סקרים פוליטיים ו… מה שחשוב באמת

בזמן שבציבור הכללי עוקבים בדריכות מדי יום אחרי הסקרים הפוליטיים החדשים, יושב במעונו ברחוב רשב"ם בבני ברק גדול הדור ומתכונן בהתרגשות לקראת סיום לימוד כל התורה כולה בערב פסח הבעל"ט

בזמן שבציבור הכללי עוקבים בדריכות ובמתח רב מדי יום אחרי הסקרים החדשים, אשר פעמים רבות מנסים לנבא את רצון הסוקרים יותר מאשר את רצון העם, יושב במעונו ברחוב רשב"ם בבני ברק גדול הדור ומתכונן בהתרגשות לקראת סיום לימוד כל התורה כולה בערב פסח הבעל"ט.

"רבינו שליט"א מתחיל להתרגש, ללא גוזמה, וממתין לערב פסח בו הוא זוכה לעשות שוב סיום על כל התורה שבעל פה", מספר נכדו חביבו, הגאון רבי גדליה הוניגסברג שליט"א.

במדור הנפלא 'בקודש פנימה' פותח בפנינו הגאון שליט"א צוהר אל קודש הקדשים, כיצד רבן של ישראל שליט"א בגילו המופלג מקיים בעצמו זקן ויושב בישיבה, שקוע בתלמודו יומם ולילה, גורס מסכתות אחרי מסכתות, 'גונב' זמן מלילותיו לסיום התורה כולה ומלמד את הדור כולו עמל התורה מהו.

 

***

 

בימים אלו בהם ניצבים אנו שוב בפני מערכת בחירות גורלית לעולם התורה והישיבות הקדושות, כאשר ההסתה משתוללת בראש חוצות, נדמה כי דברי רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, אשר נאמרו באחת ממערכות הבחירות וגרמו להתעוררות עצומה, נאמרו כביכול בימים אלה ממש:

"יש הרבה אנשים שחושבים 'מה אכפת לי!', 'מה זה נוגע לי!', וכי לא ידוע לו?! הלא אם יש שריפה בבית, יעמוד ויגיד מה אכפת לי שיישרף?! אלא, יש שריפה רח"ל! יש סכנה! ואם לא, חלילה יכולים לעשות חוקים שהם נוגדים את דיני התורה, וגם כן יהיה ביטול התורה, ח"ו, אם לא יהיה מה שהיה עד עכשיו, ח"ו, תורה תשתכח מישראל, אוי ואבוי, כל כלל ישראל צריכים לתת עיניהם על זה שיוכלו ללמוד תורה, שהרי אם לוקחים בחור צעיר ולא נותנים לו ללמוד תורה מה יהיה ממנו! ומה יהיה מכלל ישראל! אנחנו אחראים על כל העניינים האלו, כדי שנוכל ללמוד תורה.

"צריך לדעת, שכל אחד אחראי על זה, ולא יכול לבוא ולטעון מה זה נוגע לי, צריך לחשוב שאם לא ח"ו מי יודע מה שיהיה, ולכן כל אחד ואחד מחויב לעשות, ולא רק לעשות, אלא, לפעול ולהפעיל ולראות להשפיע כדי שלא יצא, ח"ו, תקלה על ידינו, ואדרבה, יתנו לאנשים ללמוד תורה ולקיים מצוות, ולא יוכלו לעשות דברים שהם נגד התורה".

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן