שליטה עצמית

הרב נויגרשל: כמה תשובות למשטינים למקטרגים ולשקרנים

הטור השבוע היה אמור לעסוק בנושא החשוב של "כוח השליטה באחר" בחיי הזוגיות ובכלל.

ביום שישי האחרון, לאחר כמה  ימים שהעולם כולו עסק ברעידת האדמה ותוצאותיה ולאחר שבוע של מזג אוויר סוער, לקחתי את ילדיי שיחיו להתבונן בפלאי הבריאה ולחזות מקרוב ב"מה רבו מעשיך ד' כולם בחכמה עשית". בדרכנו חזרה הביתה החלו להגיע השמועות הראשונות על רעידת האדמה שהתרחשה בעיר הקודש – הטרגדיה הנוראית שהתרחשה בשכונת רמות.

באחת, סדר היום של כולנו, השתנה. האסון הכבד טלטל כל יהודי בארץ ובעולם, באשר הוא. אולם כשהנך מכיר מקרוב, הכאב והזעזוע נוגעים בך עוד יותר.

בשורות הבאות אבקש לכתוב דברים היוצאים מן הלב, בתקווה שייכנסו ללבבות הקוראים.

בשנה שעברה, בעיצומו של חג שמחת תורה נחטף מאתנו, בפתע פתאום, ידיד נפשי היקר והאהוב הרה"ג רבי דוד ברונר זצ"ל, הבלתי נשכח. גדלנו יחד, שאבדלחט"א, באותה שכונה, באותו תלמוד תורה ובהמשך לאחר נישואינו גרנו באותו רחוב והתפללנו באותו בית מדרש. ר' דוד היה האדם השמח ביותר שהכרתי. אדם שהצליח לשלוט שליטה מלאה בכל מצב והגביר את שכלו על רגשותיו גם בזמנים המאתגרים ביותר.

בטרגדיה הקשה שהתרחשה השבוע, אחותו שתבדלחט"א, הרבנית פלאי תחי', איבדה באחת את שני בניה המתוקים, הקדושים יעקב ישראל ואשר מנחם הי"ד.

בזמן שהאמא קברה את שני ילדיה הרכים, בעלה הרה"ג ר' אברהם נח בן יהודית לרפו"ש, מאושפז בבית חולים במצב מורכב והיא, בעוצמה בלתי רגילה, בוחרת לזעוק אמונה במקום לעסוק בנקמה. זו גבורה עילאית ובחירה לשלוט במצב בעיתוי הקשה ביותר שיכול להיות לאדם.

ראינו השבוע גם את הדוגמא האישית של שני הסבים היקרים הרה"ג רבי עמוס ברונר שליט"א והרה"ג רבי שמואל פלאי שליט"א ששניהם איבדו לא מזמן בנים תלמידי חכמים, השבוע איבדו שני נכדים ובמקום לשקוע בכאב, משמיעים דברי חיזוק ואמונה. כולנו זקוקים ללמוד כיצד לשלוט בעצמינו בכל עת ובכל שעה במקום לשלוט באחרים.

 

***

 

זוגות רבים בכל גיל מתמודדים עם קושי וכאב בחיי הזוגיות. אני פוגש אותם כמעט מידי יום, מנסה להיות להם לאוזן קשבת, לזהות את שורש הקושי ולסייע להם בשיפור ושיקום הזוגיות. מבלי להקל ראש ולזלזל חלילה בקושי ובכאב של כל זוג, עלינו ללמוד מהאסון שאירע השבוע, מעט פרופורציות לחיים והרבה שליטה עצמית.

זו ההזדמנות לקבל על עצמינו כאן ועכשיו לרפואת הרב אברהם נח בן יהודית ולעילוי נשמת הנרצחים האברך הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד והילדים הרכים יעקב ישראל ומנחם אשר הי"ד, קבלות טובות של שליטה בכעסים ובמריבות, בחיי הזוגיות והמשפחה שלנו.

אסיים בדבריו של האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד, בספרו "אש קודש": "ועניין מסירות נפש באמונה היא – שגם בעת ההסתר – יאמין בו יתברך, שהכל ממנו יתברך לטובה והכל בצדק, וכל הייסורים הם מלאים אהבת ד' לישראל".

בשורות טובות ורק בשמחות.

 

שבוע של שליטה עצמית.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן