סמטאות של אחדות

סמטאות של אחדות

 

מכירים את סיסמת הבחירות: "כל קול קובע"? יש מקומות שבהם היא נכונה לא רק לעת בחירות, אלא במהלך ימות השנה כולה.

בעיר צפונית כמו צפת – הקול שלך בולט, חשוב ומשמעותי. הפאזל החברתי לא יכול בלעדיך והקול שלך נדרש. בכל שמחה משפחת צפת כולה (כמובן, כל מי שבא במגע איתך), ולא משנה לאיזה חוג אתה שייך – תשתתף. אירועי ה'שלום זוכער' למשל, כה מגוונים ביהודים מכל גווני הקשת. כה מחמם את הלב לראות את זה.

כך למשל, לאחרונה פגשתי מכר שהקים במו-ידיו "כולל יום שישי"; האחר (הרב לוויסון ידידי) הקים את מניין 'נץ אשכנז' בביהמ"ד המרכזי רידב"ז בשכונת הדרום); ישנן משפחות שהקימו לפני מספר שנים גמ"ח 'עזר ליולדות' שכונתי כאשר האחת מכינה לחברתה ארוחות, ומדובר במצרך חיוני כשלא תמיד יש בני משפחה בסביבה (על זה אולי נאמר: "טוב שכן קרוב"). בכל תחום כמעט אתה החלוץ, הראשון שקופץ למים. ואם אתה לא תעשה את זה – זה פשוט לא יהיה.

במקומות רועשים המוניים, בוודאי חד-גוונים, אתה עלול "להיבלע". קולך לא תמיד יישמע ברמה. אתה אחד מתוך רבים וטובים, כולם בוודאי שווים לטובה ולברכה, אבל מעמדך בהתאם.

אבל בצפת – עיר צנועה, פשוטה ומלאת יופי אנושי – הכל נראה אחרת.

***

ולסיום, לא אוכל שלא לסיים בפרפרת נאה.

פגש אותי בפניא דמעלי שבתא ב'גן האם' החדש לאחר שיצא מבית הטבילה ידידי ר' חונא, מחסידי בעלזא-מכנובקא. הוא ביקש למסור לי ווארט לפרסום. אז הנה הוא.

"היזהרו בבני עניים" – קובעת המשנה באבות – "כי מהם תצא תורה".

וכל-כך למה?

הוא מתיב והוא מפרק, בדרך צחות: "בשל המרחק היחסי והנסיעה הארוכה הלוך ושוב, אתה יכול להביא תירוץ מצוין למה לא הגעת להשתתף בשמחת בר-המצווה של בן הדוד השלישי. מובן – גם לבעלי השמחה – שאתה לא עשוי לטרוח כל-כך. לכן בדיוק מהם – מאלו שאין להם תקציב לרכישה במרכז – תצא תורה. כי זמנם פנוי להם בהרבה בהיות והם לא צריכים ללכת לשמחות תמידין כסדרן…".

(במאמר המוסגר: בשל הביקוש העצום, המחירים בצפת עולים ומטפסים מיום ליום. כל מי שלא רוצה לזרוק כסף, צריך להזדרז ככל האפשר ולרכוש דירה בהקדם האפשרי. כל יום של השתהות – הוא איבוד כסף לריק).

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן