מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א I קירוב רחוקים וקרובים: מחנה בני תורה ומסעות היסטוריים נדירים לפולין וליטא

מרן ראש הישיבה שליט"א בציון ה"נועם אלימלך". צילום: שוקי לרר מתוך ספרי "ורוממתנו"

מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א יוצא מדי בין הזמנים עם מאות תלמידי ישיבתו "עטרת ישראל" ל'מחנה בני תורה' הידוע, אותו הקים לפני כיובל שנים, ובו משתתפים צעירים רבים חובשי כיפות סרוגות אשר מגיעים לטעום את טעמה הערב של ישיבה קדושה. המחנה זוכה לביקוש רב על ידי בני ישיבות רבים מישיבת חברון ועוד ישיבות נודעות, אשר מצטרפים למחנה ההשקפתי המיוחד.

במהלך עשרות שנות קיומו של המחנה, המבוסס על שיחות השקפה נלהבות ממרן ראש הישיבה שליט"א – במרכזה השיחה הידועה "יצחק אלחנן שמאלה" בשעת רעווא דרעווין של סעודה שלישית – וקבוצות 'רבי שיח' עם בני הישיבות הקדושות, הצטרפו ללגיונו של מלך המוני צעירים שקיבלו על עצמם עול תורה ונכנסו לעולמה של ישיבה, וברבות השנים צמח מהם דור של ראשי ישיבות ומרביצי תורה החבים את חייהם הרוחניים לקיומו של מחנה בני תורה.

באחת משנותיו הראשונות לא התקיים המחנה בשל קושי תקציבי, כאשר באותן שנים אף נוסדה ישיבת "עטרת ישראל". מרן הגאון רבי יששכר מאיר זצוק"ל התאונן בפני רשכבה"ג מרן הגרא"מ שך זצוק"ל שלא הגיעו בחורים רבים לישיבת הנגב כמדי שנה. שאל מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, מדוע? השיב רבי יששכר זצוק"ל, "השנה לא התקיים מחנה בני תורה".

שלח מרן הגרא"מ שך זצוק"ל לקרוא למרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א, ושאל מדוע לא התקיים מחנה בני תורה. מרן שליט"א סיפר כי בעקבות הקמתה של הישיבה העול התקציבי הכפול הכביד ומנע את קיום המחנה. מרן הגרא"מ שך פתח את מגירת שולחנו, הוציא סכום כסף נכבד ותרם אותו לקיומו של המחנה.

בשנים האחרונות, לקראת סיום בין הזמנים ולאחר קיומו של המחנה, התקיימו מסעותיו המעוררים והנדירים של מרן ראש הישיבה שליט"א לפולין ולליטא, יחד עם ידידי הישיבה ותלמידים קרובים. סיפורם של מסעות היסטוריים אלו הועלה על גבי שני כרכי ספרי "ורוממתנו".

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן