העצה של הרבנית קניבסקי לרוגע ושלווה

העצה של הרבנית קניבסקי לרוגע ושלווה

אחד מהדברים שהרבנית ע"ה פעלה וטרחה רבות בהצלחה בס"ד והקדישה לכך זמן רב היה העניין העצום של השכנת שלום בית.

להתגרש זה עוול כלפי הילדים

סיפרה הרבנית:

באה פה אשה בוכיה שסיפרה שהיא כבר לא מסוגלת לחיות עם בעלה ורוצה להתגרש ממנו.

יש להם בית מלא ילדים לא נשואים אבל היא לא יכולה לסבול שהוא לא דואג לבית כל כך ועיקר העול מוטל עליה וכו', היו לה הרבה טענות.

אמרתי לה: את יודעת באות פה נשים שהבעל עושה להן עוולות גדולות מאד [שאין המקום לפרט] ואז בשום אופן לא יכולות לחיות איתו ולכן מתגרשות.

אבל את?

תדעי לך שאחר כך זה עושה עָוֶל לילדים כי אנשים שומעים 'הורים גרושים' אז חוששים להשתדך איתם, ומדוע האומללים הללו צריכים לסבול?

מה אפשר לעשות, זה מה שנגזר על הנשים "והוא ימשול בך" וכמו שאי אפשר לשנות בשום אופן את "בעצב תלדי בנים" אפילו עם תרופה שמשככת כאבים (כגון אפידורל וכיו"ב), גם פה – צריכים לסבול את עולו של הבעל. מה לעשות? צריך לקבל את זה באהבה.

 

דברים היוצאים מן הלב

 

אין לי הרבה זמן להקדיש לאנשים שבאים עם בעיות של "שלום בית" אמרה, אבל יש לי עבורם כמה דברים היוצאים מן הלב, וברוך השם שנותן סייעתא דשמיא במילים שלי והם מתקבלים על הלב ועוזרים.

ד' גזר על האשה שתי גזירות: בעצב תלדי בנים, והוא ימשול בך. על הגזירה של בעצב תלדי בנים, אי אפשר להתגבר, כמה שימציאו תרופות הרגעה כגון אפידורל, או שיטות ללידה קלה, או הרגעה מכל מיני סוגים, אי אפשר להימלט מהצער הזה בשום פנים ואופן.

אותו הדבר אי אפשר להימלט מהגזירה השנייה, הבעל מוכרח להיות המושל בבית, שלמה המלך ע"ה אמר, "מצא אשה מצא טוב. ומוצא אני מר ממוות את האשה".

למה? כי כל ההבדל בין איש ובין אשה הוא באותיות י' ה'.

י=10

ה=5

האיש תמיד מוכרח להיות גבוה ב-5 מדרגות מן האשה. ברגע שהאשה מוסיפה לעצמה ה=5 וכבר היא  האשה – משווה את עצמה לבעלה, החיים מתחילים להיות בבית "מר ממות".

כי הבעל רוצה להרגיש יותר חשוב, והאשה מוכרחת לתת לו את ההרגשה הזאת.

לתת לו מה שהוא רוצה, להכין לו מאכל שהוא אוהב, ואז הוא יהיה מרוצה ממנה.

אם הוא בא הביתה כועס, זה מפני שהרגיזו אותו בחוץ והוא מוציא את זה בבית.

כשהאשה מכבדת את בעלה והיא אשה כשרה שעושה רצונו, אז השכינה שרויה בבית, אבל אם חס ושלום אין זה כך – השכינה מסתלקת ומתרחשות צרות! הילדים מתקלקלים ועוד… זה פשוט מפני שהשכינה יצאה ואז אין ברכה בבית.

אני נוהגת לקרוא בכל בוקר את אגרת הרמב"ן וזו עצה טובה כי זה משרה רגיעות על האשה ועוזר לה להיות שלווה.

ומלבד זה יש בבית הכנסת שלנו ספר "אורחות צדיקים" ומדי יום אני קוראת קטע קטן, זה מכניס בלב ענווה, כי רואים איך שכל העולם חולף ועובר…

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן