כשפרשתי לדרך עצמאית

כשפרשתי לדרך עצמאית

אחרי החגים שלום, התקופה היפה והפורייה לפנינו, עונה ארוכה של שגרה מבורכת.

יש לי שאלה עבורך, שאלה שמטרידה בעלי עסק רבים כמוך. איני יודעת לומר לך כמה באחוזים, אך בהחלט כמות נכבדה. השאלה מנוסחת בכל מיני צורות שהמכנה המשותף לכולן הוא אחד: למה צריך ללמוד/להשקיע איך לנהל את העסק בצורה שתניב הכי הרבה רווח?

למען האמת, גם אני התחבטתי אי פעם בשאלה הזו, בעברי כשהקמתי את העסק הראשון שלי. היה זה לאחר לימודי תואר ראשון בהתנהגות ארגונית, במקביל לעבודתי כשכירה מנהלת שיווק באחד מהארגונים של לב לבייב. באותו זמן עברתי את ההכשרה של לימודי ייעוץ אסטרטגי והיה לי ברור שאני מסודרת לגמרי. מצד אחד יש לי את התיאוריה, מצד שני את הפרקטיקה – תכל'ס הייתי 6 שנים מנהלת שיווק בפועל והבאתי תוצאות – מה הבעיה?

הסיפור המעניין הוא, כשהחלטתי לפרוש. המנהלת שלי, הגב' אודליה יונתנוב, באה איתי יחד והמנכ"ל אמר שהוא הופך להיות הלקוח הראשון שלנו.

כעת כבר היה לי ברור שעליתי על הגל והנה בסייעתא דשמיא כל התחזיות העסקיות שנבנו בקפידה על הנייר יתממשו 'צי'ק צ'ק' באופן מעשי.

אבל, איכשהו בפועל זה לא ממש קרה.

אמנם היה תזרים טוב, היו לקוחות, בכל זאת באנו משם חזק מהשיווק, אולם מסתבר שחלק משמעותי מקבלת רישיון לנהוג ברכב אינו רק תיאוריה אלא גם שיעורים פיזיים על הרכב עד שעוברים את הטסט המיוחל.

כנ"ל בעסק.

עסק עצמאי  דורש מאתנו פוקוס במגוון רחב מאוד של תחומים, כשהגוף הגדול העומד מאחורי החברה/ המותג זה את! זה אתה! יש בן אדם שצריך לקבל כל כך הרבה החלטות על בסיס יומיומי, אפילו שעתי, ובדרך כלל אין מי שעומד שם לצדך ברגע הזה.

מעבר לקבלת ההחלטות יש ניהול בסיסי שגם לו יש סדר מאוד ברור: ניהול זמן, תמחור נכון, שירות לקוחות, תקציבי פרסום/ שיווק, טכניקות מכירה, יצירת מערך/ סיסטם בעסק שעובד במחזוריות, חישוב רווח, העסקת עובדים כמה בכמה ומתי, ניהול עובדים ועוד ועוד…

את זה הבנתי אחרי חצי שנה בעסק, ואני משתפת אותך עכשיו דווקא בזמן של חזרה לשגרה, שיש כוחות רעננים, שמתחילים מבראשית – להסתכל לשים לב האם יש לי רישיון לעסק?

השקעתי כל-כך הרבה משאבים/לימודים/תחזוקה/תוכנות וכו' כדי להיות הכי טוב/ה בתחומי, זה מקביל לרכב הפרארי שחונה לי בחניון – האם השקעתי פעם אחת רישיון כדי ללמוד איך לנהוג על הרכב הזה?

נקודה למחשבה.

לתגובות 180h180@gmail.com

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן