סיור במערות הקומראן

עם היציאה מהסגר יצא כתב 'במה' לסיור מרתק בכפר הנופש ביאנקיני בחופי ים המלח והתוודע לסיפורו המיוחד

עם היציאה מהסגר יצא כתב 'במה' לסיור מרתק בכפר הנופש ביאנקיני בחופי ים המלח והתוודע לסיפורו המיוחד.

סיפורו של הכפר

 

הכפר הוקם לפני כ-20 שנה, בהתחלה כמסעדה לאוכל מרוקאי ולימים המשיך להתפתח. בעלת המקום, דינה דגן, התחילה מאפס, מתנאי השטח ומצב ביטחוני בעייתי שהכתיבו את הצמיחה הראשונית של החוף אבל לא עצרו אותה והמקום צמח לכפר נופש שלם עם 70 חדרי אירוח, וילה מרוקאית, מתחם קמפינג, שכונת החלומות – חדרים חדשים בבניה אקולוגית,
והחדרים החדשים ביותר – הריאדים. בריכה חצי אולימפית, חדר מלח טיפולי, אולמות אירועים, גני אירועים, אולם כנסים ובית כנסת פעיל, ובכלל דינה ממשיכה בפיתוח החוף. הכל נבנה מתוך החזון להשתלב בסביבה המדהימה הזאת של צפון ים המלח. ים המלח האמיתי.

סיפורה האישי המיוחד והלא פשוט של דינה שנלחמה בטרור תקופת האינתיפאדה השנייה בירושלים ובנס סיכלה פיגוע אצלה במסעדה הירושלמית, הוא זה שהביא אותה להגיע לצפון ים המלח.

ביאנקיני זהו שם הרחוב שבו הייתה המסעדה שלה בירושלים. אנג'לו –לוי ביאנקיני היה קצין איטלקי יהודי ששירת מטעם צבא איטליה בארץ ישראל ונרצח על גבול ירדן סוריה ב1920.

כפר הנופש הוא לא רק אתר תיירותי אלא גם מקום לקיום כנסים ומפגשים, הוא גם מקום המתאים לאירועים לציבור הדתי – חרדי לקיום בר מצוות, שבתות חתן, חתונות ועוד.

בחוות האפרסמון

 

במהלך הביקור המיוחד חלפנו בחוות האפרסמון. החווה קמה במטרה להחזיר את גידול עץ האפרסמון המקראי (לא העץ עם הפרי הכתום) ואת התעשיות הנובעות ממנו לצפון ים המלח כמו גם לפתח תיירות חינוכית/ערכית.

חוות האפרסמון משמשת כחממה לפיתוח חקלאות מקומית של צמחי תבלין, בושם ומרפא. גיא מייצר בחווה שמנים אתריים שיחזור של השמנים שהיו משתמשים בהם בבית המקדש והוא מחפש משקיעים לפיתוח.

למרגלות הצוק

 

אתר מערות הקומראן שוכן למרגלות המצוק הזקוף של מדבר יהודה, המתנשא מעל חופי ים המלח.

המבנים שנחשפו בקומראן מעידים על אורח חיים שיתופי, והשביל עובר דרך חדרי אסיפות, חדר אוכל מרכזי, שבו נערכו סעודות, שרידי מטבח, מגדל שמירה, בתי מלאכה לכלים ואורווה.

בולט במיוחד מספרן הרב של מקוואות הטהרה. ריכוז גדול של מקוואות נמצא ליד חדר האוכל. בשני חדרי הסופרים נמצאו קסתות דיו מחרס וקסת דיו ממתכת. בחדרים אלו נחשפו מאות נרות חרס. לאורם כתבו ולמדו גם בלילה.

ממזרח לסככת התצפית נחשף בית הקברות. הוא הוקם ממזרח ליישוב והתגלו בו כ-1,100 קברים.

הביקור המרתק נחתם בגבול ירדן בטעם של עוד, לבטח עוד נשוב לכפר ביאנקיני לטיול או מרגוע או לאחד מהאירועים המתקיימים במתחם כפר הנופש.

 

צילומים: מאי קיסר ויח"צ

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן