מגיד המישרים הצפתי מדבר

לפני זמן-מה הוא נכנס בסערה לבית המדרש טשערנאביל שבשכונתו – שכונת אנילביץ' ובפיו חידוש היסטורי מעניין: "לפי ספרי הסוד, התנא הקדוש בנימין הצדיק, שטמון כאן – במעלה רחוב לוחמי הגטאות – נטמן בהיכל הקודש, כשהאזור כולו בכלל היה עיר גדולה לאלוקים".

היה זה מגיד-המישרים הצפתי הרב צבי-מִיכְל קוסמן שליט"א. רבי צבי-מִיכְל עמוס תובנות על האקטואליה הרוחשת ויודע להטעים את אפסיות האדם והכמיהה היוקדת שלו לריבונא דעלמא בפרט בעת כזו – בחִיוּתּ ובמוחשיות שאין דומה לה. לא פלא שמרותקים אליו בני ישיבות שהגיעו לאזור בימי 'בין הזמנים', ואורחי כמתפללי השכונה תמידין כסדרן.

"לפני כמה זמן היה לי וויכוח עם יהודי במירון", שח לי לפני זמן מה. "הוא טען שאפשר לעשות הכל לשם שמים וכך לקדש את החולין. אפשר ללכת לבריכות וכו' והכל לשם שמים. גיחכתי כנגדו: אם אדם יזייף דולר ויקלוט שהזיוף לא מספיק מוצלח – הוא יזייף יותר מקצועי. האם הדולר יעבור בין האנשים? כן. אבל בבנק האמריקאי – לא ולא. שם, לאלתר יגלו את הזיוף. שום תחפושת לא תעזור. 'לשם שמים' לפעמים לא יעבור בבנק האמריקאי.. אתה יודע מה זה 'מדינת קינד לנד'? זוהי מדינת הילדים. מדינה כביכול אמתית שבה הילדים מנהלים אותה. זה מה שקורה בתקופה הזו. הקורונה זה רק כיסוי. הסיפור האמתי זה שהקב"ה מנענע מוסדי תבל. אין שום ביטחון. אנחנו כמו במדינת הילדים..".

לצד אמרות השפר שלו, מצליח מגיד המישרים הצפתי לקלוע אל השערה. כשהוא מוסר את שיעורו השבועי במרכז התורני 'שאגת אריה' שברחוב אצ"ל מידי ליל שישי, על צ'ולנט מהביל, הוא יודע לדבר בדיוק בהברה ובנוסח המתאימים. הוא מרגיש שם הכי טבעי בעולם (ותשאלו גם את מתפללי ביהמ"ד 'תפארת אחים' בשכונה שיסכימו) וגם כשהוא מגיע לבית החסידים טשערנאביל בין מנחה למעריב הוא מצליח לרתק את המתפללים – חסידים וליטאים כאחד. הוא מלא חדווה פנימית ועשירות הרעיון. מפגש איתו הוא מפגש מלא השראה ונשמה (מומלץ לכל מבקר בצפת).

השבוע פגשתי בו באחד הסמטאות השלוות של השכונה שלנו, לא הרחק מ'גן האם'. באורח אקראי חלף לידינו אחראי הרובע המסור ר' גלילי מאמו. "אתה יודע", פתח רבי צבי-מִיכְל וקרא, "מדוע חווה נקראת אם כל חי; הלא בגללה בכלל נגזר מיתה לאדם! פלא פלאות!

"אבל היא הנותנת!", הרעים בקולו. "תחשוב שאדם היה חי חמש מאות שנה, הוא לא היה ממהר לשום מקום. למה צריך להספיק, יש מידי הרבה זמן… אבל כשנגזרה מיתה לאדם והזמן קצר – רק אז האדם מתחיל להיות עירני. לחיות!".

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן