ביקור חד פעמי

ביקור חד פעמי

הימים הנוראים וחג הסוכות מאחורינו והגענו בשעה טובה לתקופת "אחרי החגים", ימי השגרה וסדר היום הקבוע בלימודים או בעבודה חוזרים לסדרם. זה הזמן ליישם בפועל את ההחלטות החשובות שקיבלנו על עצמינו עבורנו ועבור סביבתנו, לבית, לבן או בת הזוג ולמשפחתנו בכדי שנהיה במקום טוב יותר.

מתחילת חודש אלול ועד לא מכבר אמרנו פעמיים ביום את המזמור "לדוד ד' אורי וישעי" (תהילים כ"ז), בו מתרכז דוד המלך במשאלה המרכזית להיות כל חייו בבית ד': "אחת שאלתי מאת ד' אותה אבקש שבתי בבית ד' כל ימי חיי לחזות בנעם ד' ולבקר בהיכלו".

לכאורה, יש כאן סתירה, מצד אחד הבקשה היא לישיבת קבע, "שבתי בבית ד' כל ימי חיי", מצד שני מדובר על ביקור חד פעמי "ולבקר בהיכלו", כפי שאדם קופץ לביקור זמני וחד פעמי.

ניתן להסביר על–פי משל: כאשר כל אחד מאיתנו יגיע לביקור באחד המפלים הגדולים בעולם, הוא יתרגש ויתפעל מהעוצמה האדירה שהוא רואה מול עיניו.

לעומתו, השומר שעובד שם בקביעות ויושב באופן קבוע מידי יום, כבר אינו מתרגש ומתפעל כמו המבקר בפעם הראשונה.

דוד המלך מתפלל ומבקש מהקב"ה שלמרות שישיבתו בבית ד' תהיה ישיבת קבע כל ימי חייו – ההתרגשות, ההתפעמות וההתלהבות תמשיך ללוות אותו באותה מידה של ביקור חד פעמי עם כל הריגוש שבדבר.

כולנו מבקשים מנוחה מהטרדות השוטפות הרודפות אותנו השכם והערב. כל אדם מבקש שיהיה לו פנאי פיזי ונפשי ומנוחת הנפש בכדי שיוכל להשיג את מבוקשו מתוך שלווה אושר ונחת. החיים הם נהר זורם, גועש, לפעמים אף קוצף וכל הזמן אנו עומדים בפני סדרי עדיפויות.

הזוגיות שלנו היא מ"האבנים הגדולות" של החיים, כאשר נותנים לה מקום עיקרי היא צומחת, מעמיקה וגם בימי השגרה היא שומרת על רעננות. ככל שנתבגר, החיים הולכים ונהיים עמוסים יותר.

ילדים, לימודים, עבודה, משק בית ומטלות אין סופיות.

אם נתייחס אל הזוגיות כ"עוד תחום" הקיים בחיינו, היא תישחק ומהר.

קל ליפול לעומס השגרה ולחפש טיפים לזוגיות בסגנון מהיר.

אבל, בשביל לשמור על עומק ויציבות מחד ורעננות והתחדשות מאידך, צריך לעבור תהליך שלם ללא קיצורי דרך.

זוגיות כוללת תחומים רבים, חלוקת תפקידים, מחויבות לבן הזוג, פתרון קונפליקטים ועוד.

כזוג עלינו לבנות ולהשקיע בהרגלים – עולם המעשה – ולדאוג שהחיבור לא יישאר בתאוריה.

זה הזמן והמקום להתחיל ליישם את ההשקעה בבית ובזוגיות כאשר מצד אחד להרגיש שהזוגיות קבועה ויציבה ומצד שני לשמור על תחושת רעננות, התרגשות והתחדשות של ביקור חד פעמי עם הרושם הראשוני.

שבוע של רעננות.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן