המסר ממרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לבחורי הישיבות

התרגשות רבה וחרדת קודש אפפו את השותפים למלאכת הקודש בהוצאת מגזין ייחודי זה העוסק בנושא 'בן ישיבה', בהדרכה והכוונה ממרנן גדולי ישראל שליט"א ומגדולי ראשי הישיבות שליט"א, וברוממות הבחורים היקרים הגולים למקום תורה וממיתים עצמם באהלי שם ועבר ומקיימים בכך את העולם כולו.

בדברי הכוונה והדרכה שנשא רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל בפני בחורים העולים לישיבות גדולות, בכנס ההדרכה השנתי של המעצמה התורתית הארגון העולמי "דרשו", עורר על כך ששנות הנערות הן הן הזמן להתגדל בתורה, כאשר אין לבחורים כל עול של פרנסה או דאגות אחרות. מרן זצוק"ל אף ציין בדבריו את חשיבות הזמן, כמה אפשר להספיק בכל דקה ודקה, שכל דקה היא נצח, וכמה אושר ניתן להשיג מכל לימוד של כל דקה.

"אנחנו אומרים תמיד שהח"ח באיזה מקום, כמדומה לי ב'פתח הבית', מביא, שהוא רצה לראות כמה מילים בן אדם יכול לדבר, והוא בא לידי מסקנה שבמשך דקה אחת אדם מדבר מאתים מילים. נמצא שבשעה אחת כמה מילים יכול לדבר, וכן ביום אחד, אפילו אם לא ידבר הרבה, עשר שעות ביום, כמה זכויות ומצוות הוא יכול לצבור, הרי אין לשער, וכל מילה של לימוד תורה שוקלת כנגד כל המצוות. "בחורים צעירים שאין להם דאגת הפרנסה אלא ההורים שלהם דואגים להם, הם רוצים בכל הלב שהילדים שלהם ילמדו תורה, ויכולים ללמוד כל היום, מה שיותר, הרי שיכולים להיות מאושרים כל החיים אם יזכו לקיים מה שחז"ל אומרים. להיות מאושרים כל החיים, מצוות מצוות מצוות, כ"כ הרבה מצוות, אין לשער, שכל מצוה כ"כ גדולה יותר מכל המצוות האלה. ת"ת כנגד כולם. נורא ואיום, מה שבן אדם יכול לזכות.

"אלא שבד"כ בן אדם כשהוא צעיר הוא מבזבז את החיים, הוא מבזבז את הזמן, יש לו האפשרות לזכות בכ"כ הרבה תורה, כ"כ הרבה מצוות שאין לתאר, רק מה, הוא צריך לזכור שלא לבזבז את החיים. ומי שזוכה להבין איך לנצל את החיים שלו, מבין שרק מי שלומד תורה הוא יהיה המאושר.

"הקב"ה יעזור שכל הבחורים הצעירים ידעו את זה, שזה החיים. החיים זה תורה, ובלי זה ח"ו שום דבר. הקב"ה יעזור שכאו"א מהבחורים יזכו להבין את זה וישתדלו עם כל הכח ללמוד, והקב"ה יעזור להם שיהיו מאושרים. העיקר בעוה"ב, אבל גם בעוה"ז. העיקר בעוה"ב, שהרי התכלית של האדם הוא לעוה"ב, והעוה"ז הוא רק מעבר, אבל התכלית הוא העוה"ב. עכ"פ בעוה"ז גם נותן הקב"ה שהרי פירותיהם בעוה"ז, וממילא כל אחד יכול לנצל את החיים והוא יהיה מאושר".

זמן אלול פורה ומוצלח בסייעתא דשמיא!

 

צילום תמונה: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן