מדוע מרן הגראי"ל שטינמן ישן על הריצפה

מעשה נפלא ומיוחד סיפר לי השווער שלי (הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט"א). לאחר שקם מהשבעה על אביו, רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, ישבו וסיפרו כל מיני סיפורים על מרן זצוק"ל, וסיפר כי בזמן מלחמת ששת הימים מרן זצוק"ל ישן על הרצפה ולא הבינו מדוע. האמא, הרבנית הצדקנית מרת תמר שטינמן ע"ה, סיפרה להם מדוע.

"אבא ראה שבאים לקחת שכנים קרובים מכאן למלחמה והתחיל לחשוב באיזה פחד מוות הם נמצאים עכשיו. הוא חשב איך אני ארגיש שאני משתתף בצער שלהם שהם נמצאים בכזה מקום של סכנת מוות. דבר אחד אני לא מסוגל, כך אמר, לעלות על המיטה בימים כאלה בזמן שהם נמצאים בסכנת מוות. לכן ישב על הארץ, כדי להשתתף בצער הכלל. הוא אמר, בזה אני משתתף בצערם של ישראל שנמצאים בסכנה.

"אמר רבי משה שטינמן שליט"א לשווער שלי, איך אתה יכול לספר כזה סיפור ששאלת את אמא למה אבא ישן על הרצפה, מתי בכלל ראינו אותו ישן, הרי מעולם לא ראינו את אבא ישן! כשהלכת לישון, הוא ישב ולמד. כשהתעוררנו בבוקר, הוא ישב ולמד.

"השווער שלי ענה לו, אתה צודק, בכלל לא ראיתי. אמא סיפרה הכל, שישן על הרצפה וסיפרה למה.

הבינו אותי לא נכון, לא אני ראיתי ושאלתי, אלא הכל אמא סיפרה לי"…

 

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן