תיקון חצות שלי

בפרשת מסעי חזרו על המילה ויחנו כל ישראל פעמים רבות ובה רמז להכנה לספר "דברים" שהוא מכתיר את התורה הקדושה ומשלימה בשבועות האחרונים של השנה. הרמז הוא שכוח דיבורי תורה, תפילה, מצוות ומעשים טובים תלוי ב"ויחנו" – לשון "חן" ולשון "חניה" – ישוב, עצירה.

הקב"ה בתקופת "בין המצרים" אומר לנו כך: "אם הנכם רוצים למצוא חן בעיני בחודשי אלול – תשרי ולזכות לשנת הגאולה אנא מכם תמעיטו את ריצתכם הבלתי פוסקת, תתיישבו בדעתכם ותתבוננו בעולמי שהוא מתנת חינם (גם לשון 'חן') ואז תבינו אהבת חנם מהי ושמכוחי האין סופי הוא כוחכם".

נראה לי שהשבוע זכיתי יחד עם הצוות שלי לתיקון חצות למהדרין דמהדרין סכר הדמעות החמות: פנתה אלי אשה שצעירה שומרת מצוות שאיבדה בשנה אחת את שני הוריה ואותה שנה נפרדה מבעלה לאור רצונה העז להישאר שומרת תורה ומצוות. בנוסף התברר כי היא סובלת מהפרעת קשב וריכוז מילדותה המוקדמת וגם מחרדה עמוקה ועתה מטופלת לבדה בשני ילדים קטנים ובפיה שאלה אלי עקב ההידרדרות התלולה במצה הנפשי האם אחריותה מחייבת להעביר את הילדות לבעלה לשעבר שהוא אינו שומר תורה ומצוות. והשאלה הזו נאמרה בליווי ים דמעות של אמא יהודיה.

התברר שלאשה אין למעשה כל מערכת תמיכה בעולם וכמובן יחד עם הצוות היינו תוך שעה קלה צריכים לנתב אותה לפוסק ומורה הוראה בישראל וכן לבנות דרך לטפל בה ובמשפחתה בכל המישורים. מצבה הנפשי והגופני כמובן לא אפשר להתיר לה לצום בתשעה באב.

לאחר מכן הייתי צריך להסביר לאברך חשוב, בעלה של גברת שסובלת מתת תזונה במקביל למצב של מתח קיצוני המסכן את בריאותה, מדוע אסור לה לצום גם כן, והיה קשה לו לקבל זאת.

מתוך מה שלימדונו האבות הקדושים, חז"ל וכל גדולי ישראל, הבה ונתבונן אהבת חינם מהי: לפני הכל לעצור להבין את המצב – גשמי כרוחני – של כל הסובבים, ואם לא הורשנו להבין – להתפלל שוב ושוב כדי להבין, ואם בכל זאת עדיין לא הבנו, להיזכר בגמרא "העמידן על אחת" – כשחבקוק הזכיר לנו מצוות האמונה.

"האמנתי כי אדבר", אמר דוד המלך ע"ה, וכאן רמז – אם הנך חס על עצמך ועולמך, תפעל נא בכח האמונה ותזכה בשבועות של ספר "דברים" להשלים את השנה ולהעלותה לטובה ולברכה, אמן כן יהי רצון.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן