בשבע כלכלתנו – על ריטלין ודומיו

כל אחד צריך להסתכל על עצמו ועל ילדיו ואם קיימת בעיה בנושא התזונתי כגון תת משקל או איחור בקומה, חולשה, ירידה תפקודית, עצבנות יתר, שנוניות יתר או קשיי הירדמות, חוסר שמחה, שינוי בתגובות שהסובבים רגילים לראות מבחינה רגשית בעיקר טשטוש רגשי וכו'.

אמרנו בנשמת כל חי בשבת, 'בשבע כלכלתנו', כל אחד בפעם הכמה וכמה אלפים בחייו, השאלה אם אנו מבינים על מה אנו מדברים עם הקב"ה.

במצבים רבים מאוד נראה לנו שאנחנו או ילדינו שבעים ורגועים, כאשר בעצם קיים רעב או צמא פנימיים. לדוגמא שומעים פעמים רבות על סוגי ברזל כאלה או אחרים שמשום מה אינם מצליחים להעלות את רמת המוגלובין או מחסני ברזל בדם ועל ידי כך אינם מצליחים לשפר את המצב הבריאותי של האדם. כמו כן רואים אנשים רבים הסובלים מתת תזונה שלכאורה אוכלים באופן סדיר וגם אחרים שסובלים מעודף משקל שהגוף משדר על-ידי בדיקות דם ומצב התפקודי ותלונות שונות מחסור בחומרים בסיסיים ונוזלים.

התיאור לתקופתנו מתאים פסוק "לא רעב ללחם ולא צמא למים" והביטוי הגופני לכך שחייבים לבחון האם קיימת בעיה לחומרים מסוימים להיספג ולפעול מסיבה סביבתית התנהגותית או פנימית, כגון חוסר בסדר היום, שעות שינה וכו', הנושאים שהזכרנו בעבר.

כל אחד צריך להסתכל על עצמו ועל ילדיו ואם קיימת בעיה בנושא התזונתי כגון תת משקל או איחור בקומה, חולשה, ירידה תפקודית, עצבנות יתר, שנוניות יתר או קשיי הירדמות, חוסר שמחה, שינוי בתגובות שהסובבים רגילים לראות מבחינה רגשית בעיקר טשטוש רגשי וכו'.

***

ד"ר ענתבי, רופא ילדים ותיק, שעוסק גם בנוירולוגיה ומטפל באלפי ילדים ונערים עם הפרעות קשב וריכוז, הביא לידיעת הציבור הישראלי השבוע מחקר ראשון במינו שפורסם בעיתון רפואי בעל מוניטין עולמי שבדק מאות ילדים ונערים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז ומטופלים בצורה זו או אחרת בריטלין ודומיו והראה באופן חד משמעי שקיימת פגיעה בגדילה לעומת בני גילם לאלו שנוטלים תכשירים מסוג זה באופן קבוע.

אנחנו כבר דנו על הנושא הזה באחד המאמרים הקודמים מתוך הניסיון האישי שלי והנה קיבלנו חותמת כלל עולמית של הנתונים הללו וזה מחזיר אותנו שוב לנקודת הזמינות של 'בשבע כלכלתנו', כשלמעשה קיים רעב פנימי עקב שימוש חופשי מדי בתרופות הללו בלא מעקב מדויק וטיפול בהנגשת המזון והשתיה הראויים לילד או נער.

ד"ר ענתבי שעובד עם אוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומי גבוהה מאוד, מציין שאכן השקעתו בטיפול פרטני  ואינדיבידואלי בכל מקרה של הפרעת קשב וריכוז כולל תזונה מותאמת, פעילות גופנית, תנאי סביבה הולמים אכן הצליח להגיע לצמצום בולט ביותר בשימוש בתרופות מסוג זה בלא לפגוע בהישגים לימודיים וחברתיים של מטופליו.

הציבור שלנו למרות הקשיים הכלכליים הינו בר דעת ברמה גבוהה מספיק בכדי להפנים את המסר ולבקש מהבורא יתברך שמו סייעתא דשמיא ליישם את ההשתדלות הנכונה ואכן לכוון בין השאר גם על זה ב'נשמת כל חי' בשבת הקרובה.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן