רעידת אדמה בצפת תשפ"א

מבוא למדע האלהי - עד כמה אתה מכיר את הקב"ה
מבוא למדע האלהי - עד כמה אתה מכיר את הקב"ה

בעוד שבועות אחדים צפוי ביהמ"ד הגדול והמרשים של חסידות ביאלא להיחנך, לתפארת עיר הקודש (סליחה על הנימה האישית – אבל כל פעם שאני צועד באזור, הממוקם לא-הרחק מביהמ"ד אמשינוב וליד חנות הספרים והיודאיקה איצהס', אני מקבל ביטוי עז לפריחתה של צפת שלנו), ובתווך – התקבלה בצפת במהלך השבוע האחרון החלטה מרנינה ומרגשת הקשורה לרחוב, המבטאת היטב את השינוי הדמוגרפי של עיר הקודש, שמשנה פניה ומשיבה עטרה ליושנה הקדמוני כמטרופולין של תורה וחסידות.

השבוע נפל דבר בצפת – עיר התורה והחסידית הגלילית: לפי ההחלטה שהתקבלה פה אחד, יוחלפו שמות הרחובות המרכזיים של שכונת הדרום, המעוז החרדי החדש של צפת. רחוב שפרינצק הסואן, הנחשב בעיני רבים ל'קרייה החסידית', ייקרא מעתה: רחוב 'הבעל שם טוב' על שם מחולל תנועת החסידות אור שבעת הימים זיע"א, ורחוב הרצל ייקרא מעתה: רחוב: 'הרב שך', על שמו של ראש ישיבת פוניבז' ואבי עולם הישיבות מרן הגרא"מ שך זצוק"ל – בעל ה'אבי-עזרי'. כידוע, כבר בבני-ברק הוחל תקדים זה כאשר רחוב הרצל נקרא בשמו של מרן ראש הישיבה זיע"א (ביהמ"ד הגדול ביאלא, למי שעדיין לא יודע, נמצא ברחוב זה).

צפת מחדשת ימיה כקדם. כמו פעם – גם היום היא שבה להיות מטרופולין של תורה, יראה וחסידות, כאשר אלפי-אלפי יהודים חרדים, יהודים של צורה, בני-תורה, חסידים ואנשי-מעשה ממלאים את רחובותיה ושכונותיה. שכונת 'הדר' לבדה כמעט וממלאת את האוטובוס של 'בן-טובים' העושה את דרכו לת"ת 'ישיבת צפת' (הרב קפלן).

אולם לצד זאת, צובטים את הלב שמות הרחובות שאינם הולמים את הצביון החדש. וכמו מאליה צפה ועולה התשוקה שהרחובות של עיר הקודש יישאו בגאון את שמות רועיה הרוחניים של העיר והעולם היהודי בכלל – הלא המה גאוני-קדם, רועי התורה, הקבלה והחסידות, אשר היוו לה למשכן בעירנו והאירו מכאן לעולם היהודי, לשעה ולדורות. כמה מתבקש כי הרחובות בשכונת הדרום החרדית יישאו – למשל – את שמם הרה"ק הבת עין זיע"א כמו גם הרה"ק הבאר מים חיים זיע"א, כמו גם חכם ישמעאל הכהן זיע"א – ראב"ד צפת, ועוד ועוד.

ההחלטה על שינוי שמות הרחובות – שהיא למעשה רק סנונית ראשונה – התקבלה בקורת רוח ועוררה התרגשות רבה בקרב התושבים. שלל עסקים במרכז המסחרי-החרדי 'רסקו' – בהם חנויות מזון, אופנה וספרים – הביעו שביעות רצון רבה מההחלטה על קריאת שם הרחוב על שם ראש הישיבה הרב שך, והדגישו כי כמובן ישנו את הפרסומים הישנים וישתמשו בשם החדש של הרחוב בכל פרסום שיפרסמו בכל פורום אפשרי – בעיר ומחוצה לה, לכבוד ולתפארת לעיר הקודש.

צפת שינתה פניה, עכשיו גם שמות רחובותיה. מזל טוב.

צפת שלנו, תתחדשי! היי לאלפי רבבה!

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן