עלילה על עם התורה

"התורה שניתנה מפי הקב''ה ע''י משה רבינו, היא דבר ד' יצירה מהקב''ה ולא מאדם, וכולה מלא אמונה וחכמה וחסד ואמת ויושר וצדק עם עשרת הדברות ולא התירה את הדם, ועל כן כואב הלב לראות עלילה שעושים עכשיו על עם התורה שהרי היא כמו שעשו עלילה של דרייפוס ושל בייליס"

בזמן שאנשים נאבקים על חייהם, בתי חולים אינם מקבלים חולים, העומס במחלקות השונות זועק וארגוני החסד פועלים מסביב לשעון, גורמים שונים מלבים אש מחלוקת נוראה, מסיתים כלפי ציבור יראי ד'. כל בעל אינטרס או חובב מיקרופון מוכר את מרכולתו הריקנית ומכפיש את עדת ד'.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצגה"ת, כבר עורר בעבר באחת מהתקופות האפלות בהיסטוריה בה הסיתו באופן נורא כלפי ציבור שומרי התורה והמצוות, כי "יסוד ההסתה הנוראה המשתוללת כנגד התורה ולומדיה, קודם כל הוא בחוסר הרצון להכיר בעובדה ש'אין עוד מלבדו', וחוסר רצון להבין שהתורה היא חיינו, ולא סתם דבר חשוב לנו, אלא, חיינו ממש. הם לא רוצים להבין, לכן הם מסיתים. הם לא רוצים להקשיב, לא רוצים אפילו לנסות להבין את הזעקה שלנו שהתורה היא כל חיינו ותמצית חיינו!" (סברי מרנן, חלק א').

***

בעניין זה אמר מרן הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א, ראש ישיבת רשב"י וחבר מועצגה"ת (סברי מרנן, חלק א'): "כל ההסתה המכוונת בכלי התקשורת כנגד היהדות החרדית כולה, וכל דברי הבלע על עיקרי הדת סופם לחלוף כלא היו, החשש הגדול הוא שאנו בעצמנו לא נתקרר ולא נושפע מדברי המסיתים ומסייעיהם שבתוך הציבור פנימה".

בדבריו שנאמרו בפני משלחת מחנכים, הביא את מכתבו של חמיו, רבן של ישראל מרן הגראמ"מ שך זיע"א, מתאריך עש"ק ה' כסליו תשנ"ו: "קריאה נרגשת אל כל אחינו בארץ ובחו"ל שיחי' לאור המצב שלא היה כמוהו מזמן.

"אנחנו קבלנו את התורה וכל תרי"ג מצות שלה, ובאים עלינו בעלילות שוא, ואם אחד עשה בלי דעת, יפילו עלילה על עם התורה כולו.

"התורה שניתנה מפי הקב"ה ע"י משה רבינו, היא דבר ד' יצירה מהקב"ה ולא מאדם, וכולה מלא אמונה וחכמה וחסד ואמת ויושר וצדק עם עשרת הדברות ולא התירה את הדם, ועל כן כואב הלב לראות עלילה שעושים עכשיו על עם התורה שהרי היא כמו שעשו עלילה של דרייפוס ושל בייליס.

"ולכן אחים יקרים אנחנו נחזק בלימוד התורה ולראות עד כמה צריכים להתפלל שכולם יחזרו בתשובה, ואפילו השמאל יחזרו בתשובה".

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן