בעד הנפש: המונים התלכדו לחיזוק והעצמת פעילות ארגוני בני הישיבות

בסדרת כינוסים של מאות פעילי ארגוני בני הישיבות וידידיהם, נרתמו המונים במסגרת "איחוד בני הישיבות" למשימת העצמת וחיזוק מלאכת הקודש למען נפש בני הישיבות בדור הנוכחי

במהלך השבוע האחרון ועם ההקלות על ההתכנסויות, התכנסו על פי הנחיות התקופה מאות פעילי וידידי ארגוני בני הישיבות ברחבי הארץ לסדרת אירועים מרגשים בהם הנחו היסודות למיזם ההמונים "בעד הנפש" – התלכדות הקהילות למען נפש בן הישיבה בעת הזאת.

באמירה היסטורית של אחדות ושותפות בחזון ובמעש למענה לצורך הדור ובמטרה להבטיח את צמיחתם והתעלותם של המוני בני הישיבות הקדושות ברחבי הארץ, התלכדו הנוכחים בהירתמות נרחבת למען הצלחת המיזם.

 

מהפכה חסרת תקדים

 

תחת היעד המחייב את המשך וביסוס המהפכה עד שתוכל לאפשר את המענה והמעטפת של "איחוד בני הישיבות" לכל אחד ואחד מבחורי הישיבות בארה"ק, התכנסו המשתתפים לאחר היערכות מקדימה של נציגי הערים והקהילות מכל רחבי הארץ.

בפתח הכינוסים, נסקרו נתוני מהפכת ארגוני בני הישיבות מאז הוקמו בשנים האחרונות, בהנחיית מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובהכוונתם הצמודה של נשיאי האיחוד, מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, מרן הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה ומרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה. בשליחותם ובראשות רבני הקהילות שליט"א בכל אתר ואתר, הוקמו בזה אחר זה ארגוני "בני הישיבות" בפריסה נרחבת ובהתאמה למפת היישובים והריכוזים החרדים בכל רחבי הארץ, עד שכיום אין בנמצא קהילה שלא הוקם בה ארגון בני הישיבות.

המספרים שנחשפו הוכיחו כי כנחשול ענק עולה ומתחוללת תוך שנים ספורות מהפכה חסרת תקדים, עד כי לא ניתן להאמין כי פעילות ברוכה זו לא הייתה נחלת הכלל ממש עד לא מזמן. בדיווחים מפורטים שהוצגו בפני הנוכחים עלה כי תוך מספר שנים, הפכו ארגוני בני הישיבות לחלק בלתי נפרד מכל ריכוז חרדי: פעילותם מתקיימת ב- 22 ערים, ומקיפה 180 קהילות המרוכזות בקרוב ל-80 ארגונים, כאשר לעיתים מספר קהילות בעיר מנוהלות על ידי ארגון אחד. כולם יחד יוצרים פסיפס מרהיב של שליחות כבירה לרוממותם של 38,700 בחורי הישיבות הקדושות החברים בארגוני בני הישיבות.

 

בשליחות גדולי הדור, לצורך הדור

 

הדוברים מקרב הרבנים שליט"א וראשי האיחוד, העלו והדגישו את עוצמת הצורך והמענה ההולכים ומתרחבים כל העת ותיארו כיצד בתחילת הדרך היו ארגוני בני הישיבות מענה הכרחי לקיום ישיבות בין הזמנים ועד מהרה הם הפכו למעטפת נרחבת, הנדרשת ביתר שאת בדור שבו ההתפתחות המבורכת של היכל התורה באיכות ובהיקף שטרם היה.

בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובהכוונת ראשי הישיבות ורבני הקהילות, הוטלה על פעילי ורכזי הארגונים המשימה להיות לאלו המעמידים קשר חם ורצוף עם כל יחיד ויחיד בתוך הרבים המרכיבים את היכלי הישיבות, כאשר קשר זה הוכח ללא כל ספק כצורך הדור והמפתח המשמעותי לתחושת חיבור, רוממות וסיוע באלפי מקרים.

 

כלל הדוברים הדגישו ותיארו כיצד בכך התפתחה הפעילות לאימפריה של ליווי, חיזוק והגנה לעשרות אלפים, כצורך הדור וכבסיס להצלחת דור הווה והעתיד של עולם התורה. הבחורים מקיימים קשר יציב ועקבי עם אברכי "האיחוד" של כל קהילה במקום מגוריהם, והליווי מתבטא באינספור דרכים של עידוד ודרבון. מתוכניות סיומי מסכת ועד מיזמי כתיבת חבורות, ביקורים אישיים, ליווי והכוונה מקיפה למקרים הדורשים ייעוץ וסיוע חינוכי-מקצועי, מחלקת סידור ישיבות העמלה לפתרון לכל בחור הנדרש לכך, ובעיקר ליווי פרטני הנדרש כפי רמתו של כל בחור, כאשר מהם יש שצריכים רק את הקשר והשייכות לפעילויות השונות ולבני הישיבות בשכונתם בעת שהותם בבית, ומהם שצריכים קשר תומך ועזרה אל מול צוות הישיבה, פתרון קשיים אישים וסיוע של הצלה ממש. כל זאת כמובן מלבד פיתוח והשקעה בלתי פוסקת במעטפת החזקה והמוכרת של ישיבות בין הזמנים המשאירים עשרות אלפים באוהלה של תורה ויגיעתה, לצד חוויות תוכן ופנאי מפוקחות וברמה הישיבתית הגבוהה ביותר, בכדי שלא יידרשו להתארגנויות עצמאיות או לחברה קלוקלת ח"ו.

 

קהילות ישראל בעד הנפש

 

לאחר סקירת ההיבטים בהם קמו ועלו ארגוני בני הישיבות כנדבך חיוני בהצלחת נפש בני הישיבות בדור זה, נסקרו הפעילויות בשנת הקורונה, אשר הוכיחה באופן מוחלט כי מי שהיה קשור עם ארגון בני הישיבות בקהילתו בתקופה זו, לא ניזוק בימים אלו ואף התעלה.

זאת במסגרת שורת מיזמים של 'ישיבות שכונתיות' לתקופות סגרים, מתן עוצמה ושייכות לבחורים המבודדים בישיבות והיערכות לבידודי קורונה לבחורי הישיבות הקדושות בתנאים רוחניים הראויים למעלת לגיונו של מלך – היו ארגוני בני הישיבות לקרש ההצלה של עשרות אלפים שידעו כי הקשר והמחויבות האיתנה של פעילי האיחוד למען כל יחיד ויחיד, הם העומדים לימינם כתמיד וביתר שאת, בכל מקום שבו יד הישיבה והבית אינם יכולים לשמר ולקיים את התעלותם.

יו"ר האיחוד הארצי הרב יהודה וייספיש, עמד בדבריו על ההוקרה והברכה שיש לבטא כלפי נציגי "דגל התורה" בכל מקום ומקום, אשר עומדים תמיד לימין מהפכת ארגוני בני הישיבות ומסייעים לה ככל יכולתם. בד בד, המציאות של הדור הנוכחי אשר נצרך לפעילות הארגונים באופן ברור ומוחלט, טרם הושרשה בעיני הציבור כדבר הנצרך לתמיכה משמעותית או קבועה.

רכזי הארגונים הדגישו כי למרות תמיכת הרשויות בחלק מן הפעילות, כמקובל במקרים אלו, התקציבים ניתנים לפעילויות ספציפיות, ובדרך כלל למיזמי תרבות תורנית לבני הישיבות. משאבים עצמאיים לפעילות השוטפת הנדרשת לקיום המענה השוטף והקשר החם עם כל יחיד וצרכיו, לא מתוקצבת ומתקיימת לחלוטין לפי המשאבים של כל ארגון בפני עצמו. בכך, רבים מן הארגונים לא יכולים למצות את כל המענה שבאפשרותם להעמיד, או לחילופין לא להעמידה לרשות כל בחורי הישיבות באזורם. זאת היות ורובם המוחלט מתקיימים על בסיס תקציבים מזדמנים, חסויות לפעילויות פומביות שונות או תמיכה אקראית של בני הקהילה. התלות באמצעים אלו והיעדר תמיכה ציבורית נרחבת, מביאה את ארגוני בני הישיבות לקושי תקציבי קבוע, שפעמים רבות אינו מאפשר את מתן המענה האפשרי והנדרש לבני הישיבות, ומן השטח הדורש את קיום והרחבת הפעילות, עלה קול ברור ומשמעותי הדורש שינוי ופריסה ראויה של הפעילות עד שתגיע לכל בחור ובחור בכל הנצרך לו.

במילים כואבות נוכח גודל הצורך, ביטאה הנהלת האיחוד כי לאור מצוקה זאת והשלכותיה, נדרשו יחד כל ארגוני בני הישיבות – במסגרת "איחוד בני הישיבות הארצי" המשמש ארגון הגג למכלול הארגונים המקומיים – לצאת למיזם העמדה וכינון למלאכת הקודש בעזרת הציבור, וכלל הדוברים ביטאו את הצורך המשותף של עשרות הארגונים בהתלכדות מיוחדת זו.

 

"איחוד בני הישיבות – פעילות חירום!"

 

בשלב זה נשמעו בקשב רב דברי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, אשר הביאו את זעקת נפשם בדבר קיום המפעל הגדול והצורך החיוני של עולם התורה בקיומו וחיזוקו, ואשר דבר זה הוא חובת כל אחד ואחד.

ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצגה"ת מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, נשיא האיחוד, אשר טרח ובא במיוחד לשניים מן הכינוסים, זעק מנהמת ליבו במשא המרכזי: "בני הישיבות צריכים טיפוח, גם שמירה, אבל לא רק שמירה – החשוב הוא טיפוח. זהו כלל ישראל. כל העסקנים שכאן, עיניהם רק תלויות לטפל בבני הישיבות. איחוד בני הישיבות הוא פעילות מצילה, זו פעילות חירום, ללא כל גוזמא: זוהי פעילות חירום. הקב"ה יעזור שנצליח לעזור לעוזרים, לאלו שמקיימים את חיוניותינו".

במשא מיוחד שהוקרן לנאספים אמר מרן הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, נשיא האיחוד: "איחוד בני הישיבות מחזקים בבין הזמנים, מחזקים באמצע הזמן, בחור שיש לו בעיות הם עוזרים לבחורים ויוצרים תורה, ולכל בחור ובחור בארץ ישראל יש תועלת מזה, ומצווה לעזור שע"כ הם מוסרים נפש".

ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה מרן הגאון רבי דוד כהן שליט"א, נשיא האיחוד, קרא במשאו המיוחד: "כל קהילה צריכה לדעת שבנפשנו הדבר, אין דבר גדול מזה. נפשנו ונפש בנינו תלויים בדבר הזה, אם יצליחו לגייס מה שצריך. אין הקומץ משביע את הארי, וזהו אבר שהנשמה תלויה בו. כל אחד ואחד צריך לדעת שזה בנפשנו ובנפש ילדינו, חייבים כולנו לבוא ולהתגייס לטובת הדבר הזה. אין לך דבר גדול מזה- זה לא רק בין הזמנים שהוא הצלה, זה גם באמצע הזמן תועלת שאין כדוגמתה, ומדבר מידיעה. חייבים לצאת בכל צעקה בכל קהילה  כדי להגדיל את הפעילות של האיחוד".

לאחר הדברים, התלכדו בתחושת שליחות מאות המשתתפים לקריאה לאלפי ישראל להעמדת תמיכה לבני הישיבות ורוממות נפשם בעת הזו, במסגרת מיזם המונים ייחודי אשר בו כל קהילה תאסוף מאנשי מקומה את התמיכה הדרושה לקיום הפעילות של ארגון בני הישיבות המקומי, למען בנינו – בני הישיבות, אשר המענה הנדרש ניצב לפתחם והוכח כצורך השעה לכל יחיד ויחיד.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן