נגיף אינו בעל בחירה

ד"ר פקטורוביץ בטורו השבועי במגזין 'במה': ממצרים ועד הנאצים ימ"ש, עודנו שמחים להרים ידינו לשמים, להודות ולהלל

מכוחה של "היד הגדולה" "וזרוע הנטויה" זכינו ל"ידיו אמונה" שמשה רבינו ע"ה וידי ישראל הקדושים והקדושות עסקו במלאכת ההכנה לפסח. לא הצליחו כל הצרים עלינו להשניא על עמו והידיים היהודיות – כמה שניסו להעסיק כל איש הפוך ממה שרגיל היה – ממצרים ועד הנאצים ימ"ש, עודנו שמחים להרים ידינו לשמים, להודות ולהראות את "כפיה תמכה פלך".

ראיתי את הרה"צ רבי משה טורק זצ"ל (מאבות החינוך הטהור בארץ, ת"ח שעל אף שהיה סגי נהור היה שטוף בשמחת תורה ואהבת ישראל), תופס ידי יהודי שעוסק במלאכת הצלת חיים ומרימן אל על עם הכרזת הניצחון: "ידיים ברוכות!". ידי העם של ערב ומוצאי פסח זו התרופה הן "לידים ידי עשיו" והן "לידים רפות".

אגב, וודאי לא פעם ראיתם אנשים בגילאים שונים וידיהם בצבע אדום כהה ואף סגלגל ולעתים רחוקות אף סגול לגמרי. זה פן אחר של "עם סגולה" – לשכוח את עצמם עד כדי כך שללב ולכלי הדם אין עוצמה לספק עוצמת הדם ל"תחנות המרוחקות" כגון כפות הידיים – התופעה מצביעה על תת תזונה סמויה או אף גלויה, זה סימן לאי אספקת דם ראויה לכל הגוף. התופעה רומזת על המצב של היום שלעיתים "קצות המחנה" בדומה לקצות הגוף נשכחות ואז יש לאמץ את המוח ולב יהודי חם כדי להחיותם שלא יישארו חלילה בגדר "בן רשע".

 

***

 

יצאנו לימי ספירת העומר המעלים בקדושה עם לימוד חדש ומעמיק לאין ערוך עבדות מהי. אם במצרים המשעבד היה בעל בחירה, הקב"ה בזמן המגיפה לא השאיר לנו פתח לטעות ח"ו ולשכוח מכוח מי באה העבדות עלינו, והשנה טעמו מיליוני יהודים בכל העולם עבדות לנגיף כשחשו בנפשם, במוחם ובגופם כיצד כל אישיותם השתנתה והכוחות אזלו.

נגיף אינו בעל בחירה כלל ונמצא בגבול בין דומם, צומח וחי וקיומו צועק לנו "אין עוד מלבדו", הרי זה "אבן מקיר תזעק". כשם שאומרים בכל ימי ספירת העומר "עד למחרת השבת השביעית", כך נזכור גם לאחר המועדים לשאת בתוכנו בלא הפסקה והפוגה – "אין עוד מלבדו".

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן