מרן הגר"ח קניבסקי: זה למדתי מהגאון מוילנא

בכל פעם אני מתפעל מחדש מההשתוקקות העצומה של רבינו הגדול שליט"א בעמלו בתורה, כל רצונו ומאוויו זה רק התורה הקדושה. לא מזמן שאל מישהו מבני הבית אם מרן שליט"א רוצה משהו. רבינו שליט"א אמר: "מה אני רוצה? לדעת את כל התורה כולה!"

באמצע הלילה התעורר רבינו שליט"א ואמר לבנו הגאון רבי יצחק שאול שליט"א, "אני רוצה לקום, אני רוצה לדעת את כל התורה כולה". צריך להבין איזו השתוקקות עצומה יש לרבינו שליט"א ללמוד וללמוד וללמוד.

באחד הימים אמר רבינו שליט"א לאחד מבני הבית, "תן לי ברכה". נבהל אותו אדם ואמר, "אני אתן ברכה לרבינו? על מה ברכה?" אמר לו מרן שליט"א, "שאדע את כל התורה כולה!"

משפט שהתבטא רבינו שליט"א בפני הגאון רבי משה שמעון גרליץ, אשר עשרות שנים מקושר עם רבינו שליט"א וסומך ידו עליו, כי בהיותו בחור צעיר למד את ספרי הגר"א ומהגר"א למד שאדם אם הוא רוצה הוא יכול להגיע לדרגה לדעת את כל התורה!

זה משפט שכל כך מתאים לרבינו שליט"א.

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן