הצדיק שחזה את המאורעות הנוראים

מגדולי צדיקי החסידות שהאיר על שמי תבל, טרם המלחמה העולמית השניה, נמנה האדמו”ר הרב הקדוש רבי אברהם אלימלך מקארלין זי"ע הי”ד, בנו החמישי של רבינו הרה"ק רבי ישראל מסטאלין, שמנוחתו כבוד בפרנקפורט.

סיפורים מופלאים שמענו מזקני החסידים מהימים ההם, ואחד מהם היה הגה"צ רבי אלעזר בריזל זצ"ל, זקן חסידי קארלין סטאלין: "באחת מסעודות המצוה שנערכו בהשתתפות הרה"ק רבי אברהם אלימלך מקארלין זי"ע, התעסקתי בהכנת הסעודה, ונשפך סיר של מרק רותח על ידי ונכוותי קשות, ומכיון שרציתי להשתתף בעריכת שולחנו הטהור של הרבי, הרי שלמרות הייסורים הנוראים החלטתי לחבוש תחבושת על גב ידי ולהשתתף בשולחן אשר לפני ד'.

"הרבי – הרה"ק רבי אברהם אלימלך זי"ע נפנה ושאל אותי מדוע הנני חבוש בתחבושת על ידי? השבתי לו כי סיר המרק הרותח נשפך על ידי והדבר גרם לי כוויה וכאבים. מששמע הרבי דברים אלו, פקד עלי להפשיל את התחבושת ואראה לו היכן יש לי כאבים. לאחר שהפשלתי והורדתי את התחבושת, נגע הרבי במקום הכאבים ומיד סרו מכאובי! ובמשך יום או יומיים שבה הכביה כבשרי ללא שום היכר. וכל זה בעת עריכת השולחן לעיני כל החסידים שעמדו משתאים למחזה הנורא". אכן המשיך רבי אלעזר זצ"ל וסיפר, כי באצבע ידו קיבל גם כוויה קטנה שלא יחס לה חשיבות, כך שהרבי – הרה"ק רבי אברהם אלימלך, לא נגע באצבע זו. "ולמרבה הצער הרי שמהכוויה באצבע זו סבלתי ממושכות" – – –

הרמזים על העננים השחורים

על ראייתו הרחוקה של הרבי, סיפר: "בשנת תרצ"ג, בפורים, שהה הרבי הרה"ק רבי אברהם אלימלך מקארלין בירושלים, בעת קריאת המגילה, הביאו לרבי 'פטיש', וכשקרא בעל הקורא 'המן', הכה הרבי בחוזקה עם הפטיש על הספסל. ההכאות יצרו 'סימנים' על הספסל, שאף נותרו שם… לאחר קריאת המגילה בליל פורים, נענה אחד היהודים ואמר: 'היום הרג הרבי את היטלר ימ"ש, מחר הוא יהרוג את הקומוניסטים'… בשמוע זאת הרבי הגיב באנחה כבדה ועמוקה… תוך שהניף ידו, כי צריכים לרחמים גדולים. אז לא הבינו עדיין את כוונתו.

"הרבי הי"ד דיבר הרבה על החושך שעומד לבוא לעולם. פעם שאל אותו אחד החסידים: האם המצב אכן כה שחור כפי שמתאר? מנין לוקח זאת הרבי? הראה לו הרבי מכתב ממרנא הבעש"ט הק' זי"ע, המפרט בפרוטרוט מה יקרה בשנים הללו, והוסיף הרבי לומר: "כל מה שתחשוב – הולך להיות גרוע הרבה יותר" – – – אף אחד לא הבין מדוע צופה הרבי תחזית כה קודרת. רק לאחר כמה שנים חשו בפועל את החורבן הגדול.

באותה תקופה שהרבי מקארלין זי"ע חזה שחורות, שאלו את מרן הרה"ק רבי שלומק'ע מזוועהיל זי"ע האם בפולין תהיה מלחמה, והשיב הרבי מזוועהיל שאינו יודע. מששמע זאת הרבי הרה"ק רבי אברהם אלימלך מקארלין הי"ד את תשובתו, נאנח עמוקות ואמר: 'כבר מסתירים גם מהרבי מזוועהיל'!… ואכן בשנות השואה, כאשר החלו זוועות השואה להתפרסם בעולם, שמעתי מהחסיד רבי יעקב אייזנבך זצ"ל ששמע את הרבי מזוועהיל אומר: 'החביאו ממני. לא ידעתי שזה מה שהולך לקרות' – – – "

לאחר השואה האיומה, בהגיע לארה"ק הידיעות המזעזעות של רציחות מליוני יהודים שנעקדו על קידוש השם, וביניהם האדמו"ר הרה"ק רבי אברהם אלימלך זצוק"ל הי"ד; הגיע הבשורה המשמחת על ארי שעלה מבבל, אוד מוצל מאש התופת הנאצית, הרה"ק רבי יוחנן מסטאלין קארלין זי"ע נשאר לפליטה להחיות עם רב, בכ"ג באייר תש"ו הופיע הרבי בארץ ישראל. ממנו ניר ושם לתהילת עולם לתקומת בית קארלין סטאלין, שושילתא קדישא הממשיכה ע"י נכדו שליט"א מ"מ, עד ביאת גואל צדק בב"א.

 

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן