מאות אלפי ציפורים נודדות באגמון החולה * תיעוד

 

לידידי אמן הצילום הצפתי ר' יחיאל קוק, יש תחביב מיוחד: לצלם את הטבע שברא הבורא. כתושב צפת, אין מדובר בעבודה מורכבת; מדובר במרחק נסיעה מהבית ועולם עשיר ומופלא נגלה לפניך. שמו של הטבע הגלילי הנהדר – כבר יצא שמעו בעולם.

ר' יחיאל ידידי, נוהג לעשות זאת ב'אגמון החולה', מרחק 25 דקות נסיעה בלבד מצפת שלנו. הוא אורח קבוע שם, בייחוד בימי הסתיו והאביב – עונות הנדידות.

כמי שביקר שם לא פעם ולא פעמיים בימי האביב, אני יכול להבין מדוע הוא מבכר שוב ושוב דווקא במקום הזה, מקום משכר מכל זווית שרק תרצו, בעיקר בשל קולות הציוצים הבלתי-פוסקים של מאות-אלפי הציפורים הנודדות (עוד רגע כמה מילים עליהן), קולות שנותנים לך תחושה כאילו הגעת ליקום אחר, והלב שלך כמו מתרונן משירת הודאה לבורא על שמחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית.

השבוע הוא – ר' יחיאל – השכים-קום עוד טרם האיר השחר ויצא לדרך כדי לפתוח את הבוקר באתר 'אגמון החולה' יחד עם העגורים הנודדות המרוות את האזור הקסום. הוא תיעד אותם והודה לבורא על פלאי הבריאה היפהפיים.

                                                              ***

במסגרת 'נדידת הסתיו', כמיליארד (!) ציפורים ובהם עגורים, חסידות, דיות, שקנאים ועוד, נודדות מרוסיה הקרה, עושים תחנת-ביניים להתרעננות ביישובי אגמון-החולה, בדרכם לבלות את החורף באפריקה החמה.

מתוך מאות אלפי עגורים שעושים את המסע לאפריקה בעוברם בארץ, הרי שבשונה מהעבר, כיום אלפים רבים מהם בוחרים להישאר אתנו כאן בארץ, כשהם חגים באוויר שוב ושוב ויוצרים תמונה ציורית מפעימה.

לפי נתוני החברה להגנת הטבע, מדובר ב-35,000 עגורים מהזן של העגור האפור ש"חורפים" בארץ בימים אלו. "כיום, כאשר אתר אגמון החולה חודש ושודרג, המקום מהווה מרחב נעים לשהייה בעבורם", מסביר קוק, שחקר את הנושא.

ביקשנו ממנו להגיש לקוראי 'במה' תיעוד מרהיב ומשובב-לב, והוא נאות בחפץ-לב (תודתנו העמוקה נתונה לו על כך). הנה הוא לפניכם. 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן