זהירות, כאן דוחים

זהירות, כאן דוחים

נודה בזה פעם אחת בקול רם: כולנו דוחים דברים. אבל אם נשים לב לפרטים, נופתע לגלות שכל אחד מאיתנו דוחה סוג אחר של משימות.

יש כאלה שדוחים בעיקר משימות חברתיות, דברים שכדי לקדם אותן הם צריכים להרים כמה טלפונים, לשאול כמה אנשים וליצור קשר עם אנשים חדשים שהם עדיין לא מכירים. אחרים יגלו שהם נוהגים לדחות דווקא משימות מהסוג הביצועי הפשוט, לכתוב הוצאות והכנסות, לתעד חשבוניות, לשלוח מיילים וכדומה.

יכול להיות שאותם אנשים שדוחים את המשימות החברתיות, דווקא יבצעו את סוג המשימות הביצועיות במהירות ולא ידחו אותן כלל, והאנשים שדוחים את המשימות הביצועיות, דווקא יקדמו במהירות את המשימות שדורשות קשרים חברתיים.

אם תנסו לחשוב רגע, תגלו שגם אצלכם – יש משימות שאתם דוחים שוב ושוב, את חלקן אתם מספיקים לבצע ברגע האחרון ואת חלקן אתם פשוט דוחים שוב ולא מבצעים כלל. מצד שני, יש משימות שאתם מבצעים בצורה מיידית כאילו קיבלתם זריקת אנרגיה. כשהמשימות האלה מגיעות, פתאום אתם מזדקפים, נהיה לכם אור בעיניים, אתם מסוגלים לישון פחות ולאכול פחות. אתם תבצעו את המשימות הללו בצורה הטובה והיעילה ביותר.

כשתתבוננו בדבר, תגלו שהסיבה העיקרית להבדל בין המשימות שאתם נוהגים לדחות למשימות שאתם דוחים שוב ושוב, היא כמה אתם נהנים לבצע את המשימות האלה.

אם אתם אנשים חברתיים שאוהבים לדבר עם אנשים, אתם כנראה תבצעו מיד את המשימות מהסוג החברתי ותזניחו את המשימות מהסוג הביצועי. אם באופי שלכם אתם יותר אנשי ביצוע ופחות אנשי שיחה, כנראה שזה יהיה בדיוק הפוך.

 

***

 

איך זה קשור לכלכלה?

אני חייב לבדוק את דמי הניהול בקרן הפנסיה שלי.

כבר מזמן החלטנו לעשות שינוי בהתנהלות הכלכלית שלנו.

איך יכול להיות ששלוימי כבר בן 12.5 ועדיין לא התחלנו לחסוך לבר המצווה?

זאת נראית משרה מצוינת, אבל אין לי כוח לכתוב קורות חיים.

הרשימה הקטנה הזו היא חלק קטנטן מתוך המשימות הכלכליות הפשוטות שאנחנו דוחים שוב ושוב. כל אחד מהם גורם לנו להפסד של כסף, מונע מאיתנו לצמוח ולהתקדם כלכלית, להגדיל את החסכונות שלנו או את ההכנסות.

הבדל מזערי בדמי הניהול של קרן הפנסיה יכול להיות שווה אלפי שקלים לחודש בשנות הפנסיה, שינוי כלכלי מזערי יכול להביא אלפי שקלים בשנה הקרובה, משרה טובה שמתאימה לכם יכולה להגדיל לכם משמעותית את ההכנסה וחיסכון מוקדם לבר המצווה של הבן חוסך לכם הוצאות מיותרות על ריביות ועוגמת נפש מרובה.

לא חבל?

החלק החשוב ביותר במודל של "גוטפלוס" לצמיחה כלכלית, הוא להפוך מנגרר למוביל. להפסיק להיגרר אחרי ההוצאות והחשבונות ולהתחיל להוביל בעוצמה ובגאון את הכלכלה המשפחתית שלנו בסייעתא דשמיא. הנגררים מפסידים זמן וכסף, חיים בתחושת עוני וחוסר כל הזמן. המובילים קובעים את סדר העדיפויות, מנהלים את ההוצאות ומגדילים את הרווחים שלהם כל הזמן בסייעתא דשמיא.

לעבור משקיעה כלכלית – לצמיחה ופריחה, רוגע ושלווה כלכליים.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן