שבוע של דיבור בנחת

שיחה זוגית היא שיחה מתוכננת מראש ובה משוחחים בני הזוג על מגוון נושאים שונים.

בשיחה משותפת אנו משתפים בחוויות שכל אחד מבני הזוג עבר, אנו מביעים רגשות ומשאלות, דנים על הצרכים והרצונות של כל אחד מבני הזוג ופותרים בעיות וחילוקי דעות. מטרתה של שיחה זוגית היא לשמוע ולהשמיע, לגלות וללמוד, לצמוח ביחד, לחזק את הזוגיות ולבנות את האחדות.

מדוע חשוב לקיים שיחה זוגית? מדוע השיחות אשר מתקיימות בין בני הזוג לאורך היום אינן מספיקות?

אין ספק שלדיבור ולשיחה קיימת חשיבות רבה בבניית הקשר וחיזוקו, משום כך קיימת חשיבות לדיבור בנחת ולשיח נכון ומיטבי בין בני הזוג.

במהלך שיגרת היום בני הזוג מדברים ומשוחחים ביניהם סביב ענייני הבית, הילדים, העבודה ועוד. פעמים רבות אותן שיחות עוסקות בצדדים ה"טכניים" של הבית ופחות במהות.

כשאנו קובעים זמן לשיחה זוגית, אנו נותנים מקום לעיסוק בשיתוף יותר פנימי לא בזמן שאנו טעונים רגשית, אלא ממרחק שמאפשר שיח ממקום שליו ורגוע.

יש זוגות שקובעים יום בשבוע לשיחה זוגית ויש שקובעים אחת לתקופה. קשה לקבוע כללים קבועים, שכן הצורך משתנה מזוג לזוג ואף ביחס לאותו זוג. ישנם זמנים מאתגרים שזקוקים לשיחה זוגית לעיתים יותר תכופות וישנם זמנים שניתן להסתפק במרווח רב יותר בין השיחות.

מה שחשוב בעיקר הוא להאמין בחשיבות עניין השיחה הזוגית, למצוא את הזמן לשיחה כזו בשקט וללא הפרעות ולא לתת למרוץ החיים לדלג על קיומה.

שיחה זוגית צריכה להיות גם בזמני שיגרה, כאשר הכל מתנהל על מי מנוחות ולא רק בעתות מצוקה או משבר על מנת לפתור בעיות ו"לכבות שריפות". כאשר אנו משוחחים גם בעת שיגרה, אנו יכולים לעסוק במכלול רחב יותר של נושאים. כשם שאנו מתכוננים לפגישת עבודה או תכנון בעסק, כך נגיע לשיחה זוגית ללא מפריעים מהצד.

בשיחה זוגית השאלה אינה על "מה מדברים", אלא בעיקר "איך מדברים". בשיחה זוגית ניתן לומר כמעט כל דבר, במידה והוא נאמר בזמן הנכון, בדרך הנכונה ובצורה ראויה. מה שחשוב טרם השיחה לשקול היטב האם הדברים שיועלו במהלך השיחה יביאו תועלת או לא.

מעבר לחשיבות המילים ישנה חשיבות לא פחותה למנגינה. שיחה זוגית צריכה להיעשות מתוך חמימות ולא מתוך אדישות וקרירות. רצוי להתחיל שיחה זוגית במשהו חיובי שיוביל לזרימה טובה של השיחה, גם אם במהלכה יעלו דברים פחות נעימים מטבע הדברים.

אחד הדברים החשובים בין בני זוג הוא אמון. שיחה זוגית הכוללת שיתוף וגילוי יכולה להועיל מאוד לבניית אמון הדדי. ככל שנשוחח עם בן הזוג מתוך כבוד והערכה, נגביר את האמון אחד בשני, נגרום לקירוב הדדי ולהרגשה משותפת שיש על מי להישען.

 

שבוע של דיבור בנחת

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן