הסגולה הכי גדולה – מהרבנית קולדצקי

 

סבא (מרן הסטייפלער זיע"א) היה אומר, שתפילת שחרית כל יום שווה כמו אלף סגולות. אנשים מחפשים סגולות, אבל אישה שמתפללת שחרית זו הסגולה ששווה יותר מכל הסגולות.

שווה לה להתאמץ לקום בבוקר עשר או חמש דקות יותר מוקדם ולהתפלל שחרית. מי שמתאמצת בשביל זה, הקב"ה מתאמץ בשבילה!

נשים אומרות ובצדק, אנחנו לא יכולות לכוון בתפילה עם הילדים הקטנים והבלגן בבית. סבא (מרן הסטייפלער זיע"א) היה אומר, אישה צריכה לכוון בתפילה, אבל מכיוון שקשה לה לכוון, עצם כך שמסתכלת בסידור ומשתדלת לכוון, זו הכוונה הכי גדולה בשבילה. לפני ד' התפילה שלה רצויה ונחשבת כמו אדם שיכוון באופן הכי גבוה שאפשר.

 

***

 

ישנם שלושה מקומות בהם כדאי לאמא מאוד מאוד לכוון בתפילה שבניה יצליחו בתורה. המקום הראשון בברכות התורה, 'ונהיה אנחנו וצאצאנו'. המקום השני בברכות שמע ב'אהבה רבה', 'והאר עינינו  בתורתך' וכל התפילות הנאמרות שם. המקום השלישי ב'שמע קולנו', שם מומלץ מאוד לומר את תפילת מרן החזון איש זיע"א על הילדים שיצליחו בתורה.

אמא שמתפללת כל יום תפילת שחרית, הילדים שלה נראים אחרת לגמרי! מרן הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצוק"ל, היה ראש ישיבה לפחות שבעים שנה ואמר שהוא יכול לראות על בחור מי אמא שלו מתפללת שחרית ומי לא. ההשפעה של תפילת שחרית של האמא עליה ועל ילדיה וכל משפחתה היא עצומה.

במקום שנשב ונפטפט כל יום בטלפון, להוריד משעות השיחה הללו כמה דקות ולהתפלל תפילת שחרית שהיא שווה כמו אלף סגולות.

 

***

 

יש אימהות שחוששות שהרי התפילה היא לפני מלך מלכי המלכים ואולי חלוק הבית לא מתאים לתפילה וצריך ללבוש בגד ובעקבות כך הן מפסידות לגמרי את התפילה. אבא (רבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א) אומר לי תמיד, שהחלוק של אמא שמטפלת בילדים בבית זה הבגד הכי יפה שיש לפני הקב"ה. עם הבגד הזה האמא מטפלת במסירות עם הילדים, זה כמו בגדי כהן גדול שנכנס לעבודה בבית המקדש!

נכון, צריך להתאמץ בשביל תפילה, זה לא קל ולפעמים גם קשה, אבל מי שמתאמצת בזה הקב"ה מוריד ממנה הרבה התאמצויות אחרות!

בברכת שנה טובה!

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן