מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א I הפעם היחידה שיצא למחנה בני תורה והנופש ב'ועד הישיבות'

בימי בין הזמנים נשאר מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שליט"א בביתו, בשעות הבוקר לומד מרן שליט"א עם נכדו ובמשך היום לומד עם עוד חברותות. השינוי היחיד בבין הזמנים מכל ימות השנה הוא לימוד עם חברותות אחרות מאשר בכל ימות השנה.

פעם בשנתיים יוצא מרן שליט"א לקמפ של הישיבה למסירת שיעור ולאחר מכן מתקיים זיץ מיוחד במרכזו נושא מרן שליט"א משא מרתק בענייני השקפה.

בעבר היה נוסע מרן שליט"א לנופש של ועד הישיבות, על כך כתב פעם מרן הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל: "בס"ד י"ג מנ"א תשע"ו. כשהייתי בבית הבראה של ועה"י בנתניה, אז בשולחן האוכל שישבנו היינו 6 סועדים (או 7). שאני הייתי היחידי מהם שאיננו בקי בכל הש"ס. אני זוכר את השמות, הג"ר אפרים נח גרבוז, הג"ר אברהם יעקב זלזניק (…) הג"ר שמואל אויערבך, הג"ר דב לנדו. וכל שעת האוכל דיברו בדברי תורה, בשיחה ערנית של כל הנוכחים, בכל חלקי הש"ס, פעם בעניין זה, ופעם באחר, ולפעמים בספרי פוסקים. ואמר אז הגר"ש אויערבך (כדרכו בלשון שנונה) הגענו כולנו לכאן בהרגשה שאנו מלאים (כוונתו בידיעת התורה) והנה אנחנו נמצאים כאן מול הגר"ד לנדו, מיום ליום אנחנו מצטמקים, ואמר בבדיחותא חוששני שכל ההבראה הולכת לאיבוד".

בשנת תשע"ו, מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, השרוי בידידות עמוקה עם מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א עוד משנות נעוריהם בישיבה, הגיע להזמינו להשתתף במחנה בני תורה הנודע. זאת הייתה הפעם היחידה שמרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א יצא למחנה בבין הזמנים, מלבד הקמפ בישיבתו, ונשא משא השקפה מיוחד בפני בני הישיבות והצעירים המתקרבים להיכלה של תורה.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן