לפתע הופיע המלך בשדה

לא-אחת אני חש צביטת לב על המרחק מרועי הדור, גאונים וחכמים. בכל עיר פריפריאלית אתה חש את החֶסֶר הזה. בעיר כמו בני-ברק אתה כל-כך קרוב לזקני העדה אשר מפיהם אנו חיים. אבל בדיוק באחרונה – הבנתי שלפחות בכל הקשור לצפת, ההיפך הוא הנכון.

לפני זמן מה התאספו ראשי עם יחד שבטי ישראל למעמד תפילה לפרנסה בציון רבי יהודה בר אילעאי שבעין זיתים הצמוד לצפת. בזה אחר זה הגיעו עד הנה: מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א; המשגיח דמיר הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א; המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א ועוד. כולם נקבצו ובאו לך. במרחק נגיעה מצפת. המלכים בשדה. (ואני מצרף תמונה שחבר יקר שהיה באירוע הנדיר – תיעד ושלח לי).

***

צפת – עיר התורה והחסידות הגלילית – וציוניה הקדושים, זוכים לעלייה לרגל במהלך השנה כולה של רועי ישראל – ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבנים. רק שבימים כאלו אפשר לשוחח איתם בנחת כשצאן מרעיתם לא נמצא בסמוך והעומס יורד. אתה רואה אותם כמעט בגפם, בלי גלריית מלווים ועוזרים. זה מה שקרה עם מו"ר הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א (בנימה אישית – קשה, קשה לשכוח את השיחות המלהיבות לפרשה בימי בחרות מידי 'ליל שישי' במקלט של 'מיר פרידמן'). בשבת אחת פגשתיו ביציאה מביהמ"ד המרכזי הרידב"ז וזכיתי ממנו ליחס חם ולבבי, כמו תמיד.

לא אחת אני פוגש אדמו"רים גדולים, רועי עדה קדושה בת אלפי חסידים, פוסעים כאחד האדם, כמעט בגפם, בציון בנימין הצדיק שליד ביתי – למשל – וזהי הזדמנות נאותה, רגועה ושקטה, לקחת את הילד לבקש 'ברכה'. רק לאחרונה ביקר בשכונתנו כ"ק האדמו"ר מטשערנאביל שליט"א והבאתי את הילדים איתי יחד שיחלו פני צדיק.

***

לאחרונה הייתי בב"ב ובמסגרת "טיול בין הזמנים" לקחתי את הילדים לבקש ברכה מאחד מגאוני הדור. עמדתי בתור זמן ארוך כדי לחלות פני צדיק. בדרך היו כמה לפני שהתעכבו וגרמו לעוד אגלי-זיעה על המצח בשל הלחות האופיינית למקום.

אבל כאן בצפת, כשאין עומסים ואין תורים, אתה ניגש לאותו גאון וצדיק שמגיע הנה ומקבל המחשה חיה ל"המלך בשדה". אתה מרגיש את הקִרְבָה. אין כמעט חייץ ומחיצה והזמן פנוי. אתה יכול לשפוך שיחך בפני גאוני ארץ מבלי שעוד עשרה מאחורה יבקשו – או ירמזו – שתאיץ כי הזמן קצר והלחות גוברת. זהו מאורע חריג שקורה רק כאן, כש"המלך בשדה" – כשהמלך, מאן מלכי רבנן, מגיע לירוק הגלילי, ואתה חש את ההזדמנות החד-פעמית.

שנחיה בצורה מרוממת יותר. היום, אין תורים ואין עומסים.  רק תשפכו את הלב.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן