מה התבטא מרן שר התורה כשבירכו עליו

 

פעם אמר לי מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל שבעל גאווה אינו מסוגל אפילו לשמוע ממישהו אחר סברא אחרת ממה שהוא אומר.

סיפרתי למרן זצ"ל שבדיוק יום קודם הייתי אצל יבלחט"א מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א וכל כך התפעלתי ממה שראיתי: הגיע מכתב עם כמה הערות על ספר 'שקל הקודש' מאברך צעיר. מרן שליט"א ראה את הערות ומאוד נהנה ועל כמה מהן אחז שהכותב צודק ואמר שיתקן בספר להדפסה הבאה.

היו שם לא יותר מארבעה – חמישה תיקונים, אך רבינו שליט"א הרגיש הכרת הטוב כה גדולה לכותב ההערות ואמר: "מגיע לו יישר כח", הוסיף רבינו שליט"א עוד שורה בהקדמה לספר במהדורה הבאה וכך כתב: "יישר כח להרב ר' שמשון דינר שליט"א שכתב הערות על הספר, חלקם תיקנו בהוצאה זו".

מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל שמע את הדברים והתפעל ביותר. הוא אמר לי: "עכשיו אני מבין למה לר' חיים יש כזה אהדה בכל העולם, בגלל שהוא עניו, וכתוב 'לענווים יתן חן', לכן יש לו כזה חן בעולם!"

 

***

 

 

בשבת הגיע נכד של רבינו שליט"א שלא הגיע זמן רב ולא ראה את רבינו שליט"א במשך שנה שלמה. שאלנו את רבינו, האם הנכד יכול לברך "ברוך שחלק". רבינו שליט"א ענה על אתר: "זה חוכא ואיטלולא".

הרה"ג ר' יעקב ישראל קניבסקי שליט"א, הוסיף לי שבשבוע שעבר אחד האנשים שהגיעו לרבינו שליט"א בירך "ברוך שחלק" ורבינו שליט"א שמע שהוא מברך את הברכה הזו ואמר לו "זה ברכה לבטלה".

 

***

 

פעם הגיע לרבינו שליט"א אדם שנצרך לישועה ואמר לרבינו שליט"א: "בזמנו קיבלתי ברכה מהרב אבל הברכה עדיין לא התקיימה, אם אפשר שעכשיו הרב יברך יותר חזק"…

אמר לו רבינו שליט"א בשיא הפשטות: "אני לא מבין, אתה רואה שהברכות לא מתקיימות, למה אתה טורח לבוא אלי".

כמובן שרבינו שליט"א בירכו לאחר מכן מכל הלב.

לאחר מכן אמר רבינו שליט"א, כתוב "אל תהי ברכת הדיוט קלה בעינך, אני מבין למה באים, אבל למה שהברכה תהיה כל כך חשובה, כתוב אל תהי קלה".

 

***

 

באחד מסיומי המסכתות שרבינו שליט"א עשה בבית, אחד הנכדים ניצל את ההזדמנות ושאל: סבא פעם נבחן על הש"ס אצל מישהו?

אמר לו רבינו שליט"א: "הקב"ה עשה איתי חסד שלא בחנו אותי, אחרת היו בושות גדולות, היו רואים שאני לא יודע כלום". והוסיף וסיפר: "פעם בישיבת תפארת ציון החזון איש הגיע לבחון אותנו ומרוב התרגשות לא ידעתי כלום". וזה דבר עצום ומדהים, על אף שרבינו שליט"א היה כה קרוב לדודו ורבו המובהק מרן החזון איש, הרי הם גרו אצלו ורבינו שליט"א גדל על ברכיו, למרות זאת כל כך התרגש.

 

***

 

תמיד ביארצייט של מרן החזון איש זיע"א, יבלחט"א רבינו שליט"א אומר שיעור כמה דקות לאחר התפילה לעילוי נשמתו.

פעם אמר רבינו שליט"א, כי באופן מכוון הוא מדבר בקצרה כמה רגעים משום ש"אם אאריך אף אחד לא יבוא לשמוע אותי. אני מדבר קצר, אנשים עוד מוכנים לשמוע". הדברים הללו שנאמרו בענוותנותו המופלגת של רבינו שליט"א היא נוראה, הרי אנשים מקצה העולם ועד קצהו טורחים לשמוע כל הגה ומילה היוצאים מפיו הקדוש.

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן