והלכת בדרכיו – על מה עורר מרן זצוק"ל

התמונה הנדירה שפורסמה לראשונה במגזין 'במה', בה נראה רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, נם בט' באב על גבי אריח גדול מאבן על גבי מזרון על הרצפה, הכתה גלים בעולם כולו.

המראה המצמרר הרעיד לבבות של יהודים בכל תפוצות הגולה והתמונה עפה כאש בשדה קוצים. התגובות מכל רחבי העולם לא איחרו מלבוא: יהודים רחוקים כקרובים הביעו התרגשות עצומה למראה אביהם ורועם של ישראל אשר בגילו המופלג והקשיש הידר אחר כל פרטי ההלכה, התאבל וכאב על חורבן הבית וישן את שעותיו הספורות על גבי אבן גדולה.

אנשים בכל רחבי העולם קיבלו מושגים חדשים על האבלות הנדרשת על חורבן בית המקדש ומושגים חדשים ונאצלים על דמותו הסגפנית הבלתי ניתנת לתפיסה בשכל אנוש, של רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל.

ראשי ישיבות ורבנים חשובים שליט"א הגיבו בהתרגשות על כוחה העצום של תמונה אחת לחנך דור שלם, וכפי שאף העיד נכדו חביבו ומקורבו של מרן זיע"א, יבלחט"א הגאון רבי גדליה הוניגסברג שליט"א, רב קהילת 'ושנה הלכות' בבני ברק, בטורו הנפלא 'בקודש פנימה', כי במשך השנים ישן סביו מרן זיע"א על הרצפה ורק בזקנותו המופלגת עבר לישון על גבי מזרון על הרצפה, כאשר הוא אינו מוותר על האבן הגדולה אותה הניח על גבי המזרון, ואת ראשו הניח על גבי האבן.

 

***

 

כל ימיו עורר רבן של ישראל זצוק"ל על החובה המוטלת על כל יחיד ויחיד לדאוג בכל הילוכיו לקידוש ד' ולהיזהר ולהישמר ח"ו מכל בדל של חילול ד'. על אחת כמה וכמה בימי החופשה ובין הזמנים הנמצאים בפתחנו, בהם יש להקפיד ולהישמר על כך מכל משמר, כפי שעורר רבן של ישראל זיע"א.

במגזין השבוע נפתח צוהר מיוחד להליכותיו של מרן זצוק"ל בעת לכתו ברחוב, צרור סיפורים מפעימים בפרסום ראשון מתוך היצירה הנדירה "חכימא דיהודאי" העומדת לצאת לאור בימים הקרובים.

ועל ידי הליכה בדרכיו הטהורות נזכה בע"ה במהרה לגאולה השלמה.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן