איך מוציאים ספר דיגיטלי?

קינדל ספר אלקטרוני
קינדל ספר אלקטרוני

עד לפני עשור לערך, סביר להניח כי סופרים לא היו מעלים בדעתם להוציא לאור את כתבי היד עליהם עמלו ימים וחודשים כספר דיגיטלי. כיום הספרים האלקטרוניים הולכים וצוברים תאוצה, וכל עולם ההוצאה לאור השתנה תוך כדי.

אין ספק שכיום החלומות על כריכות מבריקות וקשיחות, התחלפו, בחלקם בצגי טאבלטים או מחשבים. לכן את המדריך שלפניכם, בחרנו להקדיש לסקירת הטרנד המתפשט והולך של הוצאת ספר דיגיטלי, שנראה שנמצא איתנו כדי להישאר.

על העלייה בפופולריות של הספר הדיגיטלי בשנים האחרונות

במהלך השנים, הדרך שבה הציבור קורא ולומד דברים השתנתה מאוד. בעבר מרבית האנשים הסתמכו על ספרי לימוד,  אנציקלופדיות וספרי עיון כדי להעשיר את הידע ולהשכיל. כיום, אנו מסתמכים יותר ויותר על האינטרנט וקריאה בספרים דיגיטליים.

אחת הסיבות העיקריות לעלייה בפופולריות של הספרות הדיגיטלית על פני ספרים פיזיים, היא במידת הנגישות שלהם. כל עוד יש טאבלט, קינדל, סמארטפון או מכשיר קריאה אחר, תוכלו להוריד כמעט כל ספר דיגיטלי בו תחפצו. מעבר לכך, עלותם של הספרים הדיגיטליים זולה יותר מספרים מודפסים, כך שזו סיבה נוספת לעלייה המספרית של הקוראים בהם.

האם קיים ביקוש לקריאת ספרים בעברית בפורמט הדיגיטלי?

עד לפני הקורונה, עתיד הספרים הדיגיטליים בעברית לא היה אופטימי במיוחד. מכשיר הקינדל במדינות דוברות אנגלית כבר חוגג עשור, בהצלחה רבה, אולם הקהל הישראלי מיעט לאמץ אותו, ולא רק בשל המלאי המוגבל של הספרים בעברית.

עם זאת, הקורונה טרפה את הקלפים, כמו גם היכולת להוריד את הספרים, לא רק למכשיר מיוחד לקריאת ספרים, אלא לכל טאבלט, או טלפון נייד, עם אפליקציה התומכת בספרים אלה. אנשים רבים, אשר נחשפו במהלך שהותם בבית, לקריאה במדיה הדיגיטלית, המשיכו בכך באופן טבעי גם לקריאת ספרים אלקטרוניים.

במה נבדל תהליך ההוצאה לאור של ספרים דיגיטליים לעומת ספרים מודפסים?

באופן כללי, תהליך הוצאת ספרים דיגיטליים דומה מאד להוצאה לאור של ספרים בדפוס, בעיקר כאשר חושבים על תהליכי העריכה הלשונית והספרותית וההגהה שהוא נדרש לעבור.

ההבדל העיקרי בין שני התהליכים הללו יהיה בעיקר העימוד, אשר אינו נדרש לספר דיגיטלי, או נדרש לביצוע באופן שונה. ספר דיגיטלי יצטרך להיות מקודד לתוכנות שונות אשר יאפשרו את קריאתו ובנוסף הוא יידרש להיות משווק לערוצים נוספים ושונים מאלה של הספרים המסורתיים.

התועלת הגלומה בפניה לחברת הוצאה לאור להפצת ספרים דיגיטליים

היתרון העיקרי שיהיה לחברת הוצאה לאור בהפצת הספרים הדיגיטליים הוא בעיקר בעובדה שיש למוציאות לאור יכולת לפנות ביעילות לערוצים המתאימים ביותר להפצת הספר.

בזכות קשרים ועבודה משותפת עם אותן חנויות ואתרים המשווקים את הספרים הדיגיטליים, תוכלו לחסוך מעצמכם ריצות רבות. מערך השיווק של חברות ההוצאה לאור, גם כאשר מדובר על ספרים דיגיטליים, הינו משומן ואפקטיבי באופן משמעותי.

קווים מנחים להוצאת ספרים אלקטרוניים לאור

לפני שבוחרים להוציא לאור ספר דיגיטלי כדאי לפנות לחברת הוצאה לאור המתמחה בכך, ותוכל לספק את כל המידע בו תהיו מעוניינים. כדאי לברר מלכתחילה, מהו פורמט הקידוד בו משתמשת החברה, ואיך יוכלו הקוראים לקרוא את הספר.

ישנן תוכנות אשר מיועדות בעיקר למכשיר הקינדל המיועד לספר דיגיטלי, אך לא תתאים למשל לאמזון או אתרים דומים. וישנן תוכנות פתוחות יותר אשר יוכלו לאפשר קריאה במגוון פלטפורמות. אם מה שמנחה אתכם הוא לספק לספר את החשיפה הרבה ביותר האפשרית לקהלים רבים ומגוונים, כדאי לחפש ולוודא כי אכן חברת ההוצאה לאור תוכל להפיץ את הספר לאתרים ופלטפורמות שונות.

היכן ניתן למצוא הוצאת ספרים שתסייע לי להוציא לאור ספר אלקטרוני?

בדומה לספרים מודפסים, תצטרכו להתחיל את עבודת ההכנה על הספר הדיגיטלי שלכם, בחיפוש אחר חברת הוצאה לאור. ישנן חברות אשר יעסקו באופן מיוחד בספרים דיגיטליים, אולם במרבית המקרים, חברת הוצאה לאור אשר מבינה, יודעת ומתמחה בהוצאה לאור של ספרים פיזיים, עושה את אותה עבודה גם עבור ספרים דיגיטליים.

יתרון רב יהיה לחברה אשר גם מתפעלת אתר ספרים דיגיטליים משל עצמה, כך שהשיווק נהייה זול, קל ונגיש יותר. עם זאת, כדאי לברר בעיקר על פרטי הפצת הספר לאחר גמר העבודה עליו.

הצעד הראשון למי שחולם להוציא ספר מקוון

הצעד הראשון להוצאת הספר תהיה בשליחת כתב היד למספר לקטורים, אשר יוכלו לחוות את דעתם. לאחר העבודה הנדרשת על הספר מבחינת עריכה ושליחתו לאתרים השונים, תוכלו לקרוא אותו במתכונתו הדיגיטלית, בדיוק כפי שחלמתם לראשונה.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן