומד לשבירה" ודאג מיד שייקחו את שברי הכלי (לעומד מהצד זה היה נשמע שהוא משכנע את האברך שכבר ציפה שהכלי יישבר והילד עשה לו טובה בכך שזה כבר נשבר, מרוב שזה עומד לשבירה…). לא די בכך שדאג שהאברך יצא בהרגשה טובה, רבינו ליווה אותו עד חדר המדרגות ואחז בכפתור החשמל שהאור יישאר דלוק עד שראה שהאברך ירד עם בנו את כל המדרגות.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן