המדריך לנופש בצפת

המדריך לנופש בצפת

ימים אחדים לפני שעשרות אלפי נופשים ומטיילים יפקדו את עיר הנופש הנצחית של גדולי ישראל, הנה כמה טיפים חשובים לנופש בעיר הקודש צפת.

לפני שנתחיל, רק נזכיר שבצפת לא צריך לחפש אטרקציות מיוחדות או להתייגע במסלולים מימיים. לצד המערות הנסתרות בבית-החיים והסמטאות עליהן שפוך הוד קדומים (וכן, יש גם מעיינות פיקנטיים), כשנמצאים בצפת – עיר הנופש הנצחית בה נפשו כל גדולי ישראל והאדמו"רים – די אפוא, לשבת במרפסת המשקיפה על הרי הגליל או על הכינרת התכולה בחסות האוויר הצח והצלול, לפתוח גמרא וללגום בשלווה מכוס הקפה המהביל, בחינת 'שמעתא בעי צילותא'. פשוט להירגע משאון החיים הסואן והתוסס שבמרכז. להלן כמה טיפים מועילים רגע לפני שאתם מגיעים הנה.

 

***

 

השבת אבידה. זה כבר הפך למנהג של קבע אותו אני מכיר אישית כמשכיר. חפצים, בגדים ולעיתים גם סידורים וחפצי קודש נותרים בבית המשכיר ואז קשה מאוד להשיב את האבידה לבעליה. לפני שאתם עוזבים את דירת הקיט שלכם, שימו לב שלא שכחתם דבר. אחרי כן הדבר ייהפך לפרויקט מורכב.

אל תחמיצו את הדרום. כשבצפת אומרים 'דרום' הכוונה לשכונה (ליתר-דיוק: שכונות) בדרומה של העיר, בעליות לעיר העתיקה (בניין 'נס קפה' המיתולוגי – מכירים?). כיום, זהו מרכז החיים הפועם של הציבור החרדי בצפת בו מתגוררות מאות רבות של משפחות חרדיות המונות רוב מוחץ מתושבי השכונות וההווי בהתאם.

באזור שלל 'שטיבלא'כים' ובתי כנסת מרכזיים, בהם: לעלוב, הרידב"ז, אוהל דב, 'תפארת אחים', ביאלא, ערלוי, טשערנאביל, ציון בנימין הצדיק ועוד ועוד. מבחינה זו (מבלי לדבר על המחיר האטרקטיבי משמעותית ללילה), יש יתרון גדול על פני העתיקה לשכירת דירת נופש באזור זה – המבורך בעשרות רבות של מנייני שחרית דבר יום ביומו בכל פינה, כמו גם בגלל הקרבה המקסימאלית לרשתות מזון ותחבורה ציבורית לכל הארץ הנמצאת במרחק נגיעה.

לצד זאת, באזור זה אתם מוקפים ברשתות מזון גדולות וכן תמצאו שלל חנויות אוכל בבעלות חרדית ועוד.

משתלם לנסוע בגליל בתח"צ. במסגרת הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית שתחל ביום שני הקרוב, ד' אב, התעריפים באזור צונחים וניתן לנסוע למשל למירון, חצור או למושבה ראש פינה במחיר של 5.5 ₪ – לרבות מעבר 90 דק'. במסגרת הרפורמה ניתן לרכוש כרטיס מוזל "חופשי אזור 1", שיאפשר נסיעה ללא הגבלה עד 40 ק״מ בתוך האזור, בעלות קבועה של 99 ש"ח בלבד (לילד ונער עד גיל 18 – 49.5 ₪ בלבד). כך תוכלו – למשל לנסוע לטבריה שוב ושוב במחיר קבוע (ולא נדבר על המחיר המצחיק לנסיעה מצפת לב"ב – 16 ₪ בלבד).

לצפת יש פארקים חדשים. בזמן האחרון אנחנו מתבשרים בס"ד על הקמת מספר פארקים חדשים בצפת. לצד 'פארק חלוואני' הממוקם בכניסה לשכונת נווה אורנים וצופה על ירוק עשיר כשלצדו מסלול אופניים מוסדר בן 3 ק"מ או פארק הבוסתנים 'עמק התכלת', תוכלו למצוא כיום – בין היתר – את 'פארק גן האם' ברחוב וייצמן שבלב שכונת הדרום וכן את 'פארק המשפחה' בלב שכונת כנען (לא הרחק מרשת 'יש') – פארק אתגרי שכולו עשוי שלל מתקני עץ אטרקטיביים לכלל הגילאים. לאלו המעוניינים, ישנו גם 'פארק המשפחות' – פארק מהנה ורחב-ידיים למשפחה בחצור השכנה (מספר דקות הליכה מהקריה החסידית).

מעיינות חדשים. אי"ה נעדכן על כך בטורים הבאים.

כמו בכל 'בין הזמנים' גם בערב זה הבא עלינו לטובה, אשמח לעמוד לצדכם ולהעניק לכם מידע מועיל בכל הקשור לצפת החרדית ובכלל, לצד מידע על חנויות, מסעדות, מאפיות ופיצריות בהכשרים מהודרים לציבור המהדרין מן המהדרין כמו גם על פינות חמד קסומות בצפת שלנו. מוזמנים לשגר פנייה לדוא"ל המופיע מטה ואשתדל להיות לעזר ככל הניתן.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן